مدیر شبکه سه سیما در جلسه تجلیل از عوامل سریال مادرانه: این سریال یک کلاس فشرده از دانشگاه صدا و سیما بود/ توصیه شقایق فراهانی به خانواده ها

زین‌العابدین مدیر شبکه سه سیما گفت: اگر فرمایش حضرت امام را مد نظر قرار بدهیم که رسانه ملی دانشگاه است من شک ندارم که این مجموعه یک کلاس فشرده از این مجموعه دانشگاهی می توانست باشد.
کد خبر: ۵۸۷۶۴۸
مدیر شبکه سه سیما در جلسه تجلیل از عوامل سریال مادرانه: این سریال یک کلاس فشرده از دانشگاه صدا و سیما بود/ توصیه شقایق فراهانی به خانواده ها

به گزارش فارس، مراسم تقدیر از عوامل مجموعه تلویزیونی «مادرانه» عصر امروز با حضور عوامل این سریال در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

 

**تخشید: از یک سال قبل در جریان تولید «مادرانه» بودیم

در ابتدای این مراسم «محمدرضا تخشید» مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما گفت: دست‌اندرکاران این مجموعه کار خوبی را برای ایام ماه مبارک رمضان تولید کردند که من همین جا از همه آنها تشکر می‌کنم و امیدوارم همین جمع دوباره کار بعدی را با هم شروع کنیم.

وی درخصوص شکل‌گیری مجموعه تلویزیونی مادرانه عنوان کرد: معمولاً کارهایی که در شبکه انجام می‌دهیم یک ایده است که به دست مدیر شبکه می‌رسد و بیش از یکسال قبل از تولید این مجموعه تمامی این کارها انجام شد.

در ادامه این مراسم محمدرضا شفیعی تهیه کننده مجموعه تلویزیونی مادرانه درخصوص مراحل تولید این سریال گفت: آقای نعمت‌اله قرار بود که کاری را با موضوع نگاه خانواده و تربیتی جامعه بنویسند که طرحی را با موضوع مادرانه آماده کردند، پس از مدتی نگارش این فیلمنامه شروع شد و بعد به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: ایده این کار از سال قبل ارائه شد و بعد به مرحله تولید رسید.

 

**افشار: موفقیت «مادرانه» به خاطر فیلمنامه خوب آن بود

جواد افشار کارگردان سریال مادرانه درباره قبول ساخت این مجموعه گفت: مثل همیشه از طرف تهیه کننده تماس گرفته می‌شود و پیشنهاد داده می‌شود و این کار بعلت مثلثی که بین من، سعید نعمت‌اله و محمد رضا شفیعی است، تشکیل شد، آقای نعمت‌اله به من گفتند که چنین فیلمنامه‌ای است که می‌خواهیم با هم کار کنیم، در پایان شهریور سال گذشته آقای شفیعی تماس گرفتند و گفتند کار فیلمنامه نعمت‌اله آماده است و من وقتی فیلمنامه را خواندم دیدم که فیلمنامه خوب و منسجمی است.

وی در خصوص زمان ساخت این مجموعه نیز گفت: ما کمبود زمان را با فشردگی بیشتر جبران کردیم و در واقع ما یک ماه عقب بودیم و چیزی حدود یک ماه هم آفیش‌های ما بالای 14 ساعت سپری می‌شد.

افشار درخصوص پشت صحنه مجموعه تلویزیونی مادرانه بیان داشت:این مجموعه پشت صحنه خیلی خوبی داشت که این به برکت وجود عوامل این مجموعه است.

افشار خاطرنشان کرد: همه بچه‌ها احساس می کردند که هر زحمتی که می‌کشند قرار است نشان داده شود که این بخاطر فیلمنامه خوب این سریال بود.

 

**نعمت‌الله: هیچکس به اندازه من نقاط قوت و ضعف «مادرانه» را نمی‌شناسد

سعید نعمت‌اله نویسنده فیلمنامه سریال «مادرانه» نیز در این مراسم توضیح داد: این سریال فیلمنامه سختی داشت که به پشتوانه آقای افشار ساخته شد.

نعمت‌الله در خصوص فیلمنامه مجموعه تلویزیونی مادرانه گفت: پدری بود که تلاش می‌کرد جای خالی مادر فرزندانش را پر کند. وی با بیان اینکه هیچکس نقاط ضعف و قوت مادرانه را به اندازه من نمی‌شناسد، اظهارداشت: من بستری را برای کار 50 قسمتی آماده کردم و به این فکر کردم که گروه باید به فیلمبرداری و پخش آن در ماه رمضان برسند. این کار کاری بود که مردم برایش اهمیت داشت و به نظرم مردم به این سریال مشروعیت دادند که بسیار حلال است.وی در خصوص نقاط قوت این مجموعه گفت: کاری که خوب باشد به پشت دوربین بر می‌گردد روزی که خواستم به جواد افشار پیشنهاد بدهم همه گفتند چرا جواد افشار که من گفتم چون جواد افشار قلب شفافی دارد و تمام نقاط قوت این مجموعه به جواد افشار بر می‌گردد، من از 2 نفر حلالیت می‌طلبم که یکی جواد افشار و آقای شفیعی که خیلی سختی کشیدند.

افشار در ادامه سخنان نعمت‌اله گفت: وقتی با یک فیلمنامه خیلی خوب مواجه شوید برای کارگردان سخت است چون کارگردان احساس می‌کند که شاید به تولید نرسد من فیلمنامه را چندین بار می‌خواندم که مبادا چیزی جا بیفتد. این فیلمنامه مثل پیاز لایه لایه بود. این لایه‌ها با لایه‌های ارزشمندی رقم می‌خورد. من به فکر ایفای نقش برای خودم نبودم و فقط خواستم حق این فیلمنامه را ادا کنم.

شفیعی در خصوص قبول کردن این کار برای تولید نیز عنوان داشت: تفاوت کارها به لحاظ فنی بخش محتوا هم مهم است. وقتی دغدغه روز را در سریالی مطرح می‌کنید که با یک ساخت خوب می‌توانید نشان دهید. وقتی مسائلی مثل اعتیاد، طلاق و ... با تکنیک‌های خوب سینما و تلویزیون بیان شود خوب است.

در ادامه این مراسم عوامل تولید با تشویق حاضران این جلسه از روی سن پائین امدند تا بازیگران هم با حاضرین این جلسه به گفت‌وگو بپردازند.

 

**ضیایی: سعید نعمت‌اله 178 بار برای بازی در مادرانه با من تماس گرفت

سید مهرداد ضیایی (بازیگر نقش محمد جواد) نیز ضمن عرض سلام خیر مقدم به حضار در این مراسم گفت: یکی از رشته‌هایی که شانس این را داشتم در دانشگاه باشم ارتباطات است و خودم را عضوی از خانواده رسانه می‌دانم و امیدوارم اتفاقی بیفتد که با ناپیوستگی رسانه را دنبال کنم.

ضیایی درباره بازی در مادرانه گفت: زمستان سال گذشته بود که پس از وقفه‌ای که به دست آوردم در حال کار با حجت قاسم‌زاده بودم پس از این آقای سعید نعمت‌اله حدود 178 بار با من تماس گرفتند که وقتی 178 بار برای بازی در فیلمی با شما تماس بگیرند باید بهراسید مکالمه‌ها بسیار ساده بود و نشان داد که ما همدیگر را دوست می‌داریم و اینجا عقل سلیم می‌گوید که برویم و کار را آزمایش کنیم.

مهدی سلطانی سروستانی نیز در ادامه درباره نحوه پیوستن به این مجموعه گفت: ناگهان سعید زنگ زد؛ افتخار آشنایی با سعید را قبل از مجموعه دیوار داشتم و در سر دیوار با هم مستقیم آشنا شدیم. سعید به من زنگ زد و گفت مهدی این فیلمنامه است بفرستم یا به دفتر میایی که من به خاطر احترامی که برای سعید قائل بودم بدون خواندن فیلمنامه این کار را قبول کردم.

 

**شقایق فراهانی: «مادرانه» دغدغه‌های من و پسرم را داشت

شقایق فراهانی نیز در ادامه این مراسم درباره نحوه پیوستن به مجموعه تلویزیونی مادرانه گفت: من هم مثل بقیه بازیگران با من تماس گرفتند و سر مجموعه تلویزیونی مادرانه به توافق خوبی رسیدیم؛ کل سناریوی مادرانه خیلی خوب بود، واقعاً داستان مادرانه را دوست داشتم و دغدغه‌هایی که من خودم با پسر 21 ساله‌ام دارم و فکر می‌کنیم بعد از چند سال توانستیم عشق را در تلویزیون تجربه کنیم.

هستی مهدوی‌فر بازیگر نقش رها در مجموعه تلویزیونی مادرانه در ادامه این مراسم در خصوص شخصیت رها گفت: شخصیت رها اصلاً شبیه خود من نیست ولی خیلی این نقش را دوست داشتم وقتی فیلمنامه را می‌خواندم واقعاً تحت تاثیر قرار گرفتم.

به گزارش فارس، عباس غزالی بازیگر نقش فرزاد نیز عنوان داشت: واقعاً لحظات خوبی را در کنار آقای افشار تجربه کردم. سعی کردم اینجا از سعید نعمت‌اله به عنوان آخرین نفر نام ببرم ولی در تمام ذهنیات من ایشان اول هستند.

/Media/Image/1392/05/21/635119479800941610.jpg

**سلطانی: اردلان نمونه پدرسالار ایرانی است

مهدی سلطانی در ادامه درباره شخصیت اردلان گفت: اردلان یک کاراکتر واقعی است، واقع گرایان از دسته هنرمندانی هستند که به مسائل روزمره اجتماعی می‌پردازند و من فکر می‌کنم که سعید نعمت‌اله با این موضوع کاملاً آشنایی دارد. اردلان یک انسان واقعی است و انسان واقعی نمی‌تواند خوب مطلق یا بد مطلق باشد در کاراکتر جمیل هم جمیل یک دزدی بود که نمی‌شد او را یک بد مطلق طلقی کرد، اردلان در وهله دوم یک مرد است و دارای ویژگی‌های جنس مذکر است، در مرحله سوم یک پدر و در مرحله چهارم یک رانت‌خوار است برای رسیدن به خوشبختی طبقه خودش را ترک می‌کند و همه چیز خود را قربانی می‌کند.

وی ادامه داد: اردلان فراموش کرده بود که عشق و محبت می‌تواند راه خوشبختی را به روی انسان باز کند. اردلان تمجید نماینده‌ای از طبقه متوسط است که به واسطه اجتماع ظهور می‌کند و طبقه مرفه را به خودش ترجیح می‌دهد که متاسفانه این اتفاق برایش نمی‌افتد. شکاف طبقاتی را ما در زندگی فرزاد هم می‌بینیم که برای رساندن خانواده‌اش به آرزوهای بزرگ همه کار می‌کند؛ من سعی کردم کار سعید نعمت‌الله را به عنوان بازیگر تکمیل کنم تا این کار، کار تاثیرگذاری باشد.

شقایق فراهانی در رابطه با نقش خود در مجموعه تلویزیونی مادرانه گفت: مریم در واقع در این زندگی قربانی است. پسر من دو ماهه بود که من از همسرم جدا شدم و بعد از دوران دبستان با پسرم ارتباط گرفتم.

وی خطاب به مادران گفت: مادران و پدران، بچه‌های خود را ترک نکنید که تمام عقده مندی‌ها به سنین شکل‌گیری بچه‌ها بر می‌گردد. ما باید ارتباط انسانی و عاشقانه را بیان کنیم و بعد از دین و سنت استفاده کنیم. اگر از اول رعنا نامی می‌رفت این اتفاق نمی‌افتاد.

در ادامه مهرداد ضیایی با اشاره به کاراکتر خود در سریال مادرانه گفت: خیلی از ما به تحصیلات علوم اجتماعی نیاز داریم. ما تقسیم‌بندی‌های اصولی داریم که بر اساس نهادهای اولیه است که در تمامی نهادهای جامعه وجود دارد. همین نهادها هستند که انسان را برای ورود به نقش‌های ثانویه کمک می‌کند. وقتی ما ملودرام را تعقیب می‌کنیم و می‌بینیم که در رادیو و تلویزیون ساخته شده است یکی از آفاتی که باعث می‌شود که آدم‌ها پیوندشان را گرم کنند استبداد به رای است که اردلان کسی است که هرچند به آینده‌اش پرداخته نمی‌شود اما چیزی که دیده می‌شود پدر سالار خانواده ایرانی است که تجربه‌اش کرده‌ایم. کسی که بدون آنکه طرف مقابلش تائیدش کنند چنین کسی نمی‌تواند عشق را ابراز کند، چیزی که در نوشته سعید دیده می‌شود

/Media/Image/1392/05/21/635119479316001494.jpg.

هستی مهدوی‌فر نیز عنوان داشت: رها دختری بود که کمبود محبت داشت و در خیابان به دنبالش گشت. من این چیزها را زیاد می‌بینم و از خانواده‌ها خواهش می‌کنم که به دخترها توجه بیشتری کنند و این سن، سن فهمیدن نیست و باید با این سن کنار بیایند. من خواهش می‌کنم اگر دختر و پسر در این سن و سال دارید آنها را کنترل کنید.

عباس غزالی در ادامه این مراسم گفت: من تخصص دوستان دیگر را ندارم. فکر می‌کنم فرزان اتفاقاً آدم مثبتی است و هدف بزرگی که دارد این است که زندگی مادر و خواهرش را سر و سامان بدهد که برای این موضوع به هر کاری دست می‌زند. این هم از کمبودهای شخصیت فرزاد است که فکر می‌کنند اگر پول ندارند تا خانه بزرگ‌تر بخرند می‌خواهد حقش را از امثال اردلان تمجید بگیرد. من تمام تلاشم را کردم تا چارچوب‌های جواد افشار را رعایت کنم.

/Media/Image/1392/05/21/635119479647027496.jpg

**زین‌العابدین: سریال «مادرانه» یک کلاس فشرده بود

زین‌العابدین مدیر شبکه سه سیما گفت: به دست‌اندرکاران مجموعه مادرانه خسته نباشید می‌گویم، به فضل الهی موفق شدیم که مجموعه مادرانه را در ایام ماه مبارک رمضان پخش کنیم.

زین‌العابدین افزود: اگر فرمایش حضرت امام را مد نظر قرار بدهیم که رسانه ملی دانشگاه است من شک ندارم که این مجموعه یک کلاس فشرده از این مجموعه دانشگاهی می توانست باشد. شاید تیتراژ مجموعه کل مجموعه را لو می‌داد اما با وجود آشکار بودن ساختار دیدیم که مردم 30 شب مشتاقانه این مجموعه را دنبال کردند که صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوارم که آقای نعمت‌الله ایده‌های مادرانه 2 را ارائه دهند تا ما از آن در شبکه سوم استفاده کنیم.

 

**خوراکیان: «مادرانه» کلیدهای طلایی بسیاری داشت

امیر خوراکیان نیز در این مراسم گفت: ما یک مطالعاتی در طول دو سال داشتیم که اگر بخواهیم صورت مسئله‌های مردم را تبدیل کنیم باید چه کارهایی انجام دهیم که 222 موضوع را در یک مجموعه هفتصد صفحه‌ای ذیل محتوای سرفصل‌های اصلی درآمد. بیش از 30 محور این موضوعات در سریال مادرانه دیده می شد. کلیدهای طلایی زیادی در این سریال وجود دارد که خیلی به درد مردم می‌خورد.

وی ادامه داد: به نظر من این سریال نسبت به کارهای مشابه مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته است که من علاقه‌مندی خاصی به بازیگران این مجموعه پیدا کردم. ما آمادگی داریم که برای 222 موضوع مجموعه بسازیم و همه پشتیبانی نظری را آماده داریم که می‌توانیم در اختیار بگذاریم.

وی گفت: این سریال به نظر من از دو نظر قابل تشویق است یکی تاثیر بر مخاطبان و دیگری اینکه کمی امید را نسبت به صدا و سیما بازگرداند. نگرانی‌هایی که در این حوزه وجود داشت که این سریال دوباره این موضوع را به بدنه صدا و سیما بازگرداند ، این سریال به باور صدا و سیما خیلی کمک کرد.

به گزارش فارس در پایان این مراسم از عوامل این مراسم تجلیل و لوح یادبود به آنها توسط زین‌العابدین و امیر خوراکیان اهدا شد.

این مراسم از جمله معدود مراسم‌هایی بود که با حضور گسترده مخاطبان همراه بود و همین حضور باعث شد تا دختر جوانی بر اثر ازدحام جمعیت از حال برود و او را به خارج از سالن منتقل کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عالی بود
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
عاشق شقایق فراهانی ام
امیدوارم همیشه توی همه زمینه ها مث این فیلم موفق باشن

نیازمندی ها