ظریف:

تروریستهای سوریه سلاح شیمیایی دارند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در بحران سوریه ما شواهدی در دست داشتیم که نشان می داد تروریست ها و گروههای افراطی به سلاح شیمیایی دسترسی پیدا کرده بودند یا تلاش داشتند به آن دسترسی پیدا کنند ، چون این اتفاق از منظر ما نگران کننده تلقی می شد که این نگرانی را به امریکائیها منتقل کردیم ولی پاسخی از آنها دریافت نکردیم.
کد خبر: ۵۹۴۸۱۷
تروریستهای سوریه سلاح شیمیایی دارند

محمد جواد ظریف در مصاحبه با  واحد مرکزی خبر افزود: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران خود از بزرگترین قربانیان سلاح شیمیایی  و نگران استفاده مجدد از این سلاح بوده است به طور متناوب اطلاعات استفاده گروههای افراطی و تروریست  سوری از سلاح شیمیایی را در اختیار بازیگران مختلف جهانی به خصوص امریکایی ها قرار داد، اما از طرف این بازیگران پاسخی دریافت نکرد.

وی تصریح کرد: در بحران سوریه ما شواهدی در دست داشتیم که نشان می داد تروریست ها و گروههای افراطی به سلاح شیمیایی دسترسی پیدا کرده بودند یا تلاش داشتند به آن دسترسی پیدا کنند که چون این اتفاق از منظر ما نگران کننده تلقی می شد در یادداشتی که از طریق سفارت سوئیس در تهران برای آمریکائیها فرستادیم این نگرانی را به آنها منتقل کردیم که پاسخی در باره این نگرانی ها دریافت نکردیم.

ظریف گفت : چند ماه بعد از این یادداشت ، اخباری منتشر شد که مقداری سلاح شیمیایی در مسیر سوریه توسط یکی از کشورهای همسایه کشف شده که سر و صدای زیادی هم به پا کرد .

وزیر امور خارجه در ادامه افزود : علاوه براین در زمان درگیریها مدت کوتاهی یکی از انبارهای مهمات شیمیایی سوریه در اختیار گروههای افراطی و تکفیری قرار گرفت و در یکی از درگیری هایی که علیه علوی ها در خان عسل اتفاق افتاد به طور وسیع از سلاح شیمیایی استفاده شد که ما این مجموعه اطلاعات را به تناوب در اختیار بازیگران مختلف از جمله در دسامبر 2012 در یادداشتی در اختیار امریکائیها قرار دادیم .

ظریف در پایان گفت : هدف ما از این اقدامات این بود تا مانع استفاده مجدد از این سلاح شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
۰
۰
جناب آقای دكتر ظریف عزیز ، ما باید فكر اتحاد كشورهای اسلامی باشیم و كاری كنیم كه كشورهای اسلامی با آن جمعیت یك حق وتو داشته باشند البته كار مشكلی هست

نیازمندی ها