غضنفری:

خرید 3 میلیون و 600 هزارتن گندم مازاد از کشاورزان

وزیر صنعت ، معدن و تجارت از خرید تضمینی 3 میلیون و 600 هزارتن گندم از ابتدای فصل برداشت تا زمان حاضر خبرداد و گفت: تاکنون نیز 2 هزار و 200 میلیارد تومان وجوه خریداری شده به گندمکاران پرداخت شده است .
کد خبر: ۵۸۵۵۴۶
خرید 3 میلیون و 600 هزارتن گندم مازاد از کشاورزان

به گزارش فارس، مهدی غضنفری با بیان اینکه عملیات خرید تضمینی گندم در 22 استان از 28 استان به پایان رسیده است ،  افزود: خرید گندم مازاد کشاورزان تا زمانی که آنها آماده فروش باشند  در 700 مرکز عرضه ادامه خواهد داشت .

وی با قدردانی از تمامی کشاورزان زحمتکش کشورمان گفت : شرکت بازرگانی دولتی ایران مسئول خرید تمامی گندم مازاد کشاورزان است و عوامل اجرایی باید ضمن تسهیل روند فروش زارعین نسبت به صیانت از این محصول استراتژیک توجه لازم را داشته باشند.

غضنفری همچنین گفت که بیشترین میزان خرید گندم از استان خوزستان با 700 هزارتن بوده و پس از آن استان های فارس و گلستان در رتبه های دوم و سوم فروش قرار دارند .

وزیرصنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش های این وزارتخانه برای حمایت بیشتر از تولید کنندگان با  افزایش نرخ خرید تضمینی گندم  گفت: با توجه به این موضوع  دولت در تیرماه امسال نرخ هر کیلوگرم گندم معمولی را از 720 تومان به 800 تومان و هر کیلوگرم گندم دروم از 750 تومان به 830 تومان افزایش داده است .

غضنفری با اشاره به پرداخت به روز وجوه گندم به کشاورزان افزود: در حال حاضر با توجه به افزایش نرخ خرید ،  مابه التفاوت آن تامین و پرداخت می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها