دانشمندان کشف کردند گوش چپ که اطلاعات خود را به نیمکره راست مغز ارسال می‌کند، گوش «عشق» است و بنابراین عبارات احساسی را برای درک بهتر باید در این گوش نجوا کرد.
کد خبر: ۵۹۹۹۴۱

به گزارش جام جم سرا- بخش چپ مغز منطق، توجه به جزئیات، زبان، علم و استراتژی‌ها را نشان می‌دهد و طرف راست تصورات، اشراق و سیر و سلوک، دید همزمان، تخیلات و احساسات را حاکمیت می‌کند. هر یک از این بخشهای مغز قسمت مخالف بدن را کنترل می‌کنند و در نتیجه منطقی است اگر تصور شود یک جمله احساسی که مستقیماً از طرف چپ بدن ارسال شود سریع‌تر به مراکز احساسی برسد.
محققان گفته‌اند به طور طبیعی چشم راست با زکاوت بیشتری می‌تواند رنگ‌ها را درک کند این درحالی است که بهتر است مادران، گونه چپ کودک را ببوسند یا با دست چپ کودک را در آغوش بگیرند. در حقیقت دانشمندان دانشگاه انگلیس در تحقیقات خود نشان دادند که ۸۵ درصد از زنان چپ دست یا راست دست، کودک خود را با دست چپ در آغوش می‌گیرند. به این ترتیب واکنشهای فیزیکی و احساسی کودک مستقیما به طرف راست مغز مادر می‌رسند.
گروهی از محققان نیز با آزمایش ۱۱۲۰ نفر مشاهده کردند که گوش چپ در این افراد بیشتر و بهتر نجواهای احساسی و عاشقانه را درک می‌کند. از همین رو نام آن را «گوش عشق» گذاشته‌اند. آنها در تحقیق خود دریافتند که در ۶۹ درصد از افراد مورد بررسی، تمام عبارات شیرین و عاطفی را هنگامی که از راه گوش چپ می‌شنوند بهتر درک می‌کنند و تنها ۵۶ درصد از موارد اگر این عبارات را با گوش راست بشوند می‌توانند عمق آن‌ها را درک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها