کد خبر: ۶۰۰۵۶۲
فرهاد ظریف و رقبای دیروز و امروز

بد ندیدیم فرهاد ظریف را از منظر دیگر لیبروهای طراز اول کشور به تصویر بکشیم و متوجه شویم مردانی که تجربه این کار را دارند درباره این یکه‌تاز عالم لیبرویی در والیبال ایران جه نظری دارند.

جزیده: لیبرویی کار آسانی نیست

عظیم جزیده، بازیکن سابق تیم ملی والیبال می​گوید: فرهاد ظریف یکی از بهترین لیبروهای آسیاست که هنوز روی دست او کسی نیامده است.

من خودم در زیر گروه المپیک آتن لیبروی تیم ملی بودم و می‌دانم مقابل تیم‌های بزرگ که آبشار‌ها و سرویس‌های مهلک می‌زنند تاب آوردن آسان نیست. وی با وجود قد کوتاه چابکی زیادی دارد و والیبال در خون اوست.

جزیده که در جام ملت‌های آسیا در قطر عضو تیم ملی بود در باره مسابقه‌های پیش روی تیم ملی می‌گوید: با آمدن ولاسکو تیم ایران در سرویس و دفاع خوب شد و بازیکنان تاکتیک‌پذیرتر بازی می‌کنند.

درست است تمام تیم‌های شرق آسیایی علیه تیم ما بسیج شده‌اند، ولی آنها در حد ایران نیستند و ما با سرعت بی‌سابقه‌ای از مرز قاره کهن گذشته‌ایم.

عطار: قد ظریف کوتاه است

مجتبی عطار لیبروی تیم ملی در زمان مربیگری زوران گاییج درباره ظریف می گوید: دریافت فرهاد خوب است و لابد بهترین لیبرو بوده که انتخاب شده است، ولی به اعتقاد من شجاعت لازم را برای توپگیری ندارد و به دلیل قد کوتاهش نمی‌تواند به بازیکنان کناری کمک کند.

عطار در مورد جام ملت‌ها نیز می‌گوید: باید با پیروزی‌هایی که در لیگ جهانی به دست آوردیم اول شویم، به شرط آن که دچار غرور نشویم و حریفان را دست‌کم نگیریم.

بنیادی: مثل فرهاد ندیده​ام

رضا بنیادی لیبروی پیشین تیم ملی در زمان مربیگری مصطفی کارخانه می گوید: در عمر ورزشی‌ام لیبرویی به مهارت و قدرت فرهاد ظریف ندیدم. او از همه ما بهتر بوده و هست. البته بتازگی در توپگیری کمی ضعیف شده، ولی باز جزو بهترین‌های آسیاست. بنیادی که در جام ملت‌ها در تهران شرکت داشت، درباره هفدهمین دوره جام ملت‌های والیبال آسیا در امارات می‌گوید: ایران فراتر از والیبال آسیاست و نظیر ندارد و فکر نمی‌کنم هیج تیمی بتواند گزندی به تیم ما بزند.

یوسفی: از او یاد می​گیرم

مجتبی یوسفی لیبروی جوان و دعوت‌شده به اردوی تیم ملی درباره الگوی آینده​اش می​گوید: آقا فرهاد بزرگ و پیشکسوت ماست. وی در تمرینات ما را راهنمایی و کمک می‌کند و من از تجربیات ایشان بهره می‌برم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
من بازی فرهاد ظریف را دوست دارم و معتقدم یكی از اركان موفقیت تیم ملی است

نیازمندی ها