کمتر هوادار استقلال تصور می‌کرد که کاپیتان محبوب تیمش غافلگیرکننده، بدون تشریفات و در میان حضور معدود هواداران آبی، چهارگوشه زمین ورزشگاه آزادی را بوسیده و فوتبالش را به پایان برساند؛ اقدامی که فرهاد مجیدی در روز توقف استقلال مقابل مس کرمان انجام داد.
کد خبر: ۶۱۰۸۶۸

بازی عقب افتاده استقلال مقابل مس کرمان که پیش از دمیدن سوت آغاز آن تحت تاثیر حضور دو رقیب به نام امیر قلعه نویی و پرویز مظلومی روی نیمکت دو تیم بود، در دقایق پایانی و هنگام تعویض فرهاد مجیدی یک اتفاق غافلگیر کننده داشت.مجیدی که در روزهای گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر خداحافظی‌اش از فوتبال به گوش می‌رسید، با وجود مخالفت مسئولان باشگاه با این موضوع، وقتی با تابلوی تعویض مواجه شد پیراهن خود را از تن خارج کرد و به سمت امیر قلعه نویی رفت و سپس در حالی که بازی در جریان بود چهارگوشه زمین را بوسید و از فوتبال خداحافظی کرد. مجیدی در حالی دیروز خداحافظی کرد که حضور پرویز مظلومی روی نیمکت تیم مقابل یادآور خداحافظی ناگهانی او در هفتم مهر از لیگ یازدهم بود و البته انتقادهایی متوجه او شد که تیم را در میانه فصل رها کرده است، مشابه اقدامی که دیروز انجام داد. با این حال مجیدی دیروز در حالی کفش‌هایش را آویخت که در روزهای گذشته برخی حواشی و اخبار آزاردهنده پیرامون کاپیتان محبوب استقلال شکل گرفته بود.

او دوپینگی نبود

کشف نام بازیکن دوپینگی لیگ برتر در دو روز گذشته به سوژه اول برخی رسانه‌ها تبدیل شده بود. انتشار شایعات خداحافظی مجیدی از فوتبال هم مزید بر علت شد تا برخی اتهام دوپینگی بودن را متوجه مجیدی کنند، اتهامی که به باور دکتر احمد هاشمیان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال خلاف واقع، بی‌اخلاقی و نوعی جرم محسوب می‌شود. همچنین دکتر امین نوروزی، معاون پزشکی باشگاه استقلال در این باره به جام‌جم گفت: از همان روزی که بحث بازیکن دوپینگی لیگ برتر مطرح شد بلافاصله با کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تماس گرفتم و خوشبختانه آنها با قاطعیت به من اعلام کردند که بازیکن یاد شده استقلالی نیست. طبیعی است که فرهاد مجیدی هم به عنوان کاپیتان تیم مثل همیشه به سمت دوپینگ نرفته و در اوج پاکی از فوتبال خداحافظی کرد.وی تصریح کرد: مجیدی به خاطر حضور در دوره مربیگری در انگلیس از فوتبال خداحافظی کرد و نباید زحمات او را با گمانه‌زنی‌های بی‌اساس خدشه‌دار ‌کرد.

همچنین دکتر هاشمیان در این باره گفت: رسانه‌هایی که با بی‌تعهدی نام بازیکن را مطرح می‌کنند، عین بی اخلاقی است و افراد می‌توانند از آنها شکایت کنند. از دستگاه قضایی تقاضا دارم جلوی این رفتارها را بگیرند.

مجیدی: می‌خواهم به آخرین آرزویم برسم

فرهاد مجیدی از فوتبال خداحافظی کرد، اما گفت که می‌خواهد درکنار هواداران استقلال به تنها آرزوی دست نیافته ورزشی‌اش دست پیدا کند. او در این باره گفت: من به بیشتر آرزوهای فوتبالی خود رسیده‌ام و دوست داشتم با قهرمانی در آسیا از فوتبال خداحافظی کنم، اما این امر میسر نشد. امیدوارم در آینده به تنها آرزوی دست نیافته ورزشی‌ام در کنار هواداران عزیز برسم.وی با عذرخواهی از هوادارانی که از این تصمیم او ناراحت شدند، خطاب به آنها گفت: هیچ وقت دوست نداشتم زمان خداحافظی‌ام را از قبل مشخص کنم. مدتی پیش، به این تصمیم رسیدم که امروز روز خداحافظی از فوتبال است. از فردا همان‌جایی می‌ایستم که شما می‌ایستادید، اما این بار من باید به شما احترام بگذارم و تشکر کنم، درست همان کاری که شما برای من انجام دادید.مجیدی با بیان این‌که هر چه دارم از استقلال و هوادارانش است و هر جا باشم برای سربلندی استقلال تلاش خواهم کرد، افزود: از همه افرادی که این فرصت را برای من فراهم کرده و مرا حمایت کردند، خصوصا امیر قلعه‌نویی قدردانی می‌کنم.

قلعه‌نویی: مجیدی قانع نشد

امیر قلعه‌نویی پس از خداحافظی فرهاد مجیدی از دنیای فوتبال عنوان کرد: به او گفتم که در پایان فصل در دیدار مقابل تراکتورسازی و در تهران خداحافظی کند، اما فایده نداشت. او تصمیم خود را گرفته بود و قصد داشت خداحافظی کند. ما 48 ساعت با مجیدی حرف زدیم، اما او به من گفت که می‌خواهد در اوج فوتبال را کنار بگذارد؛ البته حرف او در این زمینه خوب بود. دلیل دیگر او هم برای کناره‌گیری این بود که می‌خواهد در کلاس‌های مربیگری شرکت کند. پرویز مظلومی سرمربی تیم فوتبال مس کرمان نیز گفت: از خداحافظی مجیدی تاسف خوردم و دوست نداشتم اشک‌های هواداران را ببینم، نمی‌دانم قضیه چه بود، مجیدی می‌توانست باز هم بازی کند.

توقف مقابل قعرنشین لیگ

اما هواداران استقلال که با توجه به سه بازی عقب افتاده روی کاغذ تیم خود را صدرنشین لیگ می‌دانستند؛ در روزی که معدودی از آنها برای تشویق استقلال به ورزشگاه آزادی رفته بودند تیم خود را مقابل مس در آزادی متوقف شده دیدند. مس کرمان در همان دقیقه دو، توسط مصطفی شجاعی به گل برتری رسید. آبی‌ها که دوست نداشتند در این بازی خانگی بازنده باشند نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه 55 روی حرکت خوب فردین عابدینی از سمت راست و پاس رو به بیرون این بازیکن، توسط سیاوش اکبرپور به گل مساوی رسیدند.هشت دقیقه بعد، این بازیکنان مس کرمان بودند که با خطای هند پژمان منتظری صاحب یک ضربه پنالتی شدند اما شوت فرزاد حسین‌خانی را سیدمهدی رحمتی به خوبی مهار کرد تا بازی با همان نتیجه تساوی یک بر یک به پایان برسد.

هموار شدن راه جام حذفی

همزمان با بازی دیروز استقلال رقابت‌های جام حذفی هم پیگیری شد، رقابت‌هایی که مهم‌ترین اتفاق آن حذف سپاهان اصفهان و در نتیجه هموار شدن راه صعود احتمالی استقلال به فینال این جام همراه بود. البته استقلال هنوز کارش را در جام حذفی شروع نکرده و ابتدا باید با کاسپین قزوین و در ادامه با ملوان انزلی و سپس با برنده ذوب آهن ـ نفت تهران دیدار کند. سپاهان در اصفهان یک بر صفر برابر تیم دسته اولی صنعت نفت آبادان شکست خورد و حدف شد و در قم نیز شاگردان محمد مایلی‌کهن در صبا یک بر صفر مغلوب تیم دسته دومی نفت امیدیه شده و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

نتایج بازی‌های دیروز: نفت آبادان یک ـ سپاهان صفر، نفت تهران 3 ـ داماش ایرانیان(پارسه) یک، پیام صنعت آمل یک ـ ذوب آهن اصفهان 2، ملوان یک ـ مس رفسنجان صفر، صبای قم صفر ـ نفت امیدیه یک.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها