کد خبر: ۶۰۵۶۴۶
محمدی : ستاره های خوبی در راهند

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با اشاره به برنامه‌های این تیم در ماه‌‌های آینده تاکید کرد: در صورت تامین امکانات مورد نیاز، از دل این تیم ستاره‌های خوبی برای فردای کشتی ظهور می‌کنند.

مراد محمدی، کسی که خاطره مدال آوری او بویژه تک مدال برنز‌ در بازی‌های 2008 المپک پکن از یادها نمی‌رود، حدود 18 ماه است هدایت تیم کشتی آزاد نوجوانان را برعهده دارد. او که مردادماه تیمش در رقابت‌های قهرمانی آسیا در مغولستان نایب قهرمان آسیا شد و شهریور امسال هم در رقابت‌های جهانی صربستان بر سکوی سوم دنیا ایستاد، از یازدهم مهرماه دور جدید تمرینات تیم ملی را آغاز کرد؛ تمریناتی که ‌با هدف حضور در بازی‌های انتخابی المپیک نوجوانان آغاز شده است. محمدی معتقد است چنانچه امکانات مورد نیاز فراهم شود می‌توان از دل این تیم ستاره‌هایی برای فردای کشتی پرورش داد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در ‌ روزهای آغاز دور جدید تمرین‌های تیم کشتی آزاد نوجوانان، درباره برنامه‌هایی که برای این تیم مدنظر دارد، به جام‌جم گفت: در حالی که برای این تیم برنامه کوتاه‌مدت و میان مدت طراحی کرده‌ایم اردوی کنونی در شرایطی برپا شده که قصد داریم چهارم و پنجم آبان ماه در رقابت‌های جام سایتی‌اف در کراسنو‌یارسک روسیه شرکت کنیم و امیدوارم برخلاف ماه‌های گذشته، امکان حضور در این رقابت‌های تدارکاتی برایمان فراهم شود، چرا که نقش رقابت‌های تدارکاتی در آبدیده کردن کشتی گیران نوجوان بر کسی پوشیده نیست.

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان با اشاره به برنامه اردوهای تدارکاتی این تیم، گفت: علاوه بر برگزاری رقابت‌های قهرمانی نوجوانان کشور در بهمن ماه و همچنین برگزاری مرحله اول انتخابی تیم نوجوانان در اسفندماه، در مجموع شش اردوی تدارکاتی برای این تیم تا نیمه اسفندماه پیش رو داریم. در خلال این اردوها علاوه بر اعزام تیم به رقابت‌های جام سایتی‌اف در کراسنویارسک روسیه، قرار است در حاشیه رقابت‌های جام تختی یعنی اوایل بهمن ماه یک تورنمنت چهارجانبه در تهران و با حضور تیم‌های روسیه، ژاپن و گرجستان برگزار کنیم که قطعا این تورنمنت‌ها ‌ نقش مهمی در آماده‌سازی تیم خواهد داشت.

وی از برگزاری سه مرحله اردوی بسترسازی طی روزهای شانزدهم تا بیست و پنجم آبان در جلفا، بیستم تا بیست و هشتم آذر در تبریز و اول تا هشتم بهمن در جلفا برای نونهالان آزادکار خبر داد و گفت: علاوه بر این، برگزاری پیکارهای عمومی رده سنی نونهالان تحت عنوان جام پهلوانک‌ها طی روزهای پانزدهم تا هجدهم آذرماه را در دستور کار داریم و همه این برنامه‌ها برای کشف و پرورش استعدادهای کشتی آزاد و ایجاد ارتباط منطقی بین نونهالان و تیم نوجوانان است.

نمره قبولی گرفتیم

مراد محمدی با اشاره به نتایج تیم‌ کشتی آزاد نوجوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا و پیکارهای جهانی تصریح کرد: با توجه به نبود حداقل امکانات و دیدارهای تدارکاتی، به نظرم در مجموع ما نتیجه خوبی در این رده سنی گرفتیم و مطمئنا چنانچه این تیم بدرستی حمایت می‌شد نتایج بهتر از این هم به دست می‌آمد.

وی نفس وجودی تیم نوجوانان را پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بزرگسالان دانست و گفت: خوشبختانه در این باره با همکاری رسول خادم مدیر تیم‌های ملی کشتی، برنامه‌های خوبی در نظر گرفته‌ایم تا ارتباط منطقی بین تیم‌های نوجوانان با جوانان و جوانان با بزرگسالان شکل بگیرد و بدرستی و براساس یک کار اصولی و منظم، برای تیم ملی بزرگسالان پشتوانه‌سازی شود. محمدی تاکید کرد: چنانچه امکانات مورد نظر برای اجرای این برنامه‌ها فراهم شود شک نداشته باشید که از دل همین تیم کنونی نوجوانان، ستارگان خوبی برای تیم ملی بزرگسالان تربیت می‌شوند. برخی چهره‌های تیم کنونی واقعا این توانایی را دارند و حیف است این توانایی‌ها بارور نشده و به حال خود رها شوند.

المپیک نوجوانان؛ هم نتیجه، هم پشتوانه‌سازی

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان از رقابت‌های المپیک نوجوانان در سال 2014 به عنوان مهم‌ترین میدان پیش روی این تیم نام برد و گفت: گرچه به‌طور دقیق زمان برگزاری رقابت‌های گزینشی این المپیک مشخص نشده است، اما تلاش داریم هر پنج سهمیه را به دست آورده و با توان واقعی خود به المپیک نوجوانان برویم.

وی خاطر نشان کرد: از تیمی که امسال در رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهانی شرکت کرد فقط یکی دو نفر به لحاظ شرایط سنی می‌توانند سال دیگر در المپیک نوجوانان شرکت کنند؛ بنابراین در این زمینه به بهترین شکل تلاش می‌کنیم شایستگان واقعی را به عضویت تیم نوجوانان در بیاوریم.

محمدی در پاسخ به این پرسش که چنانچه همه امکانات مورد نظر برای اجرای برنامه‌های شما فراهم شود، به‌دنبال چه نتیجه‌ای در المپیک نوجوانان هستید، گفت: معتقدم نگاه صرفا نتیجه‌گرایانه، ما را به جایی نمی‌رساند. گرچه ما در کوتاه مدت از کسب نتیجه خوب هم غافل نیستیم، اما به واقع هدف اصلی که روی آن متمرکز شده‌ایم پشتوانه‌سازی و شکل‌گیری اصولی و بنیادین پایه‌های کشتی است. بنابراین برنامه‌های خود را برای رسیدن به این هدف دنبال می‌کنیم و مطمئنا از اهداف کوتاه مدت هم غافل نیستیم.

وی گفت: چنانچه این برنامه‌ها به معنی واقعی کلمه اجرایی شود، کشتی‌گیر پس از دو سال حضور در تیم نوجوانان و دو، سه سال در تیم جوانان با آمادگی فنی و تکنیکی بالا وارد رده سنی بزرگسالان شده و این مهم ضریب موفقیت را افزایش می‌دهد؛ چرا که در این صورت دیگر شاهد فاصله زیاد بین کشتی‌گیران اول و دوم هیچ وزنی نخواهیم بود.

در تیم نوجوانان چه کار خاصی برای کشتی‌گیران تیم ملی به اجرا درمی‌آید؟ محمدی در پاسخ به این پرسش گفت: به‌طور طبیعی نمی‌توان براحتی از کنار نقش باشگاه‌ها و هیات‌های استانی گذشت و چنانچه پشتوانه‌سازی را این دو بخش انجام دهند بسیاری از مشکلات کشتی ما حل می‌شود، با این حال ما در تیم ملی نوجوانان هر دو دسته کشتی‌گیر را داریم؛ هم آنهایی که باید الفبای کشتی را بیاموزند و هم آنهایی که یک قدم جلوتر هستند.

کشتی‌گیران حاضر در اردوی تیم نوجوانان:

42 کیلو: عرفان آئینی (تهران) و رضا علیجان‌زاده (مازندران)

46 کیلو: یونس امامی (تهران) و قاسم حیدری (البرز)

50 کیلو: نادر نصیری و محمدحسن خلسه (مازندران)

54 کیلو: مجتبی عموزاد (مازندران) و علی جوانمرد (لرستان)

58 کیلو: فرهاد نوری (تهران) و سجاد سیدی (مازندران)

63 کیلو: احمد بذری (مازندران) و علیرضا صادقی (البرز)

69 کیلو: حامد منافیان (آذربایجان شرقی) و شهریار محمودی (مازندران)

76 کیلو: دانیال شریعتی (همدان) و عرفان نیازی (مازندران)

85 کیلو: آرش نیرآبادی (گلستان) و ارسلان تاتاری (خراسان رضوی)

100 کیلو: حبیب سلطان‌پور (آذربایجان غربی) و افشین کاویان (مازندران)

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها