لاریجانی در همایش ملی فناوری های نوین دریایی:

غربی ها باید پاسخگوی استفاده از سلاح شیمیایی باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که سلاح های شیمیایی در سوریه را چه کسی به تروریست ها می دهد گفت: کشورهای غربی باید پاسخگو باشند که سلاح های شیمیایی را چه کسانی به دست تروریست های سوریه رسانده اند از این رو کشورهایی که با سلاح های کشتار جمعی بازی می کنند باید بپذیرند که تروریست ها نیز از آنها استفاده خواهند کرد.
کد خبر: ۵۹۳۷۳۷
غربی ها باید پاسخگوی استفاده از سلاح شیمیایی باشند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی امروز در اولین همایش ملی فناوری های نوین دریایی که در تالار خوارزمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) شهر نوشهر برگزار شد گفت:‌ باید پذیرفت که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک سرمایه ملی برای کشور محسوب می شود.

لاریجانی در ادامه افزود: قدرت ارتش نه به خاطر مانورهای دریایی و هوایی بلکه به دلیل سابقه طولانی در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بوده است.

وی تصریح کرد:‌ درست است که جنگ تحمیلی برای ما هزینه های زیادی در بر داشت اما نتیجه آن به وجود آمدن نیروهای مسلحی پر تحرک و قوی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد:‌ دکترین استراتژیک جمهوری اسلامی ایران دفاعی بوده نه تهاجمی و ما هیچگاه دنبال امپراتوری در جهان نیستیم چرا که دوره آن نیز به سر آمده اما برخی کشورها که سودای امپراتوری را در سر خود می پرورانند دچار نوعی هوس بازی شدند.

وی با اشاره به حوادث بحرین و مصر عنوان کرد:‌رفتاری که در بحرین و مصر صورت می گیرد دروغین است چرا که با لشکرکشی نمی توانند مانع دموکراسی شوند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود:‌ دکترین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با هرگونه تروریست دولتی و غیر دولتی مخالف بوده و آن را رفتاری ناجوانمردانه می دانند از این رو حاکمیتی که متکی به خود است دست به این امور نخواهد زد.

لاریجانی با محکوم کردن رفتار رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته ای کشورمان تصریح کرد: تولد رژیم صهیونیستی با کمک سرویس های اطلاعاتی کشورهای زورگو بود لذا باید پذیرفت در پشت صحنه ترورهای این رژیم کشورهای استبدادی قرار گرفته اند.

رئیس مجلس درمورد حوادث سوریه عنوان کرد:‌ غرب در سوریه می گوید به دنبال اصلاحات و دموکراسی است هیچکس مخالف اصلاحات نیست اما اصلاحاتی که توسط تروریست ها انجام شود به هیچ عنوان پذیرفتنی نخواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: ایران با تروریست های دولتی و افراطی در سوریه مخالف بوده و معتقد است افراد باعث ایجاد ناامنی در جهان شده اند لذا هرگونه استفاده تاکتیکی از تروریست ها اشتباهی استراتژیک است.

این نماینده مردم در مجلس نهم اظهار کرد:‌کشورمان با هرگونه سلاح کشتار جمعی مخالف بوده و آن را امری خطرناک برای دنیا می داند.

لاریجانی با طرح این پرسش که سلاح های شیمیایی در سوریه را چه کسی به تروریست ها می دهد گفت: کشورهای غربی باید پاسخگو باشند که سلاح های شیمیایی را چه کسانی به دست تروریست های سوریه رسانده اند از این رو کشورهایی که با سلاح های کشتار جمعی بازی می کنند باید بپذیرند که تروریست ها نیز از آنها استفاده خواهند کرد.

وی در ادامه در مورد حمله احتمالی آمریکا به سوریه اظهار کرد: اگر مبنای عملیاتی آمریکا در سوریه نظامی باشد از امروز شورای امنیت کجاست از این رو شما اگر به نظامات بین المللی احترام نگذارید کسی در دنیا به آن احترام نخواهد گذاشت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد:‌تنها راه حل مسئله سوریه سیاسی است اما به عیان می بینیم که برخی کشورهای منطقه خاورمیانه سعی دارند آنها را وارد باتلاق کنند و امریکایی ها نیز تصور می کنند با حمله نظامی جنبه پرستیژی پیدا خواهند کرد.

لاریجانی تصریح کرد:‌ باید پذیرفت مشکل سوریه با حمله نظامی فراگیرتر خواهد شد که جمع کردن آن کاری بسیار مشکل است.

وی به برخی معضلات منطقه اشاره کرد و افزود: متأسفانه امریکایی ها در منطقه آشفته سازی می کنند اما بعد از آن دست به دامن برخی دلال های منطقه ای شده تا بتوانند آشفته بازار خود را جمع کنند لذا به نظر می رسد حمله نظامی به سوریه اینگونه مسائل را عظیم تر خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از ابتدا در دکترین ما استفاده از سلاح کشتار جمعی ممنوع بوده و کشورهای غربی نیز می دانند که ما به هیچ عنوان به دنبال چنین سلاح هایی نیستیم که فتوای رهبر معظم انقلاب در مورد حرام بودن چنین سلاح هایی آن را به روشنی نشان می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:‌ نظام ما از مظلوم دفاع می کند و در این جهت نیز مصمم بوده و آن را مخفی نمی کند چرا که ما کشوری خنثی در جهان نیستیم.

لاریجانی به فراگیر بودن امور نظامی در کشور پرداخت و عنوان کرد: امور نظامی در کشور ما فراگیر بوده لذا این امر تنها مختص به نیروهای مسلح نیست بلکه ریشه ای مردمی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توجه به تکنولوژی های نوین هم در سیاست های کلی نظام و هم در دکترین نظامی کشورمان جای دارد که امیدواریم این امر با کمک صاحب نظران و دانشمندان بیش از پیش تقویت شود چرا که استفاده از اساتید و نخبگان در بخش علوم دریایی نظامی مفید و مؤثر خواهد بود.

گفتنی است در ابتدای این مراسم امیر دریادار حبیب الله سیاری به ذکر گزارشی در مورد فناوری های جدید علوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها