بعضی از کار‌شناسان می‌گویند که هیچ دلیل قطعی برای خطر ناک بودن تلفن همراه وجود ندارد، برخی دیگر معتقدند که تلفن همراه مثل تنباکو از آن دسته چیز‌هایی است که دانشمندان می‌دانستند مضر است اما تا سال‌ها نمی‌توانستند آن را ثابت کنند.
کد خبر: ۵۹۸۶۹۷

به گزارش جام جم سرا به نقل از شهر خبر- از آنجا که ما نمی‌توانیم سوار ماشین زمان شویم و ببینیم که ۵۰ سال بعد تلفن‌های همراه چه تأثیری بر بدن ما داشته‌اند بهتر است از همین حالا جلوی آن را بگیریم.
پروفسور دورا لی دیویس نویسندهٔ کتاب «قطع اتصال» و مدیر گروه تحقیقات زیست محیطی و سم‌شناسی معتقد است راه‌های ساده‌ای برای محافظت از خود در برابر خطرات تلفن همراه وجود دارد. وی از آن دسته دانشمندانی است که معتقدند تلفن‌های همراه می‌توانند خطر‌های جدی برای سلامتی داشته باشند؛ و به تحقیقات بی‌شماری که استفاده از تلفن همراه را – مخصوصاً امواج مایکروویو که از تلفن‌های همراه ساطع می‌شود- به بیمار‌هایی مثل سرطان، تومور‌های مغزی و آسیب به اسپرم مربوط می‌دانند، اشاره می‌کند.
بحث خطر‌های امواج مایکروویو بسیار جنجال برانگیز است اما تحقیقات نشان داده‌اند که این امواج می‌توانند به DNA آسیب بزنند، عملکرد مغز را ضعیف کنند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند. درعین حال باید واقع بین بود چون استفاده از تلفن همراه اجتناب ناپذیر است اما بهتر است با انجام یک سری کارهای بسیار ساده این خطر‌های بالقوه را کم کنیم.

دوری دوست شماست

وقتی از تلفن همراه استفاده می‌کنید از طریق گوشی (Hands free) صحبت کنید یا اینکه از بلندگوی تلفن همراه استفاده کنید. در هر صورت سعی کنید گوشی تلفن را از بدنتان دور نگه دارید. دکتر دیویس می‌گوید: «برای هر یک میلیمترفاصله‌ای که بین شما و گوشی تلفن همراه وجود دارد تا ۱۵ درصد جذب امواج مایکروویو کاهش می‌یابد.» در خارج از شهر این مسأله دو برابر اهمیت می‌یابد چون گوشی شما برای دریافت سیگنال امواج بیشتری می‌فرستد.

جیب‌های خود را خالی کنید

جیب‌های شلوار یا پیراهن بد‌ترین محل برای گذاشتن گوشی تلفن همراه است. حتی وقتی در حال مکالمه نیستید باز هم گوشی شما این امواج را می‌فرستد و برعکس مغز که توسط جمجمه‌ای محکم حفاظت می‌شود، غدد جنسی کاملاً بی‌دفاع هستند. همیشه دفترچه‌های استفاده از تلفن همراه ذکر می‌کنند که هرگز گوشی را نزدیک به بدن قرار ندهید اما معمولاً افراد این دفترچه را با دقت مطالعه نمی‌کنند. بهتر است از کیف کمری استفاده کنید؛ اگر خوشتان نمی‌آید از کوله پشتی یا کیف دستی استفاده کنید که مناسب‌تر هم هستند.

امواج مضر در اتاق خواب

هرگز تلفن بی‌سیم یا فرستندهٔ اینترنت را داخل اتاق خواب نصب نکنید. سایر وسایل بی‌سیم هم مثل تلفن همراه امواج مایکروویو پخش می‌کنند، و تلفن بی‌سیم یا فرستندهٔ اینترنت از تلفن همراه امواج بیشتری می‌فرستند. بنابراین بهتر است این دستگاه‌ها را در جایی که معمولاً یک سوم وقت خود را در آن می‌گذرانید قرار ندهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها