معاون ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه از عرضه 6000 عنوان کتاب منتشر شده از سوی 120 ناشر در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۶۰۹۵۴۵
6000 عنوان کتاب در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس

نشست خبری چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس صبح امروز شنبه چهارم آبان در محل سازمان رسانه‌ای اوج برگزار شد.

در این برنامه و پس از اظهارات احمد ذوالقدر جانشین سپاه محمد رسول الله تهران، علی ناظری معاون ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه در سخنانی شعار امسال نمایشگاه را «دفاع مقدس الگوی حماسه ساز» عنوان کرد.

وی افزود: امسال به عنوان سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نامگذاری شده است و پس از محقق شدن حماسه سیاسی این روزها همه منتظر حماسه اقتصادی هستیم که این نمایشگاه می‌تواند الگویی برای این موضوع باشد. این نمایشگاه با هدف بازکردن بحث پیرامون دفاع مقدس در میان مردم و نسل امروز شکل گرفته و سعی داریم به واسطه آن بگوئیم که اگر ساز و کار حضور مردم در تمامی عرصه ها فراهم شود می توانیم بار دیگر شاهد رخداد حماسه‌ای تازه باشیم.

ناظری اظهار کرد: نمایشگاه چهارم روز دوشنبه ششم آبان از ساعت 15:30 در محل مصلای امام خمینی (ره) با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز استاندار، شهردار و امام جمعه موقت تهران افتتاح خواهد شد.

معاون ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده غرفه‌هایی با اندازه های 9، 12 و 18 متر به ناشران اختصاص یافته است که از امروز می‌توانند با رجوع به محل مصلی آثارشان را در آن قرار دهند. امسال 120 ناشر برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کرده اند که در مجموع شش هزار عنوان کتاب را با خود به نمایشگاه می‌آورند و البته از دوستان خواسته شده که کتابهای متعلق به دو سه سال اخیر خود را به نمایشگاه بیاورند اما با این حال در حال حاضر آمار دقیقی از آثار چاپ اول حاضر در نمایشگاه نداریم.

ناظری خاطر نشان کرد: امسال 95 ناشر خصوصی و 25 ناشر دولتی در نمایشگاه حاضر هستند البته تعداد ناشران دفاع مقدس ما هم بیشتر از این نیست ولی مسئله این است که در سال های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی زمینه فعالیت بسیاری از ناشران که ابتدا با موضوع دفاع مقدس کارشان را شروع کرده‌اند، تغییر کرده است.

وی همچنین از برگزاری بیش از 30 برنامه رونمایی و تجلیل از نویسندگان و فعالان حوزه دفاع مقدس در این نمایشگاه خبر داد و افزود: اجرای برنامه های تئاتر خیابانی، نقالی و برپایی برای فروش لوازم تحریر های تولید شده با تصاویر شهدا و... از دیگر برنامه های این دوره نمایشگاه است.

همچنین در این نشست خبری حسین صفری به نمایندگی از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نگاه ارشاد به این نمایشگاه نگاهی تخصصی است، گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای ناشران دفاع مقدس فراهم می کند تا بتوانند آثار چاپ اول خود را برای نخستین بار در آن ارائه کنند به همین خاطر این نمایشگاه باید به عنوان مبدا تقویم فعالیت این ناشران قرار بگیرد.

صفری افزود: برای نمایشگاه امسال معاونت فرهنگی وزارت ارشاد 600 میلیون ریال یارانه خرید قرار داده است که به صورت بن الکترونیکی توزیع خواهد شد البته سقف یارانه برای نمایشگاه سه میلیارد ریال بود که 20 درصدی از آن به صورت بن کارت الکترونیکی توزیع می شود.

به گفته صفری، افراد با سطح تحصیلی دیپلم تا 200 هزار ریال، لیسانس و فوق لیسانس 400 هزار ریال، دکترا و بالاتر 500 هزار ریال و موسسات با معرفی نامه تا پنج میلیون ریال از این یارانه بهره مند می شوند. جدای از این، دستگاه های کارت خوان موجود در نمایشگاه این امکان را فراهم کرده که از سایر بن کارت های اهدایی ارشاد و نیز کارت های شتاب امکان خرید فراهم شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها