200 کیلومتر خط مترو در دست ساخت است

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: بیش از 200 کیلومتر از خطوط مترو در دست ساخت است که 100 کیلومتر آن مربوط به خارج از شهر تهران و 100 کیلومتر در داخل شهر است.
کد خبر: ۵۸۹۲۸۹
200 کیلومتر خط مترو در دست ساخت است

هابیل درویش در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر با اشاره به اینکه هم اکنون خطوط هفت، ‌شش و سه مترو در دست ساخت است، افزود: خط هفت مترو از شهرک امام علی در شرق تهران آغاز و به میدان صنعت در شمال غرب تهران ختم می شود که بیش از 11 کیلومتر آن با 11 ایستگاه ساخته شده و بقیه در حال ساخت است.

درویش افزود : خط 6 از دولت آباد شهر ری آغاز و به میدان کن در شمال غرب تهران منتهی می‌شود.

وی گفت گفت: ‌طول این خط 25 کیلومتر و دارای 23 ایستگاه است که تاکنون بیش از 6 کیلومتر و 11 ایستگاه آن ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با تاکید بر اینکه اولویت مترو ،‌ خط سه آن است، گفت : این خط، طولانی ترین خط مترو است که در حدود 37 کیلومتر و با 28 ایستگاه در حال ساخت است و تاکنون 20 کیلومتر آن ساخته شده است.

درویش افزود: ‌بیش از 80 درصد بخش ساخته شده خط 3 مترو ریل گذاری شده است و در حال تست گرم هستیم که به زودی به بهره برداری می رسد.

خط 3 مترو آماده بهره‌برداری است

وی گفت : این بخش از خط سه مترو که آماده بهره برداری است از کمربندی آزادگان تا مصلی تهران را شامل می شود که در صورت افتتاح، یک و نیم میلیون مسافر به سفرهای مترو اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص روند احداث متروی خارج از شهر تهران نیز گفت: خط پرند تاکنون 77 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که اگر اعتباری که برای آن پیش بینی کرده ایم در اختیار مترو قرار گیرد تا پایان امسال این پروژه 51 کیلومتری به بهره برداری خواهد رسید.

درویش درباره خط متروی تهران - ورامین - گرمسار گفت: مناقصه این خط برگزار و پیمانکار انتخاب شده است که با تامین اعتبار در سال های آتی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

وی درباره کمبود پله برقی که در یکی دو سال اخیر در برخی از ایستگاهها مردم با آن مواجه بودند، گفت: در گذشته در این بخش در تحریم بودیم اما در حال حاضر مشکلی به عنوان پله برقی نداریم.

درویش افزود: 119 دستگاه پله برقی از طریق فاینانس خریداری شده است که در مرحله ساخت و حمل آن به کشور هستیم.

مدیرعامل مترو تهران گفت: 54 دستگاه پله برقی نیز خریداری کرده ایم که 50 درصد آن وارد کشور و در حال نصب و بقیه نیز در حال بارگیری و انتقال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها