کد خبر: ۶۰۹۴۳۱
رویکرد به ورزشی ها از شعار تا عمل

همیشه چالش مدیریتی ورزش استفاده از ورزشی‌ها و غیر ورزشی‌ها در راس هرم تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز ورزش بوده است، دولت یازدهم در شرایطی سیدرضا صالحی‌امیری را به عنوان وزیر پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است که صالحی بدون هیچ‌گونه پیشینه ورزشی، به عنوان مدیری فرهنگی در کشور شناخته می‌شود.

با این حال او که به گفته خود در راس کمیته‌ها و افرادی بوده که صلاحیت وزرای مختلف را برای حضور در کابینه مورد ارزیابی قرار داده‌اند، چون در راس کمیته اجتماعی و فرهنگی، وظیفه انتخاب و معرفی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان را عهده‌دار بوده است، وقتی در گام نخست مسعود سلطانی‌فر نتوانست از نمایندگان مردم رای اعتماد بگیرد، از سوی دکتر روحانی، رئیس‌جمهور واجد شرایط‌تر از دیگران شناخته شد تا طی بیش از دو ماهی که به عنوان سرپرست در راس این وزارتخانه قرار گرفته، تلاش کند با انتخاب‌هایی از جنس ورزش، نظر عموم را به سمت خود جلب کند.

هر چند که این انتخاب‌ها در وهله نخست اقداماتی مثبت به حساب می‌آید، اما نکته مهم این است که تا چه میزان به این مدیران ورزشی اعتماد شده و به آنان اختیار لازم داده می‌شود. چون در غیر این صورت و اگر قرار برحضور صوری ورزشی‌ها در هرم مدیریتی ورزش باشد، نه‌تنها مشکلی از مشکلات ورزش حل نخواهد شد بلکه اختلاف‌ها و جبهه‌گیری‌های بعدی نیز ورزش را بیشتر دچار چالش خواهد کرد و چه بسا از این فعل و انفعال‌ها سر ورزش همچنان بدون کلاه بماند. بی‌شک استفاده از خرد جمعی و بها دادن به نقطه نظرات تخصصی زمانی کاربری لازم را خواهد داشت که این تصمیمات در ادامه راه با نگاه سیاسی توام و همراه نشود. این را از این حیث مطرح می‌کنیم که در دوره مدیریت‌های گذشته هم کم نبوده‌اند ورزشی‌هایی که به صحنه مدیریت آمدند، اما در ادامه از آنان استفاده ابزاری شد تا وجهه‌شان نزد جامعه ورزش روبه افول بگذارد.

حمید سجادی که بتازگی نیز از معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان کنار رفت تا جای خود را به سیدنصرالله سجادی بدهد، شاهد بارزی در این زمینه است. در حقیقت حمید سجادی در شرایطی جایگاه قبلی خود را نزد ورزشی‌ها از دست داد که نتوانست بین انتظارهای جامعه ورزش و انتظارات مقام‌های بالادستی، یک نوع هماهنگی و تناسب لازم را به‌وجود آورد. همین سبب شد که جامعه ورزش رفته رفته اعتمادش نسبت به سجادی کمرنگ شود تا خود او نیز این اواخر حسابی دستگیرش شود که راه را اشتباه طی کرده است. به هر صورت امروز در شرایطی صالحی‌امیری به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده و قرار است در جلسه یکشنبه صلاحیتش مورد بررسی نمایندگان مردم گیرد که او طی این مدت کوشیده است با انتخاب مدیران ورزشی، شرایط خود را برای گرفتن رای اعتماد از مجلس تسهیل کند. در حقیقت او با این نگاه که اگر آشنا به مسائل ورزش نیست، اما این توان را دارد که از ظرفیت‌های ورزشی موجود به بهترین شکل استفاده کند و در قدم اول کوشیده است مدیریت خود را ازهرگونه چالشی دور کند.

به هر صورت امیدواریم صالحی‌امیری در صورت گرفتن رای اعتماد از مجلس، بر عهد خود با ورزشی‌ها پایبند باشد تا با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی، ورزش از زمان کم موجود بهترین استفاده را در جهت کسب نتایجی مطلوب به عمل آورد.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها