بشار اسد:

تنها راه حل تروریسم مشت آهنین است

رئیس‌جمهور سوریه در مراسم افطاری شب گذشته اظهار داشت ارتش این کشور بر اساس این اصل که تروریسم با مشت آهنین حل می‌شود نه سیاست، عمل می‌کند.
کد خبر: ۵۸۵۷۵۶
تنها راه حل تروریسم مشت آهنین است

به گزارش  پایگاه خبری «المنار»، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در مراسم افطاری در یکی از کاخ‌های ریاست‌جمهوری این کشور در دمشق، اظهار داشت: تنها راه حل بحران سوریه که بیش از دو سال ادامه دارد، مقابله مشت آهنین با تروریسم است.

وی اظهار داشت که همبستگی مردم سوریه با ارتش این کشور علیه تروریست‌ها موجب می‌شود که طی چند ماه آینده، این نبرد به پایان برسد.

در این مراسم، تعدادی از فعالان سوری از احزاب و شخصیت‌های سیاسی و مستقل و مقامات دینی مسلمان و مسیحی و اتحادیه‌ها و اصناف مدنی حضور داشتند.

اسد در ادامه بر ضرورت تثبیت ارزشهای اخلاقی و محبت در جامعه سوریه به ویژه در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

وی به جدیدترین تحولات مربوط به بحران سوریه و قهرمانی‌های ارتش  در دفاع از این کشور و همکاری و همبستگی مردم با نیروهای مسلح اشاره کرد و سپس گفت: ما امروز برای یک جشن جمع نشده‌ایم زیرا غم و اندوه به تمام خانه‌های سوریه راه پیدا کرده است.

رئیس‌جمهور سوریه گفت: ماه رمضان ماه فداکاری و جهاد به معنای حقیقی است.

وی با اشاره به بحران کنونی سوریه تاکید کرد: سوری ها خود باید به این بحران پایان دهند و هیچ‌کس جز خود سوری‌ها نمی‌تواند به این بحران فیصله دهد.

اسد اظهار داشت: گفت‌وگوها برای اصلاح سوریه، باید صریح و شفاف و به دور هر گونه تعارفی باشد. وحشی‌ها و درندگان دامان خود را برای افزایش و تکثیر خود در سوریه گشوده‌اند و برادران و خواهران درنده‌خوی خود را وارد کشور می‌کنند.

وی در ادامه به روند تجهیز سلاح و انتقال اسلحه از کشورهای دور و نزدیک به سوریه و ورود افراد مسلح از خارج از منطقه و کشور اشاره کرد و گفت: در کشور دو طیف بیشتر وجود ندارد؛ طیف سفید حامی وطن و طیف سیاه ضد وطن. در این میان هیچ طرف خاکستری وجود ندارد زیرا خاکستری نیز طرح و هدفش نابودی کشور است.

وی با تاکید بر وحدت، اهمیت حفظ بافت سوریه، حمایت از کشور و جلوگیری از هرگونه شکاف گفت: هیچ دولت بزرگی نمی‌تواند یک دولت کوچک اما متحد و یکپارچه را شکست دهد.

وی ملت سوریه را به اتحاد علیه کسانی که برای ضربه زدن به سوریه و ثبات آن تلاش‌می‌کنند برای برون رفت از بحران کنونی سوریه در اسرع وقت فراخواند و خواستار نابودی تمامی کسانی شد که برای تخریب سوریه تلاش می‌کنند.

رئیس جمهور سوریه گفت: دمشق برای رفتن به ژنو آماده است با وجود اینکه افرادی که با آنها دیدار خواهیم کرد تنها نمایندگان خودشان هستند زیرا آنها در واقع مجری خواسته‌های دیکته شده کشورهایی هستند که این گروه‌ها را بوجود آورده و از آنها حمایت مالی بعمل می‌آورند. ملت سوریه پشت رهبران خود ایستاده‌اند و روزها، ماه‌ها و سال‌های گذشته این امر را ثابت کرده است و تا زمانی که ملت یک کشور از دولت و نهادهای مختلف آن حمایت می‌کنند آن کشور دیگر نیاز به حمایت هیچ طرف دیگری ندارد.

اسد گفت: راه‌حل بحران سوریه موضوعی جامع‌تر از فعالیت و عمل سیاسی است اما چه بسا که این عمل نیز به راه‌حل مشکل کمک می‌کند. انعطاف سوریه به همه کسانی که خواستار دفاع از سوریه هستند، کمک کرد و راه‌حل باید از واقعیت‌ها نشأت بگیرد نه از رؤیاها و آرزوها.

وی به اقدامات گروه‌های مسلح و جنایت‌های آنها علیه نظامیان و غیرنظامیان اشاره کرد و گفت: یگان‌های ارتش ماموریت خود را به طور کامل و بر اساس این اصل انجام می‌دهند که «تروریسم با سیاست حل نمی‌شود بلکه مشت آهنین می‌خواهد». در همین راستا نیز ارتش سوریه با گروهک‌هایی که راه‌ها را به روی مردم بسته‌اند و احیانا به کشتار شهروندان روی آورده‌اند، برخورد کرده است.

اسد گفت که نظام سوریه به «معارضان غیرملی‌گرا» ، امیدی نداردز زیرا آنها دچار انحطاط اخلاقی و سیاسی شده‌اند.

رئیس جمهور سوریه درباره مسئله حمایت از گروه‌های مسلح با تجهیزات، پول و سلاح نیز گفت: مسئله تقریبا برای بیشتر کشورهای عربی به استثنای برخی کشورهای دارای رویکرد‌های وهابی و اخوانی روشن شده است که این کشورها نیز همچنان به گمراهی خود ادامه خواهند داد. سوریه کشوری است که یا قانون و موسسات در آن حکومت خواهند کرد یا دزدان و راهزنان.

اسد  در پایان گفت که سوریه دولتی است که به مسامحه موازی با ضربه زدن به تروریسم‌ ادامه می‌دهد و اتحاد ارتش و ملت نیز به ما برای نابودی تروریست‌ها و رساندن سوریه به ساحل امن همانند چیزی که در گذشته بود، کمک می‌کند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها