کم‌کم به فصل درس و مدرسه نزدیک می‌شویم و تقریبا از همین روزها، حال و هوای خانه‌ها هم تغییر می‌کند. حالا پدرها و مادرها به فکر تهیه اسباب و لوازم مورد نیاز بچه‌ها هستند و دانش‌آموزان هم با ذوق و شوق فراوان​ برای خرید کیف و دفتر و کتاب آماده می‌شوند، اما اگر شما هم دانش‌آموزی در خانه دارید، خوب است از همین الان به فکر باشید و ببینید برای حضور در کلاس درس آماده است یا نه.
کد خبر: ۵۹۵۵۲۳

 البته این موضوع برای بچه‌هایی که امسال برای اولین‌بار به مدرسه می‌روند و کلاس اول هستند، اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند. پس، از همین حالا دست به کار شوید و آماده‌کردن بچه‌ها را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنید.

البته باید یادمان باشد، شروع دوباره درس و مدرسه ممکن است برای بعضی​ بچه‌ها بسیار دشوار و ناراحت‌کننده‌ باشد، بخصوص بچه‌هایی که باید مدرسه‌شان را عوض کنند و در نتیجه با افراد جدیدی هم روبه‌رو می‌شوند. پس بهتر است شما به عنوان پدر یا مادر، به آنها کمک کنید تا هرچه راحت‌تر بتوانند وارد مدرسه شوند و سال تحصیلی جدید را بدون مشکل آغاز کنند. برای این کار می‌توانید از این شیوه‌ها کمک بگیرید:

ـ قبل از شروع مدرسه برای بچه‌ها توضیح دهید برنامه آنها در طول سال تحصیلی چه تغییری می‌کند و چگونه خواهد بود. بچه‌هایی که برای اولین بار امسال به مدرسه می‌روند، ممکن است هیچ نظری در این مورد نداشته باشند و برای همین باید با جزئیات دقیق با آنها صحبت کنید. مثلا می‌توانید ساعت شروع درس و تعطیل‌شدن مدرسه را به آنها بگویید و همراه با هم برای انتخاب ساعت بیدارشدن یا خوردن ناهار تصمیم بگیرید.

ـ از او بپرسید، نسبت به شروع مدرسه چه احساسی دارد و بگذارید هر حسی که دارد، با شما در میان بگذارد. البته حواستان باشد طوری برخورد کنید که کودک راحت باشد و بتواند هر احساسی را راحت بیان کند.

ـ قبل از شروع سال تحصیلی و آغاز رسمی مدارس، خوب است کودکان را به مدرسه‌ ببرید تا با محیط مدرسه و معلم‌ها و کارکنان آن آشنا شوند.

ـ بگذارید کودک بداند همه بچه‌های هم‌سن و سال او نگران آغاز مدرسه هستند و روز اول همه استرس دارند. او نباید فکر کند فقط خودش نگران است و بقیه بچه‌ها چنین حسی ندارند.

ـ به او اطمینان دهید در صورت ایجاد هرگونه مشکلی، شما در کنارش خواهید بود و آن را به بهترین شکل ممکن برطرف خواهید کرد.

با چنین کارهایی، دانش‌آموز هم احساس بهتری خواهد داشت و در روزهای اول مدرسه با مشکلات کمتری روبه‌رو خواهد شد.

parents.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها