دو پسر شرور که در پوشش مسافر و با شیشه نوشابه شکسته، رانندگان را مجروح و خودروی آنها را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۹۵۲۷۴

به گزارش پلیس آگاهی تهران، ساعت یک بامداد روز اول بهمن سال گذشته ماموران کلانتری 111 هفت چنار هنگام گشتزنی در خیابان آریانا به سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پراید سفید مشکوک شدند.با توقف پراید و بررسی‌های اولیه، معلوم شد خودرو دارای سابقه سرقت بوده که سرنشین آن به نام حمید سی و هشت ساله دستگیر و به کلانتری منتقل شد.با شروع تحقیقات پرونده‌ای تشکیل و به دستور قاضی رضوان‌فر، دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی، به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

با آغاز رسیدگی به پرونده، حمید پس از اطلاع از سرقتی بودن خودرو به کارآگاهان گفت: خودرو را از یکی از دوستانش به نام شاهین گرفته است. در ادامه مالک خودرو به پایگاه هشتم پلیس آگاهی احضار و مدعی شد خودروی پرایدش به شیوه زورگیری سرقت شده، اما حمید را به عنوان سارق شناسایی نکرد.

مالک خودرو گفت: بعدازظهر بیست و ششم دی در خیابان کارون، دو نفر به عنوان مسافر دربست سوار خودرو شدند و این دو نفر در یکی از کوچه‌های فرعی، خواستند لحظه‌ای توقف کنم که ناگهان سرنشین صندلی عقب هنگام پیاده شدن، یک شیشه نوشابه را شکست و به سمت من حمله کرد و با زخمی کردن دستم، به زور مرا از خودرو پیاده کرده و پس از سرقت، متواری شدند.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به اطلاعات به دست آمده از حمید، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار پلیس آگاهی به نام شاهین بیست و شش ساله شدند که بارها به اتهام جرایم مختلف از جمله سرقت خودرو، خیانت در امانت و مصرف و نگهداری موادمخدر دستگیر و زندانی شده است.

در ادامه تصاویر شاهین از سیستم جامع پلیس استخراج و به مالک خودروی پراید نشان داده شد که وی، شاهین را به عنوان یکی از سارقان شناسایی کرد.

با شناسایی مخفیگاه شاهین در خیابان مالک‌اشتر، سرانجام وی ساعت دو بامداد روز نهم بهمن و در حالی که تلاش داشت با مخفی شدن در یک ساختمان مخروبه متواری شود، دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل شد.

با دستگیری شاهین، تعداد دیگری از شاکیان که خودروهای آنها نیز به شیوه مشابه به سرقت رفته بود، با مراجعه به پایگاه هشتم عنوان کردند خودروهای آنها از سوی دو جوان به سرقت رفته که تمامی آنها پس از مواجهه حضوری با شاهین، وی را به عنوان یکی از سارقان شناسایی کردند.

شاهین نیز در اعترافاتش گفت: همراه پسرعمه‌ام حمید، به عنوان مسافر سوار خودرو شده و پس از مسافتی به بهانه پیاده شدن از راننده می‌خواستیم توقف کند که به محض توقف، من خودرو را خاموش می‌کردم و حمید نیز به راننده حمله‌ور می‌شد و با تهدید سلاح سرد راننده را از خودرو پیاده می‌کرد و پس از سرقت خودرو، فرار می‌کردیم.

با توجه به اعترافات شاهین، مخفیگاه حمید در منطقه دامپزشکی شناسایی و مشخص شد حمید پس از اطلاع از دستگیری شاهین، از مخفیگاهش متواری شده است.

در ادامه تحقیقات سرانجام مخفیگاه حمید در منطقه خانی‌آباد و در منزل مجردی یکی از دوستانش شناسایی و وی روز نوزدهم تیر دستگیر شد و پس از انتقال به پایگاه هشتم آگاهی، اعترافات پسردایی‌اش را در زمینه سرقت انواع خودرو با انگیزه سرقت لوازم خودرو پذیرفت.سرهنگ کارآگاه میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با اعترافات متهمان به سرقت انواع خودروهای سواری پرشیا، 206، پژو 405 و پراید به شیوه زورگیری و احتمال ارتکاب دیگر جرایم و افزایش مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی دادیار پرونده صادر شده است. از مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر، انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها