قربانیان پزشک قلابی در بیمارستان

پزشک قلابی که به بهانه درمان بیماران، با قرص‌های خواب‌آور آنها را بی‌هوش و پول و طلایشان را سرقت می‌کرد، دستگیر شد.
کد خبر: ۶۰۸۵۴۷

به گزارش پلیس آگاهی تهران، بیست‌وششم شهریور امسال فردی همراه همسر و خواهرش به کلانتری 113 بازار مراجعه و به ماموران اعلام کرد: در بازار تهران، فردی ناشناس با معرفی خود به عنوان پزشک، به ما پیشنهاد کار داد و به این بهانه با خوراندن قرص، ما را بی‌هوش و اموالمان را سرقت کرد.

با طرح این شکایت، پرونده‌ای تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی گفت: از شهرستان به قصد خرید داروهای ام‌اس همسرم به تهران آمده و در میدان محمدیه، پیاده در حال رفتن به سمت بازار تهران بودیم که فردی میانسال با ظاهری آراسته خود را به عنوان پزشک و متخصص داروساز معرفی و مدعی شد صاحب یک داروخانه است و می‌تواند داروهای مورد نیاز همسرم را با قیمت بسیار ارزان تهیه کند.

مالباخته افزود: این فرد ـ پزشک تقلبی ـ حتی مدعی شد می‌تواند برای من، همسر و خواهرم شغلی در تهران پیدا کند و به بهانه صحبت کردن در این ارتباط ما را به پارکی برد و در آنجا پس از گفت‌وگو درباره شرایط کار و میزان حقوق به بهانه آزمایش خون و تست اعتیاد چند کپسول زردرنگ به ما داد و ما نیز پس از خوردن کپسول‌ها بی‌هوش شدیم و سه روز بعد در بیمارستان به هوش آمدیم و متوجه شدیم پنج میلیون تومان پول خرید داروهای همسرم و طلاهای او سرقت شده است.

با آغاز رسیدگی به پرونده، شکایت مشابه دیگری روز نهم مهر ماه به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارجاع شد که در آن پرونده نیز زن و شوهر جوانی از سوی یک پزشک قلابی و به همان شیوه بی‌هوش و اموالشان سرقت شده بود.

زن و شوهر جوان پس از حضور در پایگاه هفتم، عنوان کردند: برای تهیه وام به بانک رفته بودیم، اما به علت نبودن رئیس بانک، برای استراحت به پارک شهر رفتیم. در پارک فردی حدود پنجاه ساله با معرفی خود به عنوان پزشک، مدعی شد می‌خواهد یک زن و شوهر را به عنوان سرایدار و کارمند داروخانه استخدام کند. در ادامه پس از توافق بر سر حقوق و شرایط کار به دعوت این شخص برای تنظیم قرارداد به یک مسافرخانه در باب همایون رفتیم. در آنجا به بهانه آزمایش خون و اعتیاد به من و همسرم کپسول‌هایی داد که با خوردن آنها، هر دو بی‌هوش شدیم. پس از به هوش آمدن در بیمارستان متوجه شدیم طلا و جواهرات همسرم به ارزش ده میلیون تومان همراه کیف دستی حاوی 70 دلار و500 هزار تومان پول و دو گوشی تلفن همراه از سوی این فرد سرقت شده است.

در پی این شکایت،کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی با چهره‌نگاری و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته مسافرخانه، یکی از مجرمان سابقه‌دار پلیس آگاهی به نام محمدعلی را شناسایی کردند و معلوم شد تمامی سوابق گذشته وی نیز در ارتباط با سرقت‌های به عنف به شیوه بی‌هوشی بود .

با بررسی سوابق این متهم معلوم شد وی چند سال پیش نیز به همین شیوه موجب مرگ یکی از مالباختگان به علت عوارض ناشی از مصرف داروهای بی‌هوشی شده است.

با به دست آمدن سوابق متهم و احتمال تردد وی در مسافرخانه‌های باب همایون، تصویر وی در اختیار صاحبان مسافرخانه‌های منطقه قرار گرفت تا در صورت شناسایی، موضوع را به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع دهند .سرانجام ساعت سه بامداد بیست‌وپنجم مهر امسال کارآگاهان پایگاه هفتم‌ پلیس آگاهی اطلاع یافتند محمدعلی همراه زن و مرد جوانی به یکی از مسافرخانه‌های باب همایون مراجعه کرده است.

بلافاصله کارآگاهان به این مسافرخانه اعزام شدند و محمدعلی را در حالی که زن و مرد جوانی را بی‌هوش کرده و قصد سرقت اموال آنها را داشت، دستگیر کردند .

متهم با دیدن کارآگاهان قصد داشت با خوردن قرص، خودکشی کند که دستگیر شد و زن و مرد بی‌هوش نیز به بیمارستان منتقل شدند .

با دستگیری محمدعلی، وی زبان به اعتراف گشود و در ادامه تحقیقات محل نگهداری اموال سرقتی در خیابان خیام شناسایی شد. در ادامه کارآگاهان به مخفیگاه متهم مراجعه و از این محل وسایل گریم چهره و انواع قرص‌ها و آمپول‌های بی‌هوشی را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مشابه و احتمال افزایش شاکیان پرونده، دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است. از مالباختگانی که از سوی متهم اموالشان سرقت شده یا مورد کلاهبرداری و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ به نشانی میدان 15 خرداد، جنب کلانتری 113 بازار مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها