تویوتا VIOS

تویوتا در نمایشگاه خودروی بانکوک، مدل ۲۰۱۴ سدان کوچک Vios را معرفی نمود؛ خودرویی که خط تولید آن در تایلند بوده و تویوتا در فکر تولید سالانه ۸۰,۰۰۰ دستگاهی آن در بازار تایلند و صادرات بیش از ۴۰,۰۰۰ دستگاهی آن به بیش از ۸۰ کشور جهان است . . .
کد خبر: ۵۸۷۸۲۸
تویوتا VIOS

 

ویوس خودرویی است که برای نخستین بار در سال ۱۹۹۷ میلادی در تایلند معرفی شد که البته بعدها او را با نام بومی دیگر محصول تویوتا در تایلند – یعنی سولونا – می شناختند. تویوتا صادرات این محصول ارزان قیمت را از سال ۱۹۹۹ میلادی و تنها به هفت کشور آغاز کرد که اتفاقا با رسیدن مجموع صادرات ۱۸۷,۰۰۰ دستگاهی در آن سال، با استقبال خوبی هم روبرو شد. ویوس از سال ۲۰۰۳ میلادی همواره جزو لیست ۱۰ تایی “پرفروش ترین سدان های کوچک تایلند” بوده و شاید به همین دلیل است که تویوتا علاقه ای به انتقال خط تولید آن از تایلند ندارد.

مدل های جدید ویوس همانند نسخه های جدید تویوتا ورسو و تویوتا یاریس طراحی شده و بقول تویوتا مختص جلب توجه آن دسته از مشتریانی ساخته و پرداخته شده که می خواهند برای نخستین بار خودرویی بخرند! طول، عرض و ارتفاع ویوس به ترتیب معادل ۴٫۴۱، ۱٫۷ و ۱٫۴۷۵ متر بوده و فاصله محوری آن نیز دقیقا برابر ۲,۵۵۰ میلیمتر است؛ بنابراین در ابعاد و اندازه ها نزدیکترین خودروی تویوتا به یاریس سدان خواهد بود.
البته ویوس ۲۰۱۴ به عنوان خودرویی نسبتا ارزان قیمت، آنقدرها هم کسل کننده نیست. وجود پروژکتورهای درون سپر، رینگ های ۱۵ یا ۱۶ اینچی آلومینیومی، ورودی هوای بزرگ جلو و زه های کرومی بدنه در نمای ظاهری و همچنین استفاده از سیستم پخشی با چهار اسپیکر با پورت USB/AUX در نمای داخلی، ازجمله ویژگی هایی خواهند بود که همگی برای نگهداشتن سطح رضایت مشتریان در کمترین حالت هستند.
پیشرانه ویوس ۲۰۱۴ موتوری ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتن متر بوده که بصورت استاندارد با گیربکس پنج سرعته دستی (چهار سرعته اتومات سفارشی) همراه می شود. منبع متن خبر: toyotatehran.com 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها