ولایتی: آمریکا نشان داد حسن‌نیت ندارد

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درخصوص مذاکره با آمریکا گفت: نفس مذاکره تعیین‌کننده آینده رابطه با آمریکا نیست، چرا که این اولین بار نبود که مذاکره‌ای انجام می‌شد.
کد خبر: ۶۰۶۶۷۱

علی‌اکبر ولایتی در گفت‌و‌گو با فارس تصریح کرد: مطمئنا صرف مذاکره برای مذاکره نه‌تنها اثر مثبتی ندارد که برخی آثار منفی هم بر آن مترتب است که همان سوءاستفاده تبلیغاتی طرف مقابل است که همین کار را هم انجام داد. یعنی از یک طرف در گفت‌وگوی تلفنی مطالب مثبتی را بیان کرد، اما بعد رجزهای بیهوده‌ای را که ماه‌ها نخوانده بودند یعنی گزینه نظامی روی میز را تکرار کردند.

ولایتی با بیان این‌که محتوای مذاکره تلفنی معمولی بود و مطلب جدیدی در این مذاکره مبادله نشد، خاطرنشان کرد: در این روند تنها صحبت‌هایی که دو طرف با واسطه به هم منتقل می‌کردند، مستقیم به یکدیگر انتقال دادند، هر چند که آنها از آن بهره تبلیغاتی بردند و ما هم باید تدابیر لازم را در این زمینه پیش‌بینی می‌کردیم. باید توجه داشت طوری نباشد که آمریکایی‎ها به هر شکلی که می‌خواهند صحنه را بگردانند.

وی افزود: آقای روحانی هم در سخنرانی و هم در مذاکره‌ای که روسای کشورها داشتند، کاملا بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی پای فشردند، اما این یک نوع فریبکاری آمریکایی‎ها بود که یکبار دیگر نشان دادند در مذاکرات حسن نیت ندارند و هدفشان حل مشکلات نیست. ولایتی خاطرنشان کرد:‌ نکته دیگر این‌که بر اساس قانون اساسی تصمیم‌گیری در مسائل مختلف در کشورمان مصدرهای مختلف دارد، تصمیم‌گیری درباره مسائل اساسی کشور چه داخلی و چه خارجی و بویژه خارجی براساس قانون اساسی در اختیار رهبری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها