تشکیل شرکت سهامی‌ عام، اجاره باشگاه‌ها، فروش سهام باشگاه و معرفی20 سهامدار راهکارهای پیشنهادی سرپرست وزارت ورزش است

4 راهکار مالی برای استقلال و پرسپولیس

مشکلات مالی شدید باشگاه استقلال کار را به جایی رساند که در‌ آستانه دیدار برگشت آبی‌ها مقابل بوریرام تایلند، اعضای هیات مـــدیره باشــگاه طی نشستی دست به دامان سرپرست وزارت ورزش و جوانان شدند؛ نشستی که در آن ضمن تاکید بر حضور قدرتمند استقلال در لیگ قهرمانان آسیا، به هیات مدیره باشگاه فرصت یکماهه‌ای جهت ارائه راهکارهای لازم برای استقلال مالی باشگاه داده شد.
کد خبر: ۵۹۵۹۶۹

استقلال در چارچوب دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی چهارشنبه هفته آینده باید در تایلند به مصاف بوریرام برود که به دنبال هشدار چندباره مسئولان باشگاه و بویژه امیر قلعه‌نویی درباره شرایط مالی باشگاه، در نهایت دوشنبه شب اعضای هیات مدیره همراه سرمربی تیم در محل وزارت ورزش و جوانان با رضا صالحی‌امیری دیدار کردند؛ دیداری که فرصتی بود تا سرپرست وزارت ورزش به بیان راهکارهای خود جهت برداشتن بار سنگین مالی از دوش دولت بپردازد.

صالحی با بیان این‌که راه‌حل اساسی برای بهبود شرایط باشگاه‌ها صرف تزریق بودجه دولتی نیست، تصریح کرد: مشکل اقتصادی باشگاه‌ها را باید از طریق واگذاری به بخش خصوصی مورد توجه قرار داد. در این صورت باشگاه‌ها به صورت خودگردان اداره می‌شوند و ما به عنوان حاکمیت و از طریق ابعاد معنوی بر باشگاه‌ها نظارت داشته و به آنها کمک خواهیم کرد.

وی به بیان چهار راهکار خود در این باره پرداخت و گفت: تشکیل شرکت سهامی عام با تخصیص 51 درصد سهام به مردم و 49 درصد به هواداران و بازیکنان و اعضای باشگاه، اجاره باشگاه از سوی مدیرعامل و هیات مدیره و حفظ مالکیت وزارت، فروش سهام باشگاه به یک مجموعه خصوصی و معرفی 20 نفر که هر کدام 5 درصد سهام باشگاه را خریداری کنند، راهکارهای پیشنهادی ما دراین خصوص است.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در توضیح بحث واگذاری گفت: واگذاری به معنای رهاسازی و خروج از دایره حاکمیت نیست؛ بلکه به معنای دادن اختیارات به باشگاه برای تامین منابع است که اگر اختیارات خود را عهده‌دار شوید، می‌توان هزینه‌ها را بخوبی تامین کرد.

وی یادآور شد: فرصت یکماهه‌ای برای انتخاب راه‌حل مناسب به شما داده خواهد شد تا با حضور نماینده باشگاه، دو نماینده شامل اقتصاددان و حقوقدان و نماینده وزارت ورزش و جوانان به یک جمع‌بندی کلی برسیم و در نهایت طی دو سال شرایط باشگاه استقلال را به وضع مطلوب برسانیم.

فتح‌الله‌زاده: می‌توان شرایط باشگاه را دگرگون کرد

در این نشست، علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: به دلیل شرایط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، کمک‌های وزارت ورزش و جوانان می‌تواند شور و نشاط اجتماعی را در کشور گسترش داده و مردم را از حق دیدن بازی‌هایی درخور فوتبال برتر بهره‌مند سازد.

مدیرعامل باشگاه استقلال درخصوص موقعیت اقتصادی این باشگاه تصریح کرد: با خوشفکری عمیق می‌توان شرایط باشگاه را دگرگون کرد، اما وضع کنونی به جایی رسیده است که شاید اگر قلعه‌نویی نبود، نمی‌توانستیم ادامه دهیم. هفت بازیکن استقلال پیراهن تیم ملی را نیز بر تن دارند که از تفکر قلعه‌نویی در تیم ملی هم استفاده بهینه می‌کنند. این موضوع در سه بازی آخر ایران برای ورود به جام جهانی کاملا مشهود بود.

وی در ادامه با تشریح موقعیت مالی باشگاه گفت: از بودجه در نظر گرفته شده برای سال 92 نزدیک به 12 میلیارد تومان را خودمان تامین خواهیم کرد، اما اگر کمک‌های وزارت ورزش و جوانان به باشگاه تزریق نشود به طور حتم دچار مشکل می‌شویم.

قلعه‌نویی: استقلال و پرسپولیس فرصت اجتماعی‌ هستند

در این نشست امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال با بیان این‌که استقلال و پرسپولیس فرصتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند، گفت: در ورزش خیلی از اخلاق صحبت می‌شود، اما کمتر کسی است که دنبال اخلاق‌محوری باشد. از این جهت جای بسی مسرت است که سرپرست وزارت ورزش و جوانان در بـــدو ورود خود به وزارتخانه، اولویت خویش را ساماندهی مباحث فرهنگی و اخلاقی ورزش قرار داده است.

وی ایجاد انگیزه در جوانان،‌ داشتن روحیه ورزشکاری و گریز از آسیب‌های اجتماعی را از برکاتی عنوان کرد که حضور دو باشگاه مطرح استقلال و پرسپولیس می‌تواند برای جامعه به ارمغان بیاورد و افزود: اگر به باشگاه‌های ورزشی به عنوان یک فرصت نگریسته شود، می‌توان انتظار داشت که با عملکرد مثبت باشگاه‌ها، بسیاری از دغدغه‌های جامعه بویژه در رابطه با نسل جوان برطرف شود.

سرمربی تیم استقلال در خصوص مشکلات کنونی باشگاه استقلال گفت: مـــجموعه این باشگاه نزدیک به هفت ماه است که هیچ بودجه‌ای دریافت نکرده و برای اعزام به تایلند اگر کمک‌های مالی از سوی وزارت ورزش و جوانان تزریق نشود، دچار مشکل خواهیم شد.

نجف‌نژاد: دیداری برای آشنایی بیشتر بود

با وجود این در حالی که به نظر می‌رسد وزارت ورزش و جوانان دیگر قصد ندارد همچون گذشته بی‌حساب و کتاب به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس پول تزریق کند و این نکته بخوبی در صحبت‌های صالحی‌امیری نمایان است، مقداد نجف‌نژاد، رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال نشست با سرپرست وزارت ورزش را طور دیگری ارزیابی کرد و به مهر گفت: در این جلسه برنامه‌های کلی فصل را ارائه کردیم و ایشان هم نکات مثبت خیلی خوبی را مطرح کرد که برای توسعه باشگاه استقلال و کل باشگاه‌ها خوب بود. صالحی‌امیری نظرات خــــــود را در خصوص کلیات ورزش کشور مطرح کرد که نشان داد در این باره واقعا تفکرات خوبی دارد. هر چند این جلسه بیشتر برای آشنایی با یکدیگر بود ولی در صحبت‌های ایشان مشخص شد که وزیر ورزش چشم‌انداز خوبی نسبت به استقلال دارد.

نجف‌نژاد از کمک وزیر ورزش و جوانان به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد و تصریح کرد: خصوصی‌سازی دو باشگاه یک قانون است و باید تمهیدات آن لحاظ شود تا کارها خوب پیش برود. به هرحال بر اساس قانون دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از بدنه دولت جدا خواهند شد و باید در این مسیر شرایط را تقویت کرد تا کارها زودتر انجام گیرد.

وی در پاسخ به این‌که آیا قبل از دیدار با بوریرام تایلند پولی به باشگاه تزریق خواهد شد، گفت: در تلاش هستیم این کار را انجام بدهیم. اگر خدا بخواهد تا قبل از سفر به تایلند پولی را به تیم تزریق می‌کنیم تا بازیکنان با روحیه بهتری برای دیدار برگشت با بوریرام آماده شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها