یک متخصص فیزیوتراپی، ایستادن طولانی‌مدت را باعث بروز خار پاشنه بخصوص در افراد چاق دانست و به افراد توصیه کرد از فشار وارد کردن به این ناحیه پرهیز کنند.
کد خبر: ۵۹۰۰۶۸

دکتر ابراهیم عباسی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: خار پاشنه یک برجستگی استخوانی است که می‌تواند باعث درد در ناحیه پاشنه شود، ولی برخلاف تصور خیلی از افراد خود این خار اغلب بدون درد است، اما به علت التهابی که متعاقب آن در غلاف کف پا به وجود می‌آید درد احساس می‌شود.

وی ادامه داد: حتی در برخی مواقع چنین خاری نیز در تصویر رادیوگرافی مشاهده نمی‌شود، ولی پاشنه به علت وجود التهاب در غلاف کف پا دردناک است. این درد معمولا بعد از استراحت طولانی‌مدت و بعد از بیدارشدن از خواب شدیدتر است. راه رفتن و دویدن می‌تواند موجب تشدید ناراحتی بیمار شود.وی افزود: بروز این عارضه در افراد چاق و دارای کف پای صاف یا خانم‌هایی که کفش پاشنه‌بلند می‌پوشند، بیشتر است و دلیل آن فشاری است که به این ناحیه از پا وارد می‌شود. همچنین ایستادن‌های طولانی‌مدت و فعالیت‌هایی که باعث فشار زیاد و مکرر به پاشنه می‌شود در ابتلا به خار پاشنه مؤثر است. البته علائم و مشکلات بیشتر مبتلایان به خار پاشنه با درمان‌های فیزیوتراپی قابل رفع و بهبود است.

ویتامین E رشد مو را تقویت می‌کند

یک متخصص پوست و مو گفت: مصرف ویتامین E می‌تواند برای موهای خشک و آسیب‌دیده مفید باشد و مصرف مقادیر کمی ویتامین E در روز، موهای خشک را بهبود بخشیده و ساقه موها را تقویت می‌کند.دکتر ریحانه مهرگان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که مصرف ویتامین E موجب بهبود رشد مو می‌شود، افزود: این ویتامین با کمک به تقویت مویرگ‌ها و عروق خونی می‌تواند به رشد موها کمک کرده، سبب افزایش جریان خونرسانی به ریشه موهای سر شده و باعث تسریع روند رشد موها شود.

وی ادامه داد: مصرف مقادیر بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی از موخوره و چند شاخه‌شدن انتهای موها پیشگیری کرده و در بهبود تخریب موها که به علت استفاده بیش از حد از سشوار یا موادی که به مو آسیب رسانده، پیشگیری می‌کند. البته بهتر آن است که مقادیر ویتامین E در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود، ولی در افرادی که مو و پوست سرشان بسیار خشک است، استعمال خارجی روغن حاوی این ویتامین نیز مفید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها