راخوس میش آخرین محافظ آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی در سن 96 سالگی درگذشت. وی یکی از نادر افرادی بود که جسد هیتلر را پس از خودکشی اش به چشم دیده بود.
کد خبر: ۵۹۴۸۰۹
آخرین محافظ هیتلر درگذشت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، راخوس میش یکی از محافظان سابق هیتلر و در واقع آخرین بازمانده آنها روز پنجشنبه در شهر برلین بر اثر سکته قلبی در سن 96 سالگی درگذشت.

او آخرین شاهد زنده روزهای آخر عمر رهبر آلمان نازی محسوب می شد.

راخوس میش در کتابی که در سال 2007 منتشر شد وقایع آخرین سال هایی  را که به عنوان محافظ در کنار هیتلر بود، روایت کرده بود.

این کتاب در آلمان با استقبال روبرو شد و فروش بسیار خوبی داشت. قرار است که در ماه های آینده این کتاب به زبان انگلیسی هم منتشر شود.

راخوس میش به رغم سن بالا هوش و حواسش را از دست نداده و اخیرا مقدمه این کتاب را دوباره بازنویسی کرده بود.

میش نقاش ساختمانی هنگامی که جوان بود به واحد «اس اس » پیوست. وی 27 سال داشت که هنگام پیشروی ارتش سرخ در شهر برلین در کنار هیتلر و نزدیکانش در بونکر زیر زمینی او در قلب پایتخت ویران شده رایش سوم  بود.

او در روز دوم مه سال 1945 میلادی جزو آخرین افرادی بود که بونکر را ترک کرد و ساعاتی بعد ارتش سرخ پناهگاه زیرزمینی هیتلر را به اشغال خود درآورد. وی یکی از آخرین افرادی بود که جسد هیتلر را پس از خودکشی اش مشاهده کرده بود.

میش در گفت و گویی در سال 2005 گفت: هیتلر روی یک مبل نشسته و سرش روی میز قرار داشت ،جسد اوا براون نیز در کنار او روی زمین افتاده بود. من به چشمان خود این صحنه را دیدم.

نیروهای شوروی میش را اسیر کردند و او مدت هشت سال را در اردوگاه هایی در قزاقستان و سیبری سپری کرد. وی در سال 1953 آزاد شد و به برلین بازگشت. او دوباره کار سابقش را به عنوان نقاش ساختمانی از سر گرفت.

راخوس میش هرگز از علاقه اش به آرمان ناسیونال سوسیالیسم دست برنداشت و همواره از هیتلر که از سال 1940 در خدمتش بود به عنوان فردی دوست داشتنی و مهربان یاد می کرد. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
۱
۰
هیتلر را نابود و بدنام كردند جون علیه قدرتهای بزرگ جنگید بنابراین نمی توانست بد باشد وقتی می گویند تاریخ با نظر و اراده فاتحان نوشته می شود همین است. و اینك بشار اسد را هیتلر خطاب می كنند و آماج هدفهای دنیا قرار گرفته چون امریكا می خواهد آیا این واقعیت دارد؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
۱
۰
ماشاء ا به وفاداری
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
۰
۱
خدایش بیامرزد!! آخه اینم شد خبر ؟در روز هزاران نفر انسان مهم و دانشمند تر از این سرباز می میرد پس باید خبر شود!!آقایان خبرنگار دقت ! دقت! دقت!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها