با یادداشت‌هایی از فرشاد مؤمنی، حسین عبده تبریزی، احمد میدری علی معنوی راد، احمد میرمطهری و ...

نسخه کارشناسان برای اقتصاد روحانی

در حالی که مجلس در حال بررسی صلاحیت وزرای کابینه یازدهم و تیم اقتصادی آن است، کارشناسان از اولویت‌های اقتصادی پیش روی دولت سخن می‌گویند.
کد خبر: ۵۸۸۲۸۱

با توجه به شرایط حساس و ویژه‌ای که اقتصاد ایران دارد، تیم اقتصادی کابینه راه و فرصتی برای آزمون و خطا نمی‌یابد و بلافاصله باید برنامه خود برای حل کوتاه‌مدت و بلندمدت مشکلات موجود را ارائه کند. یکی از مهم‌ترین پیش‌زمینه‌های این امر، شناسایی دقیق اولویت‌ها و مشکلات است. چرا که اشتباه یا تشخیص نادرست این امر می‌تواند به فرصت‌سوزی و هدر‌رفت زمان منجر شود.

این چنین است که کارشناسان اقتصادی باید به کمک دولت بیایند و آن را در تشخیص صحیح مشکلات و اولویت‌ها یاری کنند. جام‌جم با درک این ضرورت در پرونده‌ای که راه اقتصادی یازدهم نام گرفته است، تلاش کرد نظرات جمعی از کارشناسان اقتصادی کشور در زمینه‌های مختلف را درباره اولویت‌های تیم اقتصادی دولت اخذ کند و به گوش پاستورنشینان برساند. رکود تورمی، احیای سازمان مدیریت، تقویت تولید ملی با کاهش نقش چین در اقتصاد ایران، نحوه انتخاب مدیران مالی و انتصابی کابینه و توجه به پارادوکس و تناقض نقدینگی، بخشی از نظراتی بود که کارشناسان به دولت یازدهم پیشنهاد کردند.

مشروح این پرونده را در صفحات 10 و 11 امروز بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها