اگر استقلالی‌ها قهرمان آسیا نشوند طلسم قهرمان نشدن تیم‌های باشگاهی فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا بیست و یک ساله خواهد شد و این همان چیزی است که جامعه فوتبال ایران را برای حمایت از تیم آبی‌پوش یکدل کرده است.
کد خبر: ۵۹۰۱۵۵

استقلال به عنوان نماینده شایسته فوتبال ایران امشب و از ساعت 20 و 15 دقیقه در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاهی که امیدواریم حتی یک جای خالی هم نداشته باشد به مصاف بوریرام تایلند می‌رود تا اولین گام از شش گام باقیمانده را برای رسیدن به جام قهرمانی محکم بردارد.

تیم‌های تایلندی در طول تاریخ هیچ‌گاه سد محکمی مقابل تیم‌های ایران نبوده‌اند، اما نگاهی به نتایج این تیم که یک مربی خوب انگلیسی را روی نیمکت خود دارد و با اتکا به توانمندی پنج بازیکن اسپانیایی تا این مرحله بالا آمده، زنگ خطر را برای استقلال به صدا درمی‌آورد که نباید از کنار امتیاز میزبانی بازی امروز بسادگی گذر کرد.البته همین که تیم‌های ایـــرانی در 20 سال گذشته قهرمان آسیا نشده‌اند خود به اندازه کافی برای آبی‌های تهرانی می‌تواند محرکی باشد که بکوشند تا فینال حتی یک اشتباه هم نداشته باشند. استقلال با وجود مشکلات عدیده مالی و با وجود جنگ نابرابرش با دیگر قدرت‌های بزرگ آسیا، این ظرفیت را دارد که بعد از دو دهه جام قهرمانی آسیا را برای فوتبال ایران به ارمغان بیاورد.

قلعه‌نویی: هدف اول گل نخوردن است

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر بوریرام تایلند گفت: به نظر من هر بازی شرایط خاص خود را دارد؛ به‌خصوص بازی‌های تک حذفی. چهارشنبه شب ما با یک تیم قدرتمند و چند ملیتی روبه‌رو می‌شویم و باید با دقت بیشتری عمل کنیم.

وی با اشاره به آنالیز کامل دو بازی گذشته این تیم در لیگ تایلند و دو بازی قبلی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا افزود: بوریرام تیم خوبی است که نظم دفاعی قابل قبولی را در اختیار دارد، زیرا در بازی‌های گذشته کم گل خورده و هنگام حمله، بسیار سرعتی عمل می‌کند. آنها بازیکنان کلیدی و موثری در اختیار دارند که بر روند و نتیجه بازی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی سپس با اشاره به شرایط تیمش گفت: هفته پیش در دیدار برابر داماش خیلی خوب بازی کردیم. شما می‌دانید پیروزی پیش از چنین مسابقاتی می‌تواند از نظر روحی - روانی و فنی در عملکرد تیم تاثیر بگذارد که خوشبختانه برای تیم استقلال هم این اتفاق رخ داد.

این پیروزی از نظر روحی - روانی و فنی اثر مثبتی بر تیم داشته که اثراتش در تمرینات تیم کاملا مشهود است.وی با ابراز امیدواری نسبت به این‌که تیمش مقابل تماشاگران بازی خوبی ارائه کند، افزود: اولین هدف‌مان این است در این بازی گل نخوریم، همچنین روی نقاط ضعف حریف که نقاط آسیب‌پذیر است کار کردیم تا بتوانیم از آنها برای رسیدن به موفقیت استفاده کنیم.

قلعه‌نویی درباره نقش هواداران استقلال در بازی امشب هم گفت: حضور تماشاگران در استادیوم مهم است ولی مهم‌تر آن که به تیم آرامش بدهد. یک جاهایی از بازی، تیم از نظر تاکتیکی سکته می‌کند که تماشاگران باید در چنین مواقعی به تیم کمک کنند. به نظرم تماشاگران یار اول هستند نه دوازدهم. یقین دارم در بازی با بوریرام هم 80 هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آیند.

نکونام: با تمام توان بازی می‌کنیم

جواد نکونام هم در نشست خبری دیروز با اشاره به این‌که بوریرام با شایستگی و لیاقت به این مرحله صعود کرده‌ و باید به آنها احترام گذاشت، گفت: با حمایت 90 دقیقه‌ای هواداران و پیروزی مقابل حریف تایلندی، روز خوبی برای فوتبال ملی ایران خواهد بود.

کاپیتان تیم ملی افزود: نقطه قوت استقلال هواداران هستند. حضور و حمایت پرشور آنها باعث می‌شود ما هم با تمام توان بازی کنیم و با کسب یک پیروزی خوب و دفاع از آن در بازی برگشت، در نهایت به مرحله بعد صعود کنیم.

دیروز قرار بود سرمربی انگلیسی بوریرام هم در نشست خبری پیش از بازی شرکت کند، اما چون مدرک A مربیگری ندارد، اجازه حضور در این نشست را پیدا نکرد. اسکات کوپر امشب نیز به عنوان مدیر فنی روی نیمکت بوریرام خواهد نشست.

در غیاب کوپر، دستیارش گوران درولیچ با اشاره به این که استقلال یکی از بهترین تیم‌های آسیاست، گفت: امیدوارم بازیکنانم در مقابل تماشاگران پر تعداد حریف فشار کمی را تحمل کنند. فکر می‌کنم بازی سختی در پیش داریم، اما درصددیم نتیجه‌ لازم را کسب کنیم.

استقلال ؛پرافتخارتر از دیگر مدعیان

از میان هشت تیمی که به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده‌اند، بدون تردید استقلال پرافتخارترین آنهاست.هرچند از آخرین قهرمانی استقلال در آسیا 22 سال می‌گذرد، اما آبی‌ها در 43 سال گذشته دو بار قهرمان و دو بار نایب‌قهرمان آسیا شده‌اند و با همین عناوین همراه الهلال عربستان و ایلهواچونمای کره جنوبی، بعد از پوهانگ استیلرز کره در رده دوم پرافتخارترین تیم‌های آسیا قرار دارند.از میان این چهار تیم پرافتخار فقط ایلهواچونما جواز حضور در رقابت‌های فصل 2013 ـ2012 لیگ قهرمانان آسیا را به دست نیاورد، البته دو تیم پوهانگ استیلرز و الهلال هم از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند تا استقلال تنها بازمانده این جمع باشد.پوهانگ در مرحله گروهی پایین‌تر از بنیادکار ازبکستان و بیجینگ چین قرار گرفت و خیلی زود با لیگ قهرمانان آسیا وداع کرد. الهلال هم که با استقلال همگروه بود، پس از دوم شدن در آن گروه در مصاف با لخویای قطر شکست خورد و در همان مرحله یک‌هشتم نهایی به کار خود پایان داد.با حذف الهلال، پـــوهانگ و البته ســـوان سامسونگ کره جنوبی با دو قهرمانی در آسیا، حالا این فرصت برای استقلال وجود دارد تا با قهرمانی در رقابت‌های این فصل لقب پرافتخارترین تیم تاریخ آسیا را از آن خود کند.آبی‌ها در حالی باید برای این عنوان بجنگند که هفت تیم دیگر مرحله یک‌هشتم نهایی تاکنون حتی یک بار هم جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را فتح نکرده‌اند.

برنامه بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی و دیگر مطالب خواندنی لیگ قهرمانان آسیا را در صفحه 13 بخوانید.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها