سناریوی مرگبار دختر برای قتل پدر

آشنایی با قاتل در فیسبوک

متهم حیله گر در شبکه های اجتماعی بویژه فیسبوک کاربران مرد را به دام می انداخت

مرد زن‌نما و دزد اینترنتی به ایستگاه آخر رسیدند

مرد زن‌نما که با فریب کاربران مرد در شبکه‌های اجتماعی و ارسال تصاویر غیراخلاقی به آنها، کارت شارژ تلفن می‌گرفت و مرد دیگری که سه میلیون تومان از حساب یک کارمند دزدیده بود، در پی عملیات جداگانه‌ای از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۱۵۵۹۸

به گزارش جام‌جم، سرهنگ سیدمحسن عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ما گفت: چند روز پیش ماموران فتا هنگام رصد در فضای مجازی متوجه شدند دختر جوانی در شبکه‌های اجتماعی و بویژه فیسبوک با پسران مختلفی ارتباط اینترنتی برقرار کرده است.

وی افزود: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، معلوم شد این فرد تصاویر غیراخلاقی خود را برای این کاربران به اشتراک می‌گذارد و در قبال آن از آنها می‌خواهد برایش شارژ تلفن همراه اعتباری بفرستند.

در ادامه مشخص شد فردی که با کاربران اینترنتی ارتباط برقرار کرده، مردی است که خود را زن معرفی و با مردان در فضای مجازی ارتباط برقرار می‌کند. رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد: به این ترتیب مرد زن‌نما تحت تعقیب پلیس فتا قرار گرفت و دستگیر شد.

اعتراف مرد زن‌نما به فریب مردان

متهم با انتقال به پلیس فتا به جرمش اعتراف و عنوان کرد ابتدا به پیشنهاد یکی از دوستانم تصمیم گرفتم با اشتراک گذاشتن تصاویری از یک زن جوان، خود را به جای او معرفی و با مردان جوان ارتباط اینترنتی برقرار کنم و با این کار سرگرم شوم. وقتی متوجه شدم کاربران مرد براحتی فریبم را خورده و با من دوست شده‌اند، تصمیم گرفتم در قبال به اشتراک گذاشتن عکس‌های غیراخلاقی و ادامه ارتباطم، از آنها بخواهم برایم شارژ تلفن همراه اعتباری بفرستند. با اعتراف متهم، برای او قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

 

دستگیری دزد اینترنتی

سرهنگ عرفانی با اشاره به دستگیری یک دزد اینترنتی گفت: هفته گذشته مرد کارمندی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکایتی عنوان کرد سه میلیون تومان از حساب بانکی‌اش در حالی سرقت شده که کارت بانک و شماره رمز آن فقط در اختیار خودش بوده است.

وی افزود: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، ماموران در بررسی‌ها متوجه شدند با پول سرقت شده از حساب شاکی، فردی اینترنتی تبلت خریده و با بقیه آن اینترنتش را شارژ کرده است. به این ترتیب متهم تحت تعقیب قرار گرفت و در ادامه ماموران، مرد سارق را در یکی از محله‌های مشهد دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد: متهم با انتقال به پلیس فتا، در مواجهه حضوری با شاکی، از سوی وی شناسایی و مدعی شد، برای انجام کارهایش به اداره‌شان می‌آمده است.

در ادامه متهم به جرمش اعتراف و عنوان کرد، روز حادثه برای انجام کاری به اتاق شاکی در اداره‌شان رفته بودم که او برای مدت کوتاهی از اتاقش خارج شده و در این هنگام با مشاهده کارت اعتباری بانکی شاکی و رمز اینترنتی‌اش که روی میزش قرار داشت، آن را برداشته و سه میلیون تومان از حسابش برداشت و اینترنتی خرید کردم. بنابراین گزارش، با اعتراف متهم و صدور قرار قانونی، او روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها