200 کشته و 700 زخمی تاکنون

قاهره به میدان جنگ تبدیل شد

تعویق مداخله ارتش مصر برای پراکندن هواداران مرسی

نیروهای امنیتی و نظامی مصر از چند روز گذشته اعلام کرده بودند، روز دوشنبه برای پایان دادن به تحصن طرفداران محمد مرسی در دو میدان قاهره، وارد عمل می‌شوند؛ اما اخبار تازه حکایت از به تعویق افتادن این موضوع دارد.
کد خبر: ۵۸۷۵۱۲

به گزارش واحد مرکزی خبر، منابع امنیتی مصر اعلام کردند، این عملیات به علت هجوم شمار زیادی تظاهرکننده به محل‌های تجمع هواداران مرسی پس از اعلام مداخله قریب‌الوقوع نیروهای امنیتی با تاخیر انجام خواهد شد.

در خصوص همین اخبار بود که نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر روز گذشته در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی عربی اعلام کرد: اگر امکانش وجود داشته باشد، تحصن‌ها در میدان‌های رابعه‌العدویه و النهضه از طریق مذاکره پایان می‌یابد، چراکه عقلانی نیست یک کشور دموکرات ادامه تحصن‌هایی را بپذیرد که با خشونت‌ و لطمه زدن به امنیت شهروندان و کشور همراه است. وزیر خارجه مصر خاطرنشان کرد: اعتراضات هواداران محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر باید هر چه سریع‌تر پایان یابد.

خبرنگار بی‌بی‌سی نیز که در نزدیکی مسجد رابعه‌العدویه مستقر است، روز گذشته اعلام کرد، نشانه‌ای از فعالیت نیروهای امنیتی در محل تحصن هواداران مرسی دیده نمی‌شود.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه در مورد آخرین اخبار و اوضاع داخلی مصر گزارش داد، هواداران محمد مرسی روز گذشته تلاش کردند سنگرهای خود را در دو میدان قاهره که از یک ماه پیش با زنان و کودکان در آنجا مستقر شدند، تقویت کنند.

گفته می‌شود معترضان برای حفاظت از چادرهای محل تجمع، کیسه‌های شن را در اطراف این چادرها قرار داده‌اند.

از سوی دیگر، هزاران نفر از طرفداران مرسی با برگزاری تظاهراتی مقابل منزل وزیر کشور مصر ضمن اعلام مخالفت‌شان با آنچه از آن به عنوان کودتای نظامی یاد می‌کنند، بازگشت مجدد مرسی را به قدرت خواستار شدند. علاوه بر این در تظاهراتی که از میدان رابعه‌العدویه آغاز شد، شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهایی علیه وزیر کشور و نیروهای پلیس مصر حملات ارتش به تظاهرکنندگان را محکوم کردند.

جمعی از زنان حامی مرسی نیز در تظاهراتی در میدان الجلاء در جیزه با حمل تصاویر محمد مرسی و پرچم‌های مصر کودتای نظامی در این کشور را محکوم کردند.

در شهرک نصر در قاهره نیز جمعی از حامیان مرسی با خودروهایشان که روی برخی از آنها پرچم‌های مصر نصب شده بود، حمایت خود را از مرسی اعلام کردند. در استان فیوم طرفداران مرسی در تظاهراتی اعلام کردند تا بازگشت محمد مرسی به اقدامات خود ادامه می‌دهند.

علاوه بر این، شماری از طرفداران مرسی با تجمع در برابر منزل سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره آنچه از آن به عنوان تجاوز به حریم هوایی مصر و حاکمیت این کشور یاد می‌شد، محکوم کردند. تظاهرکنندگان از سفیر اسرائیل خواستند تا هرچه سریع‌تر مصر را ترک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها