آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان گفت: به مسئولان گفته‌ام اگر امروز برای تحرکات وهابیت و تلاش آن‌ها برای تغییر بافت جمعیتی تدبیری نیندیشند شاید کار به جایی برسد که نتوان اقدامی کرد.
کد خبر: ۶۰۷۲۰۸
هشدار آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به تحرکات وهابیت

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در جمع دست‌اندرکاران کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در قم اظهار کرد: اخیراً وهابیت تحرکات زیادی را در داخل ایران آغاز کرده‌اند که منشأ آن‌ها هم کشورهای خارجی هستند؛ سرعت اجرایی کردن برنامه‌های آن‌ها در داخل کشور هم زیاد است.

وی افزود: مهمترین دلیل اینگونه اقدامات این است که وهابی‌ها احساس کرده‌اند شیعه نقاط مختلفی از خاورمیانه را در اختیار گرفته و نظام ایران هم بر مبنای مکتب اهل بیت(ع) تشکیل شده است هر چند حقوق اهل سنت تضییع نشود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دست و پا زدن وهابیت در این شرایط کاملا آشکار است خاطرنشان کرد: کانون اصلی تشیع در حال حاضر ایران است و آن‌ها به همین دلیل به دنبال مبارزه با جمهوری اسلامی هستند و در این مسیر یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایشان تغییر بافت جمعیتی و افزایش اهل سنت است ضمن اینکه در کنار این فعالیت‌ به خرید زمین، خانه و املاک تجاری از شیعیان هم روی آورده‌اند.

وی ادامه داد: فشار به اقلیت‌هایی از شیعیان در برخی مناطق برای اجبار آن‌ها به مهاجرت و تغییر نسبت مذهبی از دیگر اقدامات وهابی‌ها محسوب می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی به اقداماتی مشابه از سوی وهابی‌ها در شهرهایی همچون مشهد، شیراز و ارومیه اشاره کرد و گفت: اکنون در اطراف مشهد می‌بینیم که اهل سنت در حال خرید زمین و خانه‌ها از شیعیان هستند تا نسبت جمعیتی خود را افزایش دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه ارتباطی بسیار نزدیک میان وهابی‌ها و رژیم صهیونیستی حاکم است عنوان داشت: در هر حال هر چه بر فعالیت‌های این گروه‌ها افزوده شود در نهایت به نفع اسرائیل خواهد بود.

وی با اشاره به توصیه‌ها و هشدارهای خود نسبت به اینگونه فعالیت‌ها در دیدار با مقامات کشوری گفت: به مسئولان گفته‌ام که اگر امروز برای این مشکلات چاره‌ و تدبیری نیندیشند شاید کار به جایی برسد که نتوان اقدامی کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار تشکیل کارگروه‌هایی به منظور مقابله منسجم و مناسب با اقدامات وهابی‌ها شد و افزود: در این زمینه هیچ بن بستی نیست و باید تلاشمان را بیشتر کنیم.

این مرجع تقلید اضافه کرد: اینکه گروهی با هدف مقابله فکری با وهابیت کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) را برگزار کنند اقدامی بسیار خوب و پسندیده است و موجب نشر مکتب تشیع خواهد شد و برکات آن به همه کشور و نظام اسلامی خواهد رسید؛ باید توجه داشت حتی اگر یک ریال برای ترویج مبانی مکتب اهل بیت(ع) خرج شود در حقیقت کمک به امنیت و ثبات نظام اسلامی خواهد بود.

وی برگزاری کنگره خطر وهابیت تکفیری برای اسلام، مسلمین و بشریت در سال آینده را مورد توجه قرار داد و گفت: پیش نشست این کنگره اخیراً در قم و با حضور علمای اهل سنت برگزار شد و آن‌ها در این مراسم سخنرانی کردند و استقبال خوبی هم داشتند ولی مشاهده کردیم که رسانه‌های وهابی و غربی با هجمه تبلیغاتی درصدد بودند که اینگونه القا کنند مراجع تقلید در قم می‌خواهند به اهل سنت فشار بیاورند و این نشانه دروغ‌گویی آن‌ها است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دروغ‌های وهابی‌ها به حدی رسیده که شیعیان را تکفیری اعلام کرده‌اند عنوان داشت: تنها نگاهی به رساله‌های مراجع تقلید شیعه نشان می‌دهد که ما فقط ناصبی‌ها و خوارج را جزو کفار می‌دانیم و حقوق سایر پیروان مذاهب اسلامی را محترم می‌شماریم.

این مرجع تقلید افزود: یکی از وظایف شیعیان در شرایط کنونی ابهام‌زدایی و آشکار کردن دروغ‌های وهابی‌هاست زیرا آن‌ها حتی در کتاب‌های علمی خود هم به راحتی دروغ می‌گویند و به شیعه تهمت می‌زنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها