سه مرد به عنوان مسافر سوار خودروی رانندگان می‌شدند و با زور و تهدید خودرویشان را سرقت می‌کردند که دو نفر از آنها توسط ماموران آگاهی شهرستان جهرم در استان فارس دستگیر شدند و دیگر همدستشان تحت تعقیب قرار گرفت.
کد خبر: ۶۰۳۸۲۴
مسافران حیله‌گر، خودرو سرقت می‌کردند

به گزارش جام‌جم، سرهنگ یوسف ملک‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان جهرم در این باره گفت: چند روز پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی، از سه مرد به اتهام سرقت خودرویش شکایت کرد.

چهره نگاری

در تحقیق از شاکی معلوم شد روز حادثه سه مرد سوار خودرویش شده و در میانه راه وی را با چاقو تهدید و پس از سرقت پول و خودرویش او را در حومه شهر پیاده و فرار کرده‌اند.

وی افزود: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، چهره‌نگاری رایانه‌ای از سارقان فراری انجام و جستجو برای دستگیری آنان آغاز شد تا این‌که در ادامه ماموران متوجه شدند تصویر یکی از سارقان فراری به یک متهم سابقه‌دار که در زمینه سرقت‌ به عنف و مسلحانه، آدم‌ربایی و حمل موادمخدر که مدتی پیش از زندان آزاد شده است، شباهت دارد. به این ترتیب شاکی با مشاهده تصویر، او را به عنوان یکی از سارقان خودرویش شناسایی کرد.

اعتراف متهم سابقه‌دار

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم یادآور شد: در ادامه پاتوق‌های احتمالی متهم فراری و همدستانش زیر نظر گرفته شد تا این‌که ماموران او را دستگیر و از خانه‌اش، تعدادی مدارک و سیمکارت متعلق به رانندگان مالباخته و تعدادی چاقو و مقداری مواد مخدر کشف و ضبط کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی، در بازجویی به جرمش اعتراف و عنوان کرد با همدستی دو نفر از دوستانش، خودرو‌ها را دربست کرایه و در میانه راه با چاقو راننده را تهدید کرده و با انتقال به خارج شهر یا محله‌های خلوت، او را از خودرو بیرون می‌انداختند و خودروهایشان را سرقت می‌کردند.

دستگیری همدست

وی خاطرنشان کرد: در پی اعتراف متهم سابقه‌دار به سرقت‌های مشابه در شهرستان‌های جهرم، مرودشت، ارسنجان و زرقان برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات برای دستگیری دیگر همدستان فراری‌اش ادامه یافت تا این‌که ماموران یکی از همدستان وی را دستگیرکردند که او نیز به همدستی در سرقت خودروهای رانندگان و نیز یک فقره سرقت اموال درون خودرو اعتراف کرد.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان و دستگیری همدست فراری متهمان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها