سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه کشورهای منطقه از توافق ایران و1+5 خرسند باشند، گفت: آنچه درباره متن مذاکرات باید ملاک قرار گیرد مباحثی است که ظریف وزیر امورخارجه بیان کرد.
کد خبر: ۶۱۸۵۴۸
گفته‌های ظریف ملاک متن توافق ایران و1+5 است

مرضیه افخم درباره تناقض مباحث طرح شده از متن توافق‌نامه ایران و 1+5 در مذاکرات ژنو3، گفت: آنچه درباره متن مذاکرات باید ملاک قرار گیرد مباحثی است که جواد ظریف وزیر امورخارجه در نشست خبری بیان کرد.

وی درباره حضور وزیر امورخارجه درمجلس برای توضیح درخصوص متن تفاهم‌نامه ایران و 1+5 تصریح کرد: پس از ورود وی  به کشور برنامه کاری او اطلاع رسانی می شود.

یک بحران غیرضرور از منطقه دور شد

سخنگوی وزارت امورخارجه درباره موضع‌گیری تند نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیسیتی پس از امضا توافق‌نامه میان ایران و 1+5 افزود: این نشان می‌دهد دستاوردی که در نتیجه مذاکرات با  مقاومت و ایستادگی مردم حاصل شد چه میزان ارزشمند است.

افخم با اشاره به نگاه عربستان سعودی به توافق ایران و 1+5 در روند مذاکرات، گفت: توافق ایران و 1+5در جهت تقویت روابط ایران و کشورهای منطقه  است، جمهوری اسلامی ایران  پیش ازاین، این اعتماد را داد  که برنامه هسته‌ای خود را برپایه صلح آمیز بودن تعریف کرده و روند پیش گرفته شده نه تنها منافع منطقه را به خطر نمی اندازد بلکه دستاوردی است که به بهتر شدن فضای همکاری‌های منطقه‌ای کمک می‌کند.

کشورهای منطقه از توافق ژنو خرسند باشند

وی افزود: کشورهای منطقه باید از این توافق که یک بحران غیر ضروری را از دستور کار خارج می‌کند خرسند و راضی باشند.

سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه اولویت جمهوری اسلامی ایران همکاری نزدیک با کشورهای همسایه است، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی با جدیت بیشتر به دنبال تقویت پایه‌های همکاری با کشورهای همسایه است و بر این اعتقاد هستیم که امنیت منطقه درسایه روابط خوب تامین می‌شود، که درهمین راستا پایه همگرایی را در گفت‌وگو و تفاهم جستجو می‌کنیم.(خانهه ملت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها