مردی که با فریب یک پزشک تهرانی، خودروی او را با چک جعلی 60 میلیون تومانی خریده وسپس با جعل هویت وی، خودروی دزدیده شده را به مرد دیگری فروخته و متواری شده بود، از سوی ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۶۰۰۲۳۸
کلاهبردار جاعل پزشک تهرانی را نقره‌داغ کرد

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مرد پزشکی با حضور در شعبه 14 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران از مردی به اتهام کلاهبرداری و سرقت یک دستگاه خودروی جی‌لی شکایت کرد.

شاکی گفت: برای فروش خودرویم در روزنامه آگهی دادم. چند ساعت بعد مردی در تماس تلفنی عنوان کرد قصد خرید خودرو را دارد و برای دیدن آن و توافق بر سر قیمت، با من قرار گذاشت.

وی اضافه کرد: پس از توافق با مرد خریدار، خودرو را به قیمت 60 میلیون تومان فروختم و در ادامه قولنامه‌ای نوشتیم و در قبال تحویل خودرو و مدارک آن به مرد خریدار، یک فقره چک 60میلیون تومانی از او گرفتم و قرارشد چند روز بعد سند خودرو را به نام وی انتقال دهم، اما از او خبری نشد. هنگام نقد کردن چک در بانک متوجه شدم مرد خریدار فریبم داده و چک جعلی است.

متهم با جعل هویت شاکی خودرو را فروخت

در پی این شکایت به دستور بازپرس شاهنگیان، پرونده‌ای تشکیل و جستجوی ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران برای توقیف خودروی مسروقه و دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد، تا این که چند هفته پیش ماموران اطلاع یافتند خودروی شاکی به قیمت 50 میلیون تومان به مردی در تهران فروخته شده است.

در ادامه، این خریدار به پلیس آگاهی احضار شد و به ماموران گفت چند روز پیش خودرو را با مدارک واقعی از مردی خریده است. در پی اظهارات مردخریدار، مالباخته در مواجهه حضوری با این مرد مدعی شد فروشنده خودرو مرد دیگری بوده، اما مدارکی که ارائه کرده، با مدارک شاکی مطابقت دارد. بنابراین چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری انجام و مشخص شد متهم فراری همان فردی بوده که پلیس در تعقیب اوست.

به این ترتیب جستجو برای دستگیری سارق کلاهبردار ادامه داشت تا این که چند روز پیش مخفیگاه او در یکی از محله‌های تهران شناسایی و وی دستگیر شد.

انکار متهم به جعل چک میلیونی

متهم با انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران اعتراف کرد چکی را که بابت خرید خودروی جی‌لی به صاحب آن داده در پی معامله با مردی از او گرفته و از جعلی بودن آن خبر نداشته است.

در پی اظهارات متناقض متهم، معلوم شد او چک جعلی را از کسی نگرفته ،بلکه خودش آن را جعل کرده و با آن خودرو را خریده و سپس با جعل عنوان هویت مرد پزشک، خودرو را به فرد دیگری فروخته است.

بنا بر این گزارش، برای متهم از سوی بازپرس شعبه 14 دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها