کاهش نسبی دما این هفته در کشور‌

بارش باران 11 استان را فرا می‌گیرد

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش نسبی دما در هفته جاری از بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۸۳۱۷۳
بارش باران 11 استان را فرا می‌گیرد

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز شنبه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: بر این اساس در هفته جاری در بیشتر نقاط کشور تا حدودی از دمای هوا کاسته می‌شود.

وی افزود: تا روز سه شنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و برخی نقاط استان خراسان شمالی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد که پیش‌بینی می‌شود در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش در گیلان و غرب مازندران از شدت بیشتری برخوردار باشد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: همچنین تا روز سه‌شنبه در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، جنوب شرق فارس، جنوب غرب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی و استان اردبیل رگبار موقتی باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود که در این مدت در برخی نقاط استان‌های ایلام، خوزستان،‌ شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی باد و گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

به گفته وی طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه دریای خزر و دوشنبه و سه‌شنبه خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی شده است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: تا روز سه‌شنبه در برخی مناطق سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان غربی و شرقی ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در این مدت به تناوب وزش باد و گرد و خاک در منطقه زابل و مناطقی از غرب و جنوب غرب ادامه خواهد داشت. همچنین در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان و شرق اصفهان وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس در روز یکشنبه آسمان تهران صاف گاهی با وزش باد پیش بینی شده که حداقل و حداکثر دما در این روز بدون تغییر به 24 و 39 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری در پاره‌ای نقاط با وزش باد پیش بینی شده است که انتظار می‌رود حداقل و حداکثر دما در این روز با یک درجه کاهش به 23 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در روز یکشنبه استان خوزستان با حداکثر دمای 46 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و اردبیل با 27 درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور خواهند بود که در این مدت حداکثر دمای 11 استان بیش از 40 درجه پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: پس از استان خوزستان به ترتیب استان قم با حداکثر دمای 45 درجه سانتیگراد بالای صفر، یزد با 43 درجه سانتیگراد، لرستان، سیستان و بلوچستان و سمنان با 41 درجه سانتیگراد و مرکزی، کرمانشاه، کرمان،‌ البرز و اصفهان با 40 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها