با دکتر جمشید پژویان کارشناس اقتصادی

دولت در گزارش 100 روزه، نقشه راه ارائه کند

رتبه 18 بیکاری جهان به ایران رسید

صندوق بین‌المللی پول با رده‌بندی کشورها از نظر نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد ایران با نرخ بیکاری 13.1 درصدی در رتبه ۱۸ جهان قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۱۳۱۱۶

به گزارش تسنیم، صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود به رده‌بندی 105 کشور جهان از نظر نرخ بیکاری در سال 2013 پرداخته و پیش‌بینی کرده است نرخ بیکاری ایران که در سال 2012 بالغ بر 12.2 درصد بوده است، در پایان سال جاری میلادی به 13.1 درصد افزایش پیدا کند.

بر این اساس امسال فقط 17 کشور نرخ بیکاری بالاتری از ایران خواهند داشت. ایران در رده‌بندی امسال صندوق بین‌المللی پول نسبت به سال گذشته صعودی شش پله‌ای داشته است. ایران از نظر نرخ بیکاری در سال 2012 رتبه 24 را در میان کشورهای جهان به دست آورده بود. این به آن معنی است که بیکاری در کشور بیشتر شده است.

در صدر رده‌بندی جهانی نرخ بیکاری، کشور مقدونیه قرار گرفته است. نرخ بیکاری این کشور برای امسال 30 درصد برآورد شده که بالاترین نرخ بیکاری در سطح جهان است. بوسنی با نرخ بیکاری 27 درصدی و یونان با نرخ بیکاری 26.9 درصدی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.در همین حال نرخ بیکاری چند کشور اروپایی در سال 2013 بیشتر از ایران برآورد شده است که سه کشور اسپانیا،‌ پرتغال و ایرلند جزو آن محسوب می‌شوند. نرخ بیکاری اسپانیا 26.8 درصد اعلام شده و رتبه چهار بالاترین نرخ بیکاری جهان به این کشور اختصاص یافته است. پرتغال نیز با نرخ بیکاری 17.4 درصد در رتبه 9 و ایرلند با نرخ بیکاری 13.7 در رتبه 17 قرار گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها