فرش کهگیلویه و بویراحمد صاحب برند می‌شود

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقدمات برندسازی فرش استان در حال انجام است.داریوش دیودیده افزود: فرش کهگیلویه و بویراحمد از دیرباز به‌عنوان فرشی شناخته شده در کشور همواره مدنظر بوده است و اکنون در صنعت فرش استان تعداد 2000 نفر در این صنعت اشتغال دارند که 1200 نفر از آنها بیمه شده هستند.
کد خبر: ۶۰۱۸۵۴

به گزارش فارس، وی با بیان این‌که باید ظرفیت‌های بالقوه استانی را به فعل درآوریم، افزود: برای این کار وظیفه مسئولان بویژه در شرکت فرش استان این است که زنجیره این صنعت را حفظ کرده تا بتوانیم از همه ظرفیت‌ها بخوبی استفاده کنیم.

دیودیده این زنجیره را شامل مدرسان آموزش‌دهنده در صنعت فرش، بافندگان، مسئولان اجرایی، صادرکنندگان و دیگر افراد مرتبط دانست و گفت: تاکید استاندار بر این است که قبل از هر چیز باید آموزش‌های نوین به افراد حاضر در این صنعت داده شود و در وهله بعد فرش استان برای صادرات برندسازی شود. وی از وجود سه نمونه طرح فرش در استان خبر داد و افزود: سه نمونه طرح حیوانی، ترنجی و طرح ذهنی از طرح‌هایی است که در قالی استان دیده می‌شود و نیاز به حمایت دارد. وی گبه را در زمره فرش دانست و گفت: گلیم و جاجیم و دیگر دستبافته‌ها مربوط به صنایع دستی است، اما قالی و گبه در زمره فرش به ‌شمار می‌رود که در سال گذشته 2000 گبه در استان بافته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها