در این حادثه 2 نفر کشته شدند و بازوی 2 زن مسافر نیز قطع شد

اتوبوس ایرانی در ترکیه به دره سقوط کرد

یک دستگاه اتوبوس ایرانی بامداد دیروز در محدوده شهرستان قرق‌قلعه، در بخش مرکزی ترکیه به دره‌ای سقوط کرد و دو نفر از مسافران آن کشته و 26 نفر دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۵۹۷۰۸۲

به گزارش ایرنا، این اتوبوس از تهران عازم استانبول بود که به علت نامعلومی در خروجی منطقه بالی شیخ از توابع قرق قلعه به دره سقوط کرد. مصدومان حادثه از سوی آمبولانس‌ها به بیمارستان‌های منطقه منتقل شده‌اند.

دکتر مصطفی اوزون، مدیر بهداشت توکات گفت: درپی اطلاع از واژگون شدن اتوبوس ایرانی، ۱۱ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد تا مصدومان را به بیمارستان منتقل کنند.

مدیر بهداشت شهرستان قرق قلعه ترکیه تصریح کرد: حال عمومی مصدومان سانحه اتوبوس ایرانی بجز دو نفر از آنان رضایت‌بخش است.

وی درباره علت حادثه گفت: کارشناسان با توجه به‌این‌که خط ترمزی در محل حادثه مشاهده نمی‌شود، این احتمال را می‌دهند که خواب‌آلودگی راننده باعث بروز حادثه شده باشد، ولی باید منتظر اعلام نظر پلیس بود.

رئیس بهداشت شهرستان قرق قلعه گفت: دره‌ای که اتوبوس ایرانی به آن سقوط کرده چندان عمیق نیست و واژگون شدن اتوبوس و شکسته شدن شیشه موجب کشته‌شدن دو نفر از مسافران شده است.

اوزون گفت: سانحه حدود ساعت سه بامداد دیروز ـ شنبه ـ رخ داد و بلافاصله بعد از اطلاع، ۱۱ دستگاه آمبولانس به محل سانحه اعزام و مصدومان به سه بیمارستان مختلف قرق قلعه منتقل شدند. وی گفت: یکی از مسافران در محل حادثه و بر اثر شکسته شدن شیشه و پرتاب شدن به بیرون اتوبوس، با قرار گرفتن در زیر اتوبوس جان سپرد و یک نفر دیگر که راننده بود با وجود تلاش پزشکان ساعت شش و نیم بامداد در بیمارستان جان باخته است.

اوزون اضافه کرد: جراحات ۲۰ نفر از مسافران سطحی است؛ ولی متاسفانه بازوی دو زن مسافر قطع شده که تحت‌عمل جراحی قرار گرفتند.

رئیس بهداشت قرق قلعه گفت: حال دو نفر از مسافران وخیم است.

باز هم ترکیدگی لاستیک اتوبوس اسکانیا

گزارش دیگری نیز حاکی است ترکیدگی لاستیک جلوی اتوبوس اسکانیا در آزادراه تهران ـ قم بار دیگر مسافران را در یک قدمی حادثه قرار داد.

سرهنگ میرزایی، رئیس پلیس راه غرب استان تهران به ایسنا گفت: ساعت 16 پنجشنبه بیست‌و‌یکم شهریور یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از اصفهان به تهران می‌آمد، در آزادراه تهران – قم کیلومتر 15 باند شرقی به دلیل جدا شدن پوسته بیرونی لاستیک جلوی سمت چپ و سپس ترکیدگی، دچار نقص فنی شد.

وی با اشاره به این که اتوبوس پس از حدود صد متر حرکت با لاستیک آسیب‌دیده متوقف شد، افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

رئیس پلیس راه غرب استان تهران تاکید کرد: این گونه حوادث هشدار جدی‌ برای شرکت‌های مسافربری و باربری، مالکان وسایل نقلیه سنگین و رانندگان است که باید به‌لاستیک‌های مرغوب و دارای کیفیت، حساسیت بیشتری نشان دهند.یادآور می‌شود، شامگاه دوشنبه هجدهم شهریور امسال نیز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا به دلیل ترکیدگی لاستیک جلو با یک اتوبوس دیگر اسکانیا برخورد کرد که متاسفانه در این حادثه 44 نفر کشته و 39 نفر زخمی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها