مروری بر قیمت‌ تورهای مسافرتی به چند مقصد پرتردد خارجی و داخلی

هر تور مسافرتی چقدر آب می‌خورد؟

تعطیلات آخر هفته نزدیک است یا با مرخصی و هزار زحمت چند روز را برای یک مسافرت یا تور تفریحی خالی کرده‌اید، خوشحال از این تصمیم و کنجکاو برای این که بدانید چقدر باید هزینه کنید، به چند آژانس مسافرتی سر می‌زنید و احتمالا در لیست قیمت‌ها و مقاصد تورها سرکی می‌کشید؛ قیمت‌ها اغلب نجومی‌اند و احتمالا انگیزه خود را از دست داده‌اید.
کد خبر: ۶۰۹۹۴۴

آژانس تنها گزینه ممکن نیست. ممکن است روزنامه‌ای خریده و تلاش کرده باشید از آن طریق از قیمت‌ها و گزینه‌های مناسب سردربیاورید؛ آنجا هم پس از آن که با وسواسی خاص به صفحات مخصوص گردشگری مراجعه می‌کنید، ناگهان ارقام مختلفی مقابل چشمانتان قرار می‌گیرد و شوکه‌تان می‌کند. تفاوت قیمت با آژانس زیاد است، بالاتر یا حتی پایین‌تر از آن.

گزینه بعدی‌تان احتمالا فضای مجازی است؛ آنجا که بروید اوضاع بهم‌ریخته‌تر هم می‌شود؛ احتمالا با واژه‌هایی نظیر ویژه، تورهای طلایی، قیمت باورنکردنی با وقت سفارت، صبحانه ناهار شام، تور کامل و... مواجه می‌شوید و باز از اختلاف قیمت با آنچه در روزنامه و آژانس دیده بودید حیرت‌زده می‌شوید.

اینجاست که این سوال مهم مطرح می‌شود؛ این همه اختلاف قیمت برای چیست؟ اگر آژانس‌های مسافرتی متولی برگزاری تور هستند، چرا ارزان‌ترین قیمت‌ها را ارائه نمی‌کنند و در مراجع غیرتخصصی دیگر می‌توان تورهایی با قیمت ارزان‌تر پیدا کرد؟

پاسخ سوال در معتبر یا نا معتبر بودن آژانس‌ها یا مجری و فروشنده بودن آنهاست، بسیاری از آژانس‌ها بخصوص آنهایی که توان مالی برگزاری تور ندارند صرفا به فروش پکیچ های دیگران می‌پردازند و پورسانت تعیین شده را از مبلغی که شما برای تور پرداخت می‌کنید، برمی‌دارند. گاهی هم علاوه بر پورسانت مبلغی هم از شما اضافه می‌گیرند. راز اختلاف قیمت‌ها در عاملیت مستقیم یا غیرمستقیم آژانس‌هاست.

با این حال اما جای نگرانی نیست. اگر قصد سفر دارید، می‌توانید با کمی جستجو ارقام واقعی را تخمین بزنید و تور مورد نظر خود را انتخاب کنید. این را همیشه یادتان باشد که مبلغ تورهای گردشگری معمولا هر ماه تغییر می‌کند و گاهی با نزدیک شدن ایام تعطیلات گرانتر هم می‌شود.

در تمام این فرآیند اما یک کورسوی امید برای آنها که توان مالی کمی دارند، وجود دارد؛ اگر چمدان به دست هستید و زمان سفر چندان برایتان مهم نیست و هر وقت بخواهید می‌توانید سفرتان را آغاز کنید، بد نیست از تورهای لحظه آخری یا دقیقه نود استفاده کنید. این نوع تورها معمولا از طرف آژانس‌های مسافرتی به مشتریان پیشنهاد می‌شود، چراکه آنها احتمالا تا نزدیک زمان برگزاری تور نتوانسته‌اند صندلی‌ها یا اتاق‌های هتل مورد قرارداد را تکمیل کنند، از همین رو گاهی اوقات می‌توانید با نصف قیمت معمول یا حتی کمتر سفر کنید.

در ادامه قیمت‌های متوسط چند تور داخلی و خارجی را با هم مرور می‌کنیم.

تورهای خارجی

گران‌ترین نرخی که بین آگهی‌های تورهای خارجی در ایام اخیر مشاهده می‌شود احتمالا مربوط به جام جهانی برزیل است. آن طور که در منابع اینترنتی قابل مشاهده است، برای دیدن کل بازی‌های جام‌جهانی باید مبلغی حدود 15 هزار دلار (معادل 45 میلیون تومان) بپردازید. این مبلغ برای دیدن سه مسابقه حدود 6000 هزار دلار (معادل 18 میلیون تومان) است. در ادامه چند مقصد پرتردد گرشگری خارجی همراه قیمت متوسط تورها، قابل مشاهده است.

استامبول (زمینی): سه شب و دو روز برای هتل سه ستاره از 395 هزار تومان و هتل پنج ستاره 495 هزار تومان

استامبول (هوایی): با توجه به نرخ پایه هتل سه ستاره از 690 هزار تومان تا یک میلیون و 250 هزار تومان

آنکارا (هوایی): تورکامل و وقت سفارت از 790 هزار تومان به بالا

ارمنستان: از 650 هزار تومان تا 900 هزار تومان

چین: قیمت پایه از دو میلیون و 200 هزار تومان تا سه میلیون تومان

مالزی: از یک میلیون و 150 هزار تومان

امارات: از 450 هزارتومان

تورهای داخلی

تورهای یک روزه به شهرهای اطراف که معمولا با یک وعده غذای سرد همراه هستند مثل قلعه رودخان، نمک آبرود یا دریاچه اوان از 60 هزار تومان تا یکصد هزار تومان هزینه دارند و اگر این تورها دو یا سه روزه بشوند هزینه‌ها با توجه به محل اقامت تا 175 هزار تومان هم افزایش خواهد یافت. علاوه بر اینها اما مهم‌ترین تورهای داخلی کیش و مشهد است.

کیش: هتل 3 ستاره 230 هزار تومان تا 270 هزار تومان

کیش: هتل 4 ستاره 295 هزار تومان تا 320 هزار تومان

کیش: هتل 5 ستاره 360 هزار تا 400 هزار تومان

مشهد: با قطار از 130 هزار تومان تا 270 هزار تومان

مشهد: زمینی، 90 هزار تومان

مشهد: هوایی، از 280 هزار تومان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها