6 عضو این باند با صدور چک‌های بی محل، بیش از 3 میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده​اند

خط پایان برای جاعلان حرفه‌ای

دو مرد که با جعل هویت افراد حقیقی و حقوقی و افتتاح حساب در بانک‌های دولتی و خصوصی چند شهر دسته چک گرفته و به افرادشیاد می‌فروختند، همراه شش مرد کلاهبردار دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۰۸۲۴۴

به گزارش جام‌جم، سرهنگ ایرج کاکاوند، جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان ساوه و ارائه شکایتی عنوان کرد فردی با تهیه مدارک جعلی در یکی از بانک‌های شهر، به نام وی حساب باز کرده و پس از گرفتن دسته چک هنگام معامله با افراد و خرید کالا از این چک‌ها استفاده کرده، اما آنها موقع نقد کردن چک‌ها متوجه بلامحل بودن چک‌ها شده و از من شکایت کرده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی یادآور شد: با طرح این شکایت پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات پلیس برای دستگیری متهمان آغاز شد.

در ادامه افرادی که در دام مردان کلاهبردار گرفتار شده و از شاکی شکایت داشتند، به پلیس آگاهی ساوه احضار شدند و در مواجهه حضوری با شاکی عنوان کردند این فرد فریبشان نداده و فقط چک‌هایی که در قبال معامله‌ها گرفته‌اند، به نام این فرد است.

کاکاوند خاطرنشان کرد: با اطلاعات به دست آمده، تصاویر رایانه‌ای متهمان فراری در اختیار مراکز پلیس قرار گرفت و در حالی که تحقیقات ادامه داشت، افراد دیگری هم با حضور در پلیس آگاهی از همان مردان کلاهبردار شکایت کردند.

دستگیری 2 جاعل

وی یادآور شد: جستجوی گسترده برای دستگیری متهمان ادامه داشت تا این که چند روز پیش ماموران اطلاع یافتند دو مرد با مدارک جعلی قصد دارند در بانکی حساب باز کنند و دسته چک بگیرند که بلافاصله ماموران با هماهنگی قضایی به بانک رفته و هر دو متهم را دستگیر کردند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی به جرمشان اعتراف و عنوان کردند با شناسایی افراد حقیقی و حقوقی در شهر‌های ساوه، شهریار و چند شهر دیگر، به نام آنان شناسنامه و کارت ملی جعلی تهیه و در بانک‌های خصوصی و دولتی این شهر‌ها حساب بازمی‌کردند و در ادامه با جلب اعتماد مسئولان بانک‌ها، دسته‌چک گرفته و آنها را به افراد کلاهبردار می‌فروختند. این افراد نیز با خرید کالا و پرداخت چک‌های بلامحل از فروشندگان و مغازه‌داران کلاهبرداری‌‌های کلان می‌کردند. این در حالی است که جاعلان در 64 بانک خصوصی و دولتی شهر‌های مختلف به نام افراد حساب بانکی بازکرده و دسته چک گرفته‌اند.

اعتراف کلاهبرداران شیاد

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در پی اعتراف متهمان، دیگر همدستانشان تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و در این رابطه شش مرد کلاهبردار نیز در شهر‌های ساوه، تهران و اردبیل دستگیر شدند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی ساوه به جرمشان اعتراف کردند. آنها گفتند با ارائه چک‌های بلامحل به مردم تاکنون سه میلیارد و 362 میلیون تومان کلاهبرداری کرده و افراد بسیاری را با این شیوه به دام انداخته‌اند.

بنابر این گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن دیگر جرایم اعضای این باند ادامه دارد. افرادی که در دام متهمان گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در پلیس آگاهی از متهمان شکایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها