رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی از رهبران غربی، توافق هسته‌ای با ایران را حاصل تحریم‌ها و فشارها دانستند و این نقطه، آغاز کج‌فهمی جدید آنهاست و بدانند تحریم‌ها هیچ‌گاه ایران را از پایداری در حقوق خود دور نکرد.
کد خبر: ۶۱۹۷۲۳

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه دیروز مجلس با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 در ژنو گفت: این روزها مردم ایران و جهان شاهد مذاکراتی بودند که در طول ده سال اخیر یکی از مهم‌ترین مسائل جهان و منطقه بود. مذاکراتی که از حساسیت و ظرافت خاص دیپلماتیک برخوردار است، آن هم در مقابل برخی دولت‌های زورگو. بی‌شک ساماندهی چنین مذاکراتی کار سخت و پیچیده‌ای است و جا دارد از رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و دیپلمات‌های خوب جمهوری اسلامی سپاسگزاری کرده و خسته نباشید عرض کنیم.

وی اضافه کرد: برخی کشورها پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران را در مقابل امنیت منطقه قرار دادند غافل از این که خود آنان بودند که شرق و غرب خاورمیانه را در آتش ناامنی سوزاندند و آن‌گاه از نگرانی خود برای ناامنی منطقه سخن می‌گویند و همه می‌دانند آنچه برای آنان اهمیت دارد امنیت اسرائیل است و برای دیگر مردم منطقه و بخصوص مسلمانان ارزشی قائل نیستند و اقدامات آنان نه‌تنها تروریسم را در منطقه از بین نبرد بلکه باعث گسترش آن شد و من به برخی از کشورهای منطقه می‌گویم که تحت تاثیر القائات آمریکا قرار نگیرید زیرا ایران بی‌شک عامل ثبات و حامی امنیت همه کشورهای منطقه است و ایران برادر شماست و همه به سوی یک قبله نماز می‌گزاریم و از یک پیامبر تبعیت می‌کنیم و مردم ایران بزرگوارانه اقدامات شما و حمایت‌های شما در جنگ تحمیلی از صدام را فراموش کرده‌اند و بیشترین حمایت را از مردم فلسطین داشتند تا فشارهای مضاعفی که روی اعراب و مسلمانان وارد شده است در طول این سال‌ها کاهش یابد.

رئیس قوه مقننه افزود: براستی چرا باید موضع برخی‌دولتمردان عرب با رژیم صهیونیستی یکی باشد؟ سخن گفتن آنان از خطر ایران بواقع ناجوانمردانه است، وگرنه صحبت‌های سران رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه اهمیتی نداشته و نخواهد داشت و من به همه کشورهای منطقه می‌گویم که این جمهوری اسلامی ایران خواهان منطقه‌ای امن و آرام است تا همه بتوانند راه سعادت را دنبال کنند.

رئیس مجلس تاکید کرد: نمایندگان مجلس از حقوق هسته‌ای و صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران و این فناوری حمایت می‌کنند و خواست ما از مسئولان وزارت خارجه در گام‌های بعدی مذاکره، تلاش برای حفظ حقوق جمهوری اسلامی ایران است.

بیانیه 220 نماینده در حمایت از بسیج

220 نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌ای اعلام کردند: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت همه‌جانبه خود را از بسیج؛ این شجره طیبه و یادگار بحق امام راحل اعلام می‌کنیم و از همه مسئولان و دلسوزان نظام خواستاریم برای شکوفایی هرچه بیشتر بسیج، تمام تلاش خود را معطوف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها