مسافران از قبول بسته​های ارسالی توسط افرا​د غریبه جدا خودداری کنند

دام قاچاقچیان برای مسافران مالزی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با تشریح پرونده و حکم اعدام دو قاچاقچی زن ایرانی در مالزی، گفت: قاچاقچیان با پیشنهاد سفر رایگان، از مردم به عنوان طعمه استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۶۰۵۹۵۲

به گزارش مهر، سردار علی مویدی در این باره گفت: دو زن ایرانی که در مالزی به جرم حمل مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌اند، از طریق کشور دیگری این مواد را به مالزی منتقل کرده‌اند.

قاچاقچیان با فریب افراد مبنی بر سفر رایگان به کشورهای جنوب شرق آسیا، از آنها می‌خواهند بسته‌های مشکوکی را با خود حمل کرده و به فردی در آن کشور تحویل دهند. افراد نیز بی‌خبر از محتویات بسته‌ها، به طمع سفر رایگان به این کار تن داده و در دام پلیس گرفتار می‌شوند.

وی ادامه داد: اتباع ایرانی در داخل و خارج کشور باید از پذیرفتن بسته از افراد غریبه به عنوان امانت خودداری کنند و اگر بسته‌ای را پذیرفتند، بدقت آن را بررسی کرده و از محتویاتش اطلاع یابند.

مویدی با اشاره به این که چنین سفرهایی آینده خوبی ندارد، یادآور شد: امروزه با کمک تجهیزات نوین الکترونیک در کشورهای مبدا و مقصد، امکان ترانزیت مواد به صورت هوایی نزدیک به صفر است و بیشتر این محموله‌ها کشف و ضبط می‌شود. به همین علت قاچاقچـــیان از مسافران به عنوان طعمه استفاده می‌کنند.

کنترل ویژه در فرودگاه

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اعلام این که امکان ترانزیت هوایی مواد مخدر از فرودگاه‌های ایران وجود ندارد، تاکید کرد: هنوز هم مافیای مواد مخدر به ترانزیت مواد به‌صورت هوایی اقدام می‌کند، اما درصد موفقیت آنها در کشور نزدیک به صفر است و با کنترل‌های ویژه، هیچ محموله‌ای از مرزهای هوایی ایران خارج نمی‌شود.

وی از دستگیری تعدادی حاجی معتاد در جریان عملیات اعزام حجاج خبر داد و گفت: در جریان حج امسال تعدادی از حجاج که قصد داشتند برای مصرف شخصی، مواد مخدر به عربستان حمل کنند، در فرودگاه‌های کشور دستگیر شدند. امسال نیز خوشبختانه هیچ دستگیری حاجی به علت حمل مواد مخدر در عربستان نداشتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها