وزیرخارجه: ایران اعتمادی به آمریکا ندارد

وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با یک شبکه خبری عرب زبان، به پرسش‌هایی درباره مسائل مختلف منطقه و جهان از جمله بحران سوریه و تهدیدهای آمریکا برای جنگ علیه سوریه پاسخ داد و درباره رابطه ایران و آمریکا گفت: ایران اعتمادی به آمریکا ندارد، اما در عین حال ما برای اعتمادسازی با آمریکا درخصوص مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان آماده‌ایم.
کد خبر: ۵۹۷۸۳۹

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین درباره مسائل سوریه گفت: ما هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را صرف نظر از آن‌که چه کسی استفاده کرده است، محکوم می‌کنیم. وزیر خارجه بار دیگر تاکید کرد: ما با هرگونه استفاده از زور علیه سوریه مخالفیم. ظریف در گفت‌وگو با غسان بن جدو، مدیر شبکه المیادین تصریح کرد: اطلاعاتی که ما در دست داریم نشان می‌دهد گروه‌های مسلح در استفاده از سلاح شیمیایی دست داشته‌اند.

آمریکا حق ندارد با زبان تهدید سخن بگوید

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با انتقاد از نحوه رفتار و برخورد آمریکا با مسائل جهان گفت: آمریکا حق ندارد با زبان تهدید و خشونت با کشورهای دیگر سخن بگوید. ما از آمریکا می‌خواهیم اراده صادقانه خود را درخصوص صلح نشان دهد و از زبان تهدید دست بردارد.ظریف با اشاره به تلاش‌های گسترده ایران و برخی کشورهای منطقه‌ای از جمله عراق برای حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه خاطرنشان کرد: از هرگونه تلاش برای توقف خشونت در منطقه استقبال می‌کنیم. وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: سلاح شیمیایی همچنان در اختیار گروه‌های افراطی و تروریستی فعال در سوریه قرار دارد که این نه تنها برای سوریه، بلکه برای همه خطرناک است. ظریف با استقبال از پیوستن سوریه به توافق‌نامه منع گسترش سلاح‌های شیمیایی گفت: پیشنهاد روسیه و تصمیم سوریه در خصوص تسلیحات شیمیایی خردمندانه است و زبان مسئولان آمریکایی کهنه و قدیمی شده است؛ قدرت و زور دیگر نمی‌تواند آمریکا را به آنچه می‌خواهد برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها