دیروز ۱۲ آبان ماه جلسه اکران خصوصی و نقد و بررسی فیلم تنهای تنهای تنها در فرهنگسرای رسانه مشهد برگزار شد. در این جلسه عبدی پور کارگردان این فیلم به همراه بازیگر نوجوان و اصلی این اثر حاضر شدند و پس از اکران با حاضرین گفت و گو کردند.
کد خبر: ۶۱۲۷۵۷
کارگردان فیلم تنهای تنهای تنها: پیام فیلم من نفرین سیاست است

عبدی پور کارگردان فیلم تنهای تنها در جلسه نقد و بررسی این فیلم گفت : این پروژه سه ماه طول کشید و ۴۵ روز مطابق برنامه فیلمبرداری کردیم.

وی در خصوص هزینه های فیلمش اذعان داشت:باید بگویم که این فیلم خیلی هم ارزان نبوده است.در کل نباید تبلیغ کنیم که فیلم ارزان خوب است و اینگونه باید ساخته شود.زیرا سینما هنر گرانی است و دلیلش هم تاثیر گزاری بالای آن است.

عبدی پور کارگردان این فیلم در خصوص آینده میثم بازیگر نوجوان که به ستاره فیلمش تبدیل شده است گفت: متاسفانه زبان دراماتیک و لهجه اصلی سینمای ما تهرانی است و میثم ممکن است با لهجه بوشهری خودش در ادامه فعالیت های هنری اش به مشکل بخورد. او می تواند این لهجه را کنار بگذارد ولی ممکن است خیلی از چیزها را از دست بدهد.

وی در خصوص نام فیلم گفت : نام فیلم ابتدا رنجر انتخاب شده بود. اما چون این کلمه لاتین بود، به ما اجازه چنین نامگذاری ندادند و در نهایت من اسم فیلم را در دقیقه ۹۰ تنهای تنهای تنها گذاشتم. دلیل این موضوع هم این بود که این فیلم داستان ۳ نفر است که یکدیگر را پیدا می کنند و با هم ارتباط می گیردند و در نهایت هرسه با جدا شدن از یکدیگر تنهای تنهای تنها می شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، آیا حق فیلم شما معرفی شدن به اسکار بود، گفت: اول باید بگویم که جریان زمان اکران این فیلم ربطی به معرفی نشدن به اسکار ندارد. دوما زمان اکران ما بعد از عاشورا است و نباید از این نکته غافل شویم که فیلمی که برای اسکار معرفی شده است، فیلمی شایسته بوده و به عقیده من در این زمینه هیچ حقی خورده نشده است.

این کارگردان جوان در خصوص انواع دسته بندی که توسط افراد مختلف برای فیلمش صورت میگیرد، گفت: فیلم من یک فیلم کودک نیست و البته یک فیلم صد در صد سیاسی است. در واقع پیام این فیلم نفرین بر سیاست است.  وی در پاسخ به سوال و دیدگاه یکی از حضار که این فیلم را تاییدی بر گفتمان مقاومت دانسته بود، گفت: من اصلا نمی دانم که گفتمان مقاومت چیست !

عبدی پور در مورد لحاظ کردن ملاحظات سیاسی در ساخت فیلم گفت: من خیلی از این ملاحظات را برای ساخت این فیلم رعایت کردم و اساسا می خواهم بگویم که آن مسئولینی که آن بالا نشسته اند باید ما را محرم تر ببنند و اگر ما بسیاری از مسائل را نشان  ندهیم، بسیاری از افراد دیگر می آیند و آن را نشان می دهند و می روند در نهایت در برلین جایزه می گیرند. امروز از حاتمی کیا گرفته تا پوران درخشنده برای ساخت فیلم، دست و پای انها می لرزد.

گفتنی است در پایان این مراسم جناب آقای نواب کامل مسئول فرهنگسرای رسانه مشهد، یادبودی را به آقای عبدی پور به یادگار تقدیم کردند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها