قانون معاینه فنی اصلاح می‌شود

معاون رئیس‌جمهوری با مهم خواندن اصل پنجاه قانون‌اساسی و بیان این‌که در شش ماهه دوم سال بر آلودگی هوا افزوده خواهد شد، بر ضرورت و اهمیت معاینه فنی خودروها در کشور بویژه در کلانشهرهایی مانند تهران تاکید کرد و گفت: سیاست سازمان حفاظت از محیط‌‌زیست در دولت یازدهم مبتنی بر حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های دوستدار محیط‌زیست است.
کد خبر: ۶۰۴۷۹۶
قانون معاینه فنی اصلاح می‌شود

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار با ابراز امیدواری نسبت به اصلاح سریع قانون معاینه فنی و الزام تمامی خودروهای نو به انجام معاینه فنی دو سال پس از تولید و سپس سالی یک بار افزود: سازمان حفاظت محیط‌‌زیست نیز کار گروهی را تشکیل داده و در نظر دارد از طریق ارائه لایحه‌ای جامع و کامل، بخشی از وظایف خود در قبال حفظ محیط‌زیست و سلامت مردم را جامه عمل بپوشاند. در صورت امکان و تایید کارشناسان می‌توان طی هفته هوای پاک روی «معاینه فنی – خودرو بدون نقص، هوای پاک» کار کرد تا با ایجاد حساسیت مضاعف موجب جلب همکاری عموم مردم و مسئولان برای رفع معضل آلودگی هوا شود.

وی اظهار کرد: در اولین فرصت، لزوم انجام معاینه فنی تمامی خودروهای دولتی در هیات دولت مطرح خواهد شد و برنامه‌ریزی لازم برای مراجعه آنها به مراکز معاینه فنی صورت خواهد پذیرفت. من هم البته با اولین گروه به مراکز معاینه فنی مراجعه و نسبت به انجام وظیفه شهروندی خود اقدام خواهم کرد.

ابتکار با تاکید بر این‌که قانون معافیت پنج ساله خودروهای نو از معاینه فنی در دوره قبلی مجلس اشتباه بزرگی بود و مجلس نهم قرار است نسبت به اصلاح این قانون اقدام کند، یادآور شد: با توجه به وارونگی دما و تشدید آلودگی هوا و نیز افزایش بارش‌های جوی و به تبع آن لغزندگی بیشتر سطح معابر شهری و جاده‌های کشور، ظرفیت حوادث رانندگی بالاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها