منچستر‌یونایتد، منچسترسیتی و چلسی یکه تازی لیورپول و آرسنال را در 11 هفته نظاره کردند

توپچی‌ها با اوزیل قهرمانی می‌خواهند

مسوت اوزیل، ستاره آلمانی توپچی‌ها انگار همان گمشده آرسن ونگر بود تا دوباره آرسنال را به اوج برگرداند.
کد خبر: ۶۱۷۵۴۰

آرسنالی‌ها اینک با این ستاره متفکر و بازیساز، یکه تاز لیگ برتر هستند و پس از ده سال، سودای تکرار قهرمانی در سر دارند.

لیگ برتر انگلیس در شرایطی به ایستگاه یازدهم رسیده است که دو تیم از مدعیان سنتی این کارزار مهیج و همیشه دیدنی، در هفته‌های گذشته نشان دادند اسب خود را برای قهرمانی حسابی زین کرده‌اند؛ آرسنال و لیورپول. دو مدعی جدی و سنتی که هفته‌های گذشته صدرجدول را در اختیار داشتند و در این میان تیم لندنی آرسنال بتدریج توانست به صدرنشینی اهالی بندرنشین آنفیلد خاتمه دهد و تا این مقطع، خود صدرنشین این رقابت‌ها شود، حتی در بازی رو در روی دو تیم در ورزشگاه امارات لندن، شاگردان ونگر 2 برصفر لیورپول را با شکست بدرقه کردند تا نشان دهند یک سروگردن بالاتر از رقیب سنتی هستند. آرسنال در حالی در فصل جاری لیگ برتر در آسمان‌ها سیر می‌کند که دو فصل پیش به دنبال جدایی سسک فابرگاس اسپانیایی در میانه میدان کمی لنگ می‌زد و برای برطرف کردن این نقیصه امسال دست به جیب شد و با هزینه 45 میلیون یورویی، مسوت اوزیل ستاره آلمانی رئال مادرید را صید کرد تا این آلمانی خوشفکر و طراح لقب گران‌ترین خرید تاریخ لیگ برتر جزیره را از آن خود کند؛ خریدی که ارزش خود را خیلی زود نشان داد و با طراحی کم نظیر و البته گل‌های سرنوشت‌ساز پاسخ اعتماد آرسن ونگر را داد و همه رقیبان را انگشت به دهان این خرید اصولی و حساب شده توپچی‌های لندن کرد.

آرسنال که آخرین‌بار در فصل 2004ـ2003 فاتح لیگ برتر انگلیس شده است در 11 هفته گذشته نشان داد به لطف درخشش ستارگانی مانند اوزیل، آرون رمسی، جیرود، توماس روسیچکی و کایرن گیبس قصد بازگشت به روزهای اوج را دارد. در این میان آرون رمسی با شش و جیرود با پنج گل زده بهترین گلزنان توپچی‌ها در این هفته‌ها بودند. این دو البته همراه اوزیل هرکدام چهار پاس گل هم داده‌اند. این آرسنال مطمئنا بازگشت تئو والکات و جک ویلشر به روزهای اوج، در هفته‌های آینده بازهم قدرت نمایی خواهد کرد.

لیورپول و خط حمله زهرآگینش

اما در این هفته‌ها، لیورپول هم فراتر از حد انتظار ظاهر شده است. تیمی که آخرین‌بار در فصل 90 ـ 89 قهرمانی لیگ انگلیس را تجربه کرده است، امسال شروعی متفاوت‌تر از همیشه داشته است. تیمی با هدایت مربی اهل ایرلند شمالی خود براندن راجرز که فصل گذشته از سوانسی به لیورپول نقل مکان کرد. تیمی که در خط حمله‌اش با لوئیز سوارس اروگوئه‌ای و دانیل استوریچ انگلیسی عرصه را بر بیشتر مدعیان لیگ برتر تنگ کرده است. لیورپولی‌ها در حالی تا اینجای کار 21 بار دروازه حریفان را گشوده‌اند که 16 گل را این دو مهاجم آماده به ثمر رسانده‌اند و هرکدام با زدن هشت گل عنوان گلزن‌ترین زوج خط حمله لیگ برتر تا پایان هفته یازدهم را از آن خود کرده‌اند. این دو البته دو زوج رقیب هم پیش روی خود می‌بینند. فان پرسی با هفت و رونی با پنج گل زده در خط حمله شیاطین سرخ و آگوئرو با هشت و یحیی توره با پنج گل زده در خط حمله منچسترسیتی نیز، دیگر زوج‌های زهرآگین لیگ برتر در فصل جاری را تشکیل می‌دهند. البته در کامیابی این فصل لیورپول نمی‌توان براحتی از کنار هافبک ملی‌پوش، طراح، شوتزن و کهنه کار این تیم براحتی گذشت. استیون جرارد مثل همیشه نبض میانه میدان آنفیلدی‌ها را در دست دارد. چنانچه لیورپول امسال بتواند به قهرمانی لیگ برتر دست یابد و شمار قهرمانی‌های این تیم در لیگ جزیره به عدد 19 برسد، مرد شماره نخست این شگفتی، راجرز مربی لیورپول خواهد بود که نخستین و البته با اهمیت‌ترین افتخار تاریخ مربیگری خود را رقم خواهد زد.

بدون فرگوسن با مورینیو

گرچه رتبه سوم جدول رده‌بندی در حال حاضر در اختیار غریبه‌ای به نام ساوتهمپتون است و چنین رده‌هایی همواره در اختیار مدعیان سنتی این رقابت‌ها بوده است، اما به هر ترتیب نمی‌توان نگاهی اجمالی به لیگ برتر داشت بدون این‌که به غایب بزرگ فصل جاری یعنی سر آلکس فرگوسن اشاره نکرد. پیرمرد اسکاتلندی با کوله باری از افتخار و تجربه، آخر فصل گذشته اعلام بازنشستگی کرد و در حالی به‌عنوان تماشاگر در هفته‌های گذشته در اولدترافورد حاضر شده است که شیاطین سرخ هنوز با جدایی این مربی کنار نیامده‌اند. منهای پیروزی مقابل آرسنال به جرات می‌توان گفت در تمام بازی‌های گذشته سایه فرگوسن روی سر دیوید مویس، جانشین او بوده است. اما به هر ترتیب منچستر که هفته‌های گذشته در رده‌های دو رقمی قرار داشت بتدریج پیش آمد و در چهار امتیازی آرسنال پیشتاز قرار گرفت. اما در حالی که آبی‌های منچستر یعنی منچسترسیتی هم تا اینجای کار انتظارها را برآورده نکرده‌اند، چلسی با خوزه مورینیو به روزهای اوج باز می‌گردد. مورینیو که در سال‌های دوری‌ از نیمکت آبی‌های لندن، هیچ‌گاه علاقه خود را به این تیم پنهان نمی‌کرد از ابتدای فصل جاری به جمع چلسی و هواداران پرشور آن بازگشت. گرچه دیگر خبری از کری‌های او و فرگوسن نخواهد بود، اما به هر ترتیب در هفته‌های آینده لیگ برتر با اوجگیری مثلث یونایتد، سیتی و چلسی در کنار مدعیانی جدی همچون آرسنال و لیورپول لیگ برتر جذاب‌تر از 11 هفته گذشته دنبال خواهد شد.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها