نبض سیاست

موسویان: این فرصت نباید از دست برود

بحث تنش‌زدایی از روابط ایران و آمریکا، این روزها خیلی داغ است و بازار تحلیل و اظهار نظر در این زمینه، دوباره رونق گرفته است.در همین زمینه حسین موسویان، عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای‌ کشورمان که در خارج از کشور به سرمی‌برد در یادداشتی که در روزنامه انگلیسی گاردین منتشر شده، احتمال مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا را فرصتی برای مصالحه دانسته و تاکید کرده که این فرصت نباید از دست برود.
کد خبر: ۵۹۸۶۹۲
موسویان: این فرصت نباید از دست برود

به گزارش فارس، موسویان در بخشی از این یادداشت با بیان این‌که باراک اوباما عقیده دارد که باید در قبال ایران تهدید نظامی و دیپلماسی را به صورت همزمان پیش برد، به بیانات رهبری در مورد رفتار آمریکایی‌ها که به سمت ایران اسلحه می‌گیرند و می‌گویند «یا مذاکره کنید یا شلیک می‌کنیم» اشاره کرده و نوشته است: اگر آمریکا این سوءبرداشت شدید خود را برطرف نکند، هیچ توافقی صورت نمی‌گیرد و احتمالا تا چند دهه شاهد برگزاری کنفرانس‌هایی با این عنوان خواهیم بود: موقعیت‌های بر باد رفته دوران اوباما و روحانی.

تجلیل از احمدی‌نژاد در مسجد جامع نارمک

مراسم تجلیل از رئیس‌جمهور سابق کشورمان در مسجد جامع نارمک که سه‌شنبه شب و بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد، فرصتی بود تا خبرنگاران پرسش‌هایی از محمود احمدی‌نژاد بپرسند که البته وی همچون سایر دفعاتی که بعد از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش با خبرنگاران برخورد کرده، سعی کرد با شوخی و خنده از کنار پرسش خبرنگاران بگذرد.

بر اساس گزارشی که ایسنا از پاسخ‌های احمدی‌نژاد به پرسش‌های خبرنگاران داده، وی در پاسخ به پرسش مبنی بر این‌که وقتی می‌بینید جمعیت استقبال‌کننده از شما، کم شده است چه احساسی دارید، گفته برای من، هر یک نفر به اندازه همه جهان ارزشمند است.

پاسخ احمدی‌نژاد به یکی دیگر از خبرنگاران هم که پرسید به نظر شما چرا در سال‌های اخیر اصولگرایان شما را تنها گذاشتند، در نوع خود جالب است.

رئیس‌جمهور پیشین، ابتدا سن و سال خبرنگار سپس رشته تحصیلی وی را پرسید و بعد هم به او توصیه کرد به جای پرداختن به این مسائل، درسش را بخواند.

در مراسم سه شنبه شب، یک تابلوی «و ان یکاد» به احمدی‌نژاد اهدا شد.

تفویض مسئولیت‌های معاونت اجرای قانون اساسی به امین‌زاده

معاونت اجرای قانون اساسی رئیس‌جمهور که در دولت دهم با حاشیه‌های فراوان، ایجاد و مسئولیت آن به محمدرضا میرتاج‌الدینی سپرده شد، به نظر می‌رسد بروز و ظهور گذشته را در دولت جدید نداشته باشد؛ چراکه مسئولیت‌های این معاونت به الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس‌ جمهور واگذار شده است.

در همین راستا، دیروز مراسم تودیع میرتاج‌الدینی، معاون اجرای قانون اساسی رئیس‌جمهور در دولت دهم برگزار شد.

به گزارش فارس، براساس حکم روحانی مسئولیت‌ها و وظایف معاونت اجرای قانون اساسی رئیس‌جمهور به الهام امین‌زاده، معاون حقوقی تفویض شده است.

نهاوندیان در جلسه دیروز بر ضرورت حل برخی مشکلات ناشی از بروکراسی در بخش‌های مختلف تاکید کرد.

باهنر: بعید است فراکسیون اعتدال تشکیل شود

بحث تشکیل یا عدم تشکیل فراکسیون حامیان دولت یا همان فراکسیون اعتدال در مجلس همچنان ادامه دارد.

در تازه‌ترین اظهار نظر در این زمینه محمدرضا باهنر با بیان این‌که فراکسیون رهروان و فراکسیون اصولگرایان بنای تعامل با دولت را دارند، گفته بعید است فراکسیون دیگری در مجلس تشکیل شود.

نایب رئیس مجلس در گفت‌وگو با فارس افزود: فراکسیون اصولگرایان و رهروان با وجود اختلاف‌ نظرهایی که ممکن است با یکدیگر داشته باشد، در بحث کلان، هماهنگی‌های خوبی با یکدیگر دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که دولت می‌تواند با فراکسیون‌های فعلی مجلس بخوبی کار کند، اظهار کرد: موضع مجلس، همکاری با دولت است.

اعتراض خبرنگاران به محدودیت‌های دولت در عرصه اطلاع‌رسانی

ایجاد برخی محدودیت‌‌ها برای مصاحبه با اعضای کابینه تدبیر و امید در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت، با اعتراض شدید خبرنگاران مواجه شد.

به‌گزارش فارس، وقتی خبرنگاران وارد حیاط ساختمان محل برگزاری نشست هیات وزیران شدند، با نوارهای قرمز و مشکی مواجه شدند که محل استقرار آنها را از محل عبور اعضای دولت به‌طور کامل جدا می‌کرد.

این اقدام موجب اعتراض خبرنگاران شد و آنها بشدت نسبت به ایجاد هر گونه محدودیت در ارتباط بی‌واسطه اصحاب رسانه با وزرا و معاونین رئیس‌جمهور انتقاد کردند اما مسئولان رسانه‌ای دولت، این اقدام را برای سامان دادن و نظم بخشیدن به مصاحبه‌ها دانستند.

به گزارش فارس، این در حالی است که نحوه برگزاری نشست خبری روز دوشنبه محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت برای تشریح 35 مصوبه دولت در راستای رفع موانع تولید و رونق اقتصادی نیز با اعتراض برخی خبرنگاران مواجه شده بود.

در آن جلسه نیز هنگامی که برخی خبرنگاران به طرح سؤالات‌شان درباره مهم‌ترین مسائل روز پرداختند، سخنگوی دولت اعلام کرد فقط پاسخگوی سؤالاتی است که در چارچوب موضوع نشست مطرح می‌شوند.

به‌نظر می‌رسد با توجه به ضرورت اطلاع‌رسانی سریع و دقیق از تصمیمات و اقدامات مسئولان اجرایی و پاسخگویی به اصحاب رسانه که از شعارهای اصلی رئیس‌جمهوری است، متولیان امر باید با نگاه به تجارب گذشته و برنامه‌ریزی برای آینده، در این خصوص تدبیری در شأن دولت «تدبیر و امید» بیندیشند.

 آزادی چند محکوم فتنه 88

دیروز برخی سایت ها و خبرگزاری ها از آزادی چند نفر از زندانیانی که در ارتباط با حوادث بعد از انتخابات سال 88 بازداشت شده بودند خبر دادند.

بر اساس این گزارش ها، فیض‌الله عرب سرخی، محسن امین زاده، میرطاهر موسوی و نسرین ستوده از جمله این افراد هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
۰
۰
تاكی می خواهید آقای احمدی نژاد را بزرگ جلوه دهید ؟

نیازمندی ها