پرسش کلیدی کرش از کفاشیان: اولویت با تیم ملی است یا باشگاه‌ها؟

فوتبال ایران بر سر دو راهی مرد پرتغالی

نعل وارونه در فوتبال ایران

در شرایطی که کارلوس کرش، سرمربی پرتغالی تیم ملی، از برخی بدقولی‌ها در ارتباط با تیم ملی حسابی شاکی و دلخور است، در عرصه فوتبال باشگاهی نیز بازیکنان به بی‌غیرتی و خیانت متهم می‌شوند تا در این فضای غبارآلود، فوتبال باشگاهی و ملی ما خوب نفس نکشد.
کد خبر: ۵۹۳۱۷۴
نعل وارونه در فوتبال ایران

البته مدت‌هاست که در فوتبال خود کم‌طاقت و کم‌حوصله شده‌ایم و همین موضوع موجب شده تا فوتبال بیشتر و بیشتر در ورطه نتیجه‌گرایی صرف غوطه‌ور شود.

در نظر بگیرید که در این فوتبال، مربی شناخته‌شده‌ای چون مجید جلالی در تیم تراکتورسازی در فشار نتیجه‌گیری قرار می‌گیرد تا از ابتدای فصل تاکنون که هفت هفته سپری شده، دو بار تا مرحله برکناری پیش برود که البته این آخری شانس دقیقه 90 با او یار بود که در مسابقه با سایپا تیمش زننده گل پیروزی شد تا او و بازیکنان تیمش که زیر فشار سکوها، به بی‌غیرتی محکوم شده بودند، با دلخوری زمین مسابقه را ترک کنند.

البته موضوع به‌جایی رسیده که مجید جلالی که معمولا قولی نمی‌دهد، برای آرام کردن فضای پیرامونی تیمش و آرامش هواداران تراکتورسازی، قول کسب یک جام را داده و اعلام ‌کرده هواداران اگر صبوری کنند، روزهای خوب تراکتور و بازی‌های زیبایش را نیز خواهند دید.

هرچند این نتیجه‌گرایی صرف بدجوری سبب افت فوتبال باشگاهی ما شده و در این زمینه به جایی رسیده‌ایم که بعضا نیز از عرب‌ها در برکناری مربیان پیشی گرفته‌ایم، اما به‌طور طبیعی چنین روندی، آینده روشنی را پیش‌روی فوتبال ما قرار نمی‌دهد.

در نظر بگیرید که تیم‌های بزرگ دنیا با انتخاب‌هایی درست، معمولا به کادر فنی تیم‌های خود چند فصل مهلت کار کردن می‌دهند؛ بارسلونا، بایرن‌مونیخ، منچستریونایتد، اینترمیلان، آث‌میلان و آرسنال نمونه‌های روشنی در این زمینه هستند که در سایه اعتماد به مربیان خویش، به نتایج لازم دست یافته‌اند اما در فوتبال ایران گویا همه چیز را می‌خواهند نعل وارونه بزنند تا در این دایره تردید و بی‌اعتمادی به مربیان که از عواقب نتیجه‌گرایی است، شماری از مربیان به‌طور مداوم بین تیم‌ها درحال جابه‌جایی باشند.

هر چند البته تا اینجای لیگ برتر پوست موز زیر پای هیچ مربی‌ای انداخته نشده، اما با روندی که شاهد هستیم، احتمال می‌رود به پایان نیم‌فصل نرسیده، چند مربی از کار خویش برکنار شوند.

غلام پیروانی، منصور ابراهیم‌زاده و محمود یاوری که همواره به‌عنوان مربیانی سازنده در فوتبال ما مطرح بوده‌اند، امروز با تیم‌های فجرسپاسی، راه‌آهن و مس، موقعیت خوبی در جدول رده‌بندی ندارند تا در این شرایط بی‌رحم فوتبال ما، هیچ مربی‌ای در امان نباشد.

حجت‌الله اکبرآبادی - دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها