ما که آخرش نفهمیدیم این مؤسسات غیرمجازی که بلانسبت عین قارچ سمی از زمین می‌رویند و در زمینه‌های مختلف زیرزمینی در مملکت به فعالیت بدون‌مجوز مشغول و مشعوفند؛ چطور است که قابل شناسایی نمی‌باشند؟ مگر که دارای چه حجم و ابعادی هستند؟ آیا در جیب جا می‌شوند؟...
کد خبر: ۶۰۸۶۴۳
اعزام غیرمجاز دانشجو

ـ نخیر؛ برعکس است. در جیب آنها همه چیز جا می‌شود! (بفرما... هنوز هیچی نگفتیم، یکی رد شد و یک چیزی پراند و رفت!)‌

بله، عرض می‌کردیم که نمی‌دانیم این مؤسسات غیرمجازی که وجود خارجی دارند، چگونه وجود آن را دارند که بی‌هیچ استرس خاصی به حیات خود ادامه دهند. ما حتی در زمینه ترک معتادان گرامی نیز بارها اعلام شده که مراکز غیرقانونی ترک اعتیاد داریم. یعنی یکی باید که اول خود این مراکز را ترک دهد.

اعتیاد به بی‌قانونی هم بد است و باید طرف ترک داده شود. یا مثلا در زمینه انجام عمل‌های زیبایی، کرارا گفته شده که یک‌سری مراکز غیرمجاز هم فعال است که به‌صورت غیرمجاز، شعار زیبا کردن مردم را می‌دهند. این میان فقط مؤسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج کشور را کم داشتیم که همین الان به بنده اطلاع دادند که این مشکل هم برطرف شد.

خبر وارده: «درباره تعداد مؤسسه‌های اعزام دانشجو، آمار رسمی با غیررسمی، از زمین تا آسمان متفاوت است. وزارت علوم می‌گوید که هم‌اکنون 191 مؤسسه اعزام دانشجو در کشور فعالیت دارند؛ در حالی که اگر از همین مؤسسه‌های مجاز سوال کنید، دل پرخونی دارند و معتقدند که ده‌ها برابر تعداد آمارهای رسمی، مؤسسه‌های اعزام دانشجوی غیرمجوزدار در سراسر کشور داریم.» ـ به نقل از همین جریده خودمان.

بسته پیشنهادی: ما از این حرف‌ها نمی‌خواهیم نتیجه بدی بگیریم. مثلا نتیجه بگیریم که دست‌هایی در کار است یا دست‌هایی داخل یک کاسه است، یا نیم‌کاسه‌ای زیر کاسه است (که نمی‌دانیم چرا این ضرب‌المثل، برعکس‌‌اش معروف است؟ کاسه که زیر نیم‌کاسه جانمی‌شود!). خیر؛ نگاهی خوشبینانه داریم و بر این باوریم که احتمالا مسئولان دلسوز، چنان که باید و شاید، وقت نگذاشتند و همه سوراخ سمبه‌های موجود را نگشتند. فلذا عرایضی ارزشمند داریم:

1ـ خرید ذره‌بین: از آنجا که برخی مؤسسات غیرمجاز در هر زمینه، از جمله اعزام دانشجو به خارج، ممکن است آن قدر ریز باشند که با چشم غیرمسلح دیده نشوند؛ فلذا اگر وزارت علوم و تحقیقات دقیق، مقداری ذره‌بین بخرد و در اختیار یک چند تا بازرس ویژه قرار دهد، به احتمال قوی، ظرف چند روز، تمامی مؤسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج، در همین داخل کشف و ضبط خواهند شد. مگر بعضی از ما مدعی نیستیم که: «جنبیدن هر پشه عیان در نظر ماست»؟ (ای وای... ببخشید؛ ما نبودیم، ناصرخسرو بود که ایشان هم قبادیانی بود!)‌

2ـ اعلام تسهیلات: در یک حرکت ناپلئونی اعلام شود که به تمامی مؤسسه‌های اعزام دانشجو به خارج از کشور، وام و تسهیلات لازم بانکی داده می‌شود. هر که آمد تسهیلات را بگیرد، ما او را بگیریم. اگر مجاز بود که هیچ، ولش می‌کنیم؛ و اما اگر غیرمجاز بود، یک اعزام به خارجی به او نشان دهیم که حالش جا بیاید.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها