توجه ویژه صدا و سیما به حوزه سلامت

توجه به سلامت مردم یکی از نکاتی است که دولتمردان هر کشوری باید به آن توجه داشته باشند و شرایطی را مهیا کنند تا مردم بتوانند در سلامتی زندگی کنند، یاد بگیرند که چگونه از خود مراقبت کنند، راه‌های پیشگیری از بیماری را بیاموزند و...
کد خبر: ۶۱۵۱۷۹
توجه ویژه صدا و سیما به حوزه سلامت

اما واقعیت این است که در کشور ما تنها سازمانی که به این موضوع توجه می‌کند و بیشترین بار مسئولیت‌های دولت در حوزه سلامت را بر دوش می‌کشد، صدا و سیماست.

رسانه ملی چند سال پیش و با تشکیل شورای سلامت، برنامه‌های درازمدتی را برای بالا بردن سطح سواد و آگاهی مردم درباره سلامت شخصی و خانوادگی طراحی کرد.

در ابتدای راه‌اندازی این شورا، برنامه‌های سلامت محور از شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون پخش می‌شد اما در ادامه رادیو سلامت راه‌اندازی شد که به شکل اختصاصی برنامه‌هایی را پخش می‌کرد و می‌کند که به سلامت افراد مربوط است.

این رادیو از مجرب‌ترین کارشناسان و پزشکان متخصص برای جوابگویی به پرسش‌های پزشکی مردم استفاده می‌کند و در طول شبانه روز اطلاعات مفیدی برای ارتقاء سلامت مردم به آنها ارائه می‌کند.

اواخر سال گذشته هم رسانه ملی با راه‌اندازی شبکه تلویزیونی سلامت، گام بزرگی برای افزایش سلامتی در جامعه برداشت.

این شبکه اختصاصی بهترین برنامه‌های مرتبط با سلامت را به مخاطبان ارائه می‌کند. توجه به سلامت روان، سلامت جسم، سلامت جامعه و... از اهداف دراز مدت این شبکه است.

در کنار این دو شبکه اختصاصی رادیویی و تلویزیونی دیگر برنامه‌هایی هم که در طول شبانه‌روز از صدا و سیما پخش می‌شود به موضوع سلامت توجه ویژ‌ه‌ای دارند.

این حجم برنامه‌سازی و توجه به سلامت مردم در رسانه ملی نشان می‌دهد که سلامت مردم برای صدا و سیما اهمیت دارد.

این رسانه فراگیر می‌داند که اگر به مردم آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها را ارائه کند به میزان بسیار زیادی در وقت و هزینه آنها صرفه‌جویی می‌شود.

مدیران تلویزیون و رادیو و شورای سلامت سازمان صدا و سیما با پخش برنامه‌های مختلف نشان می‌دهند که به سلامت روانی مردم هم توجه دارند، آنها با این برنامه‌ها نشان می‌دهند که هر چه میزان سلامتی جسم و روح مردم افزایش یابد، سلامت روانی اجتماع هم بیشتر می‌شود، جرم و جنایت در آن کاهش می‌یابد و در هزینه‌های درمان هم که بخش زیادی از بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهد صرفه‌جویی می‌شود.

در یک نگاه کلی می‌توان صدا و سیما را تنها تریبون فعال در حوزه سلامت دانست که آگاهی و اطلاع‌رسانی در این حوزه را فراگیر کرده است.

طاهره آشیانی - دبیر گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها