سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
کارکرد رادیو گفتوگو ایجاد فضای چندصدایی است. رادیو گفتوگو شبکه مخاطب عام نیست، بلکه مخاطبان این شبکه متفکران و اندیشمندان جامعه هستند. آنها میخواهند که دیدگاههای مختلف را از این رادیو بشنوند و نظرهای خودشان را هم ارائه کنند. رادیو گفتوگو به عنوان یک رسانه فراگیر میتواند جریانسازی کرده و با بررسی مسائل مهم و مورد نیاز کشور بسیاری از نیازهای مخاطبان را تامین کند. به همین دلیل تولیدات این رادیو باید به روز باشد یعنی موضوعاتی که مورد بحث و نقد قرار میدهد مطالبات روز مردم باشد و بهتر است نگاهی هم به موضوعات بینالمللی داشته باشد و آنها را هم بررسی کند.
رادیو گفتوگو، رادیویی روزآمد است و این ویژگی باعث میشود، از اتفاقی که در جامعه رخ میدهد، عبور نکند و بموقع نسبت به مسائل روز واکنش نشان دهد. البته بخشی از توقع با پخش برنامه «گفتوگوی روز» برآورده شده است. اما به نظر میرسد، مدیران رادیو گفتوگو باید همچنان به فکر طراحی برنامههای نو و خلاقانه برای این رادیو باشند. چون اکنون با شنیدن برنامههای رادیو گفتوگو میتوان فهمید این شبکه رادیویی در برنامههایش به موضوعاتی میپردازد که در رادیوهای دیگر هم به آنها توجه میشود. این در حالی است که جدول موضوعات این برنامه میتواند کاملا با دیگر شبکهها فرق داشته باشد. برنامهسازان رادیو گفتوگو میتوانند با طراحی گفتوگو با صاحبنظران دیدگاههای مختلف درباره مسائل دینی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و سیاسی را مطرح کنند.
در یک جمعبندی میتوان به این نتیجه رسید که رادیو گفتوگو یکی از نیازهای رسانهای جامعه ماست که میتواند باعث رشد و ارتقای بینش سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... جامعه شود. برنامههای این رادیو میتواند باعث تعامل مثبت و سازنده و تضارب افکار بین افراد مختلف با افکار و اندیشههای مختلف شود.
فرشید شکیبا / جامجم
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
علی اصغر هادیزاده، رئیس انجمن دوومیدانی فدراسیون جانبازان و توانیابان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد