رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران:

مردم از عملکرد خودروسازان‌ ناراضی‌اند

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به این‌که جامعه از عملکرد خودرسازی راضی نیست گفت:‌ وقتی به فضای مجازی مراجعه می کنیم و سایت‌ها را چک می‌کنیم متوجه می شویم بعضا تا 90 درصد از مردم موافق تعطیلی صنعت خودروسازی هستند که این واقعا جای تاسف دارد.
کد خبر: ۵۹۷۴۰۱
مردم از عملکرد خودروسازان‌ ناراضی‌اند

غلامرضا شافعی امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید ایران خودرو گفت: یکی ازنمایندگان مجلس به من گفته که هر مصوبه‌ای در مجلس که علیه صنعت خودروسازی باشد به راحتی رای می آورد در حالی که مصوبات حمایت از صنعت خودروسازی چنین وضعی ندارند.

وی با انتقاد از اظهارات رییس جمهوری سابق درباره قیمت گذاری خودرو عنوان کرد: رییس جمهوری سابق خودش درجریان قیمت گذاری خودرو قرار داشت و بعد ناگهان آمد و گفت پراید کیلویی چند که این اظهارنظر درباره قیمت خودرو درست نبود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که واردات خودرو را کار بدی نمی دانم گفت:‌ اتفاقا باید واردات خودرو انجام شود تا سطح توقع مردم بالا رود. مردم ما نباید به خودروهایی مانند پیکان و خودروهای فعلی راضی شوند. بالا رفتن سطح توقع آن ها باعث افزایش رقابت پذیری و کیفیت محصولات داخلی می‌شود.

شافعی با بیان این‌که در چد ماه گذشته موضع گیری‌های شدیدی علیه صنعت خودروسازی در رسانه‌ها شد گفت: با وجود رشد تولید در سال های گذشته اما مردم همچنان از عملکرد صنعت خودروسازی و کیفیت خودروهای فعلی ناراضی هستند که باید این موضوع را ریشه یابی کنیم.

وی با انتقاد از اختصاص نیافتن تسهیلات مصوب دولت به خودروسازان گفت: وقتی کنگره آمریکا و رییس جمهوری این کشور به صورت ویژه صنعت خودروسازی ایران را تحریم می کنند ما نیز باید نسبت به این صنعت نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت و تجارت افزود: ایران خودرو در حال حاضر 3800 میلیارد تومان وام بانکی دارد که ارزش سود و بهره این وام بالغ بر هزار میلیارد تومان می شود که اگر آن را روی محصولات تولیدی ایران خودرو سرشکن کنیم چیزی درحدود 2.5 میلیون تومان به ازای هر خودرو می شود که مصرف کننده باید این پول را بپردازد.

وی با تاکید بر این‌که سهامداران باید به ایران خودرو کمک کنند گفت:‌ نباید هر اتفاقی که می افتد روی سر صنعت خودروسازی بزنیم.

او با اشاره به این‌که دلیل سانحه اخیر تصادف دو اتوبوس صرفا نقص فنی اتوبوس نبوده است گفت: لاستیک از نوع گودیر (GOOD YEAR) بوده که البته معلوم نیست این لاستیک واقعا خارجی هم بوده یا نه.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
اكبر
Netherlands
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
۰
۰
خودروهای ساخت داخل نه كیفیت دارند و نه تنوع محصول , فقط قیمت ها تنوع پیدا می كند آن هم برای خودرو ساز نه مردم
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
۰
۰
باید واردات خودرو از كشورهای صاحب صنعت نه كشور هایی مثل چین در اولویت كار قرارگیرد البته نه با حق گمرگ صدرصد و بعضا بیشتر ،تا آنوقت ببینیم باز هم كسی ازاین ماشین‌های بی‌كیفیت ایرانی كه با چند برابر قیمت واقعی به مردم عرضه میشود استفاده میكند،واقعا تاكی مردم باید تاوان این انحصار طلبی و سوءمدیرت ها را بپردازد ،آیا بررسی شده است كه چند درصد تصادفات دراثر همین بی كیفیتی خودروهای داخلی ایست ،آیا جان مردم اصلا اهمیتی برای این خودرو ساز ها دارد،آیا اینها اصلا خدمات پس از فروشی به معنای واقی دارند و هزاران ایای دیگر كه در این مقال مجال گفتن نیست
ع
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
۰
۰
پس چی كه ناراضی هستیم
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
۰
۰
ما این خودرو سازی را نمی خواهیم مگر زوره ؟!!!
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
۰
۰
بعد از این همه مدت حمایت از خودروسازی یعنی حالا حق ما نیست كه بتونیم انتخاب كنیم ؟ لطفا در گمرگ را باز كنید تا بازخورد اینهمه حمایت دولت دیده شود .
حاتم طاعی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
۰
۰
فقط یك نظر به دریافتی ها و مزایای شاغلین در خودروسازی بیندازید تا بهتر با این اربابان آشنا شوید.
110
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
۰
۰
چرا ما نمی تونیم خودروهای خارجی و زیبایی كه تو مناطق آزاد سوار میشن رو استفاده كنیم اونوقت باید این پراید و ... كه مفت هم گرون هست، سوار بشیم همه این رو میدونن كه مرگ حقه و پراید وسیله ...
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
۰
۰
خودروسازی!
سوال: ما اصلا خودروسازی داریم؟
این صنعت، خودروبازی است نه خودروسازی
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
۰
۰
به امید خدا هر چه زودتر خودروسازها ورشكست بشن تا مردم از شرشون
خلاص بشن.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها