آغاز سال تحصیلی کلاس اولی ها از ۳۱ شهریور

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد جشن شکوفه ها ویژه یک میلیون و ۲۵۰ هزار کلاس اولی روز ۳۱ شهریورماه جاری در ۶۰ هزار مدرسه ابتدایی کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۵۹۴۸۶۲
آغاز سال تحصیلی کلاس اولی ها از ۳۱ شهریور

فاطمه قربان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال تحصیلی جاری حدود شش میلیون و ۹۵۰ هزار دانش آموز ابتدایی در ۶۰ هزار واحد آموزشی تحصیل خواهند کرد که از این تعداد یک میلیون و ۵۰ هزار نفر در پایه ششم و حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار دانش آموز در پایه سوم ابتدایی تحصیل می کنند.
قربان ادامه داد: کتاب های مقطع ابتدایی نیز از ۱۰شهریورماه در استان های کشور توزیع شده و این کتاب ها از ۱۵ شهریورماه در شهر تهران نیز توزیع می شود.
قربان اضافه کرد: کتاب های همه پایه های ابتدایی نیز آماده توزیع است تا دانش آموزان پایه اول ابتدایی از ۳۱ شهریورماه و سایر پایه ها از اول مهرماه همراه با کتاب وارد کلاس های درس شوند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در مورد آماده بودن فضاهای آموزشی مدارس ابتدایی گفت: مدارس آماده استقبال از دانش آموزان هستند و به مدیران این مدارس تاکید شده تا در صورتی که مدارس نیازمند تعمیرات جزئی هستند، تا پایان شهریورماه انجام شود.
قربان درباره تامین نیروی انسانی در مقطع ابتدایی گفت: آموزش نیروی انسانی در تیرماه در تهران برگزار شد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۳۶۰ هزار فرهنگی در مقطع ابتدایی تدریس می کنند، گفت: معلم باید در طول سال تحصیلی به صورت مستمر در حال بازآموزی و خودآموزی باشد اگر بخواهد حضوری با کیفیت در کلاس درس داشته باشد، ناگزیر به بازآموزی محتوای کتاب درسی است.
قربان اضافه کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد معلمان پایه ششم ابتدایی آموزش های لازم را برای حضور در کلاس درس فرا گرفته اند و تعدادی از معلمان پایه های اول و سوم ابتدایی نیز آموزش دیده اند.
وی با بیان اینکه ابلاغ معلمان صادره شده است، اضافه کرد: به مدیران مدارس اعلام شده تا در نیمه دوم شهریورماه در جلسه شورای مدرسه با حضور معلمان برنامه های هفتگی کلاس ها را تنظیم کنند تا دانش آموزان اول مهر را با برنامه هفتگی آغاز کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها