نمی توانیم سر خودمان کلاه بگذاریم

عزیزی خادم: برخی مدیران نام خود را درلیست پاداش قرار دادند

عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: به نظرم مردم و رسانه‌ها نقش اصلی در راه‌یابی تیم به جام جهانی داشتند و آنها مستحق قرار گرفتن در لیست پاداش هستند نه مدیران.
کد خبر: ۵۸۳۱۶۲


شهاب‌الدین عزیزی خادم در خصوص پاداشی که به ملی‌پوشان برای راه‌یابی به جام جهانی به آنها اهداء شد و به هر کدام مجوز ورود خودرویی داده شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تیم ملی حماسه‌ بزرگی آفرید نفس تشویق اعضای تیم ملی کار بسیار خوبی است و هم مردم و مسئولین از این راضی هستند اما این تشویق باید عادلانه، بدون تبعیض، بر اساس عرف و موازین قانونی باشد.

به گزارش فارس،وی ادامه داد: برای تیم ملی افراد زیادی زحمت کشیدند که گاهی برخی افراد نادیده گرفته می‌شوند. باید لیست پاداش قانونی تهیه شود و تمام نکات در آن دیده شود. هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیرنده باید در جلسات رسمی با دستورکار مشخص و حضور همه افراد، این لیست را تهیه کنند و همه جوانب را در نظر بگیرد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اگر چنین اتفاقی رخ می‌داد و برای رئیس محترم و افراد دیگر پاداش گرفته می‌شد این موضوع قابل پذیرش بود اما در شرایط فعلی شائبه‌هایی به وجود آمده که برخی مدیران پشت درهای بسته و در جلسات دو نفره و بدون رعایت تشریفات قانونی به دور از عدالت لیست پاداش را تنظیم کرده و نام خود را در آن گنجانده‌اند. با توجه به اینکه در ایام گرانقدر قدر قرار داریم باید از امیرالمومنین تاثی کنیم. امام علی (ع) در حدیثی می‌فرماید: بیشتری جایی که افراد را به زیر خاک ذلت می‌کشاند زیر برق طمع است.

وی تأکید کرد: مشکل پاداش دو نفر نیست، مشکل این رویه نامتعارف، نادرست، غیرقانونی و تبعیض‌گرانانه است که ما در مدیران سابق قبلی فدراسیون فوتبال ندیده بودیم و پس از انقلاب مورد جدیدی را شاهد هستیم. انتظار می‌رفت رئیس فدراسیون فوتبال که خود از دولتی بیرون آمده که با شعار حمایت از محرومان و عدالت بر سر کار آمد، پایبند به این شعارها باشد.

عزیزی خادم یادآور شد: امیدوارم از این اتفاقات درس عبرت بگیریم باید به سمتی پیش برویم که به سرعت تدوین نظام‌نامه جامع تقدیر و پاداش از قهرمانان تهیه شود تا اعمال سلیقه‌های شخصی در آن برطرف شود و طبق یک مصوبه و قانون رؤسای جمهور هم به ملی‌پوشان پاداش بدهند. این موضوع خوب نیست که بنده و همکاران هیچ اطلاعی نداشته باشیم. به هر صورت ما اعضای فدراسیون هستیم و بهتر بود در هیئت رئیسه این موضوع مورد بررسی قرار می‌گرفت. ما هر یک وظیفه سازمانی داریم و شرایطمان متفاوت با بازیکنان و افراد دیگر است. امانت‌دار مردم هستیم و باید این وظیفه را به خوبی انجام دهیم تا کنون سابقه نداشته که چنین اتفاقی رخ دهد.

رئیس کمیته تیم‌های ملی اظهار داشت: چنین اتفاقاتی نشان‌دهنده ضعف مفرط مدیریت در تصمیم‌گیری است. تبعات آن هم پیش‌بینی می‌شود انتظار می‌رود کسانی که ادعای خدمت به مردم را دارند این موضوع را در شأن نیز رعایت کنند. اگر ادعای صداقت دارند باید با مردم هم صادق باشند. فکر می‌کنم چنین تصمیم‌هایی شائبه‌ای ایجاد می‌کند که خدایی نکرده خدمت‌های قبلی که انجام شده زیر سؤال برود. فدراسیون به جای اینکه مدیریت کند مکرر تولید بحران می‌کند، چنین تصمیمات اشتباهی باعث می‌شود تمرکز فدراسیون فوتبال به سمت بحران پیش برود.

وی با انتقاد نسبت به برنامه‌های استقبال از تیم ملی و همچنین دیدار نمادین تیم ملی با تیم منتخب 98 خاطرنشان کرد: متأسفانه برنامه‌های نامناسبی طرح‌ریزی می‌شود. برای اولین‌بار در تاریخ فوتبال شاهد بودیم که یک بازی یک نیمه داشت. من همان موقع هم گفتم که با این برنامه‌ها شأن مردم از بین می‌رود. این مشکلات هم به این دلیل است که تصمیمات فردی گرفته می‌شود و مشورتی صورت نمی‌گیرد. مدام هم در کانون بحران هستیم.

عزیزی خادم با اشاره به تغییرات در مدیریت کشور و همچنین راه‌یابی به جام جهانی گفت: در حال حاضر دو اتفاق بزرگ در کشور رخ داده یکی این موضوع که مدیریت کلان در کشور تغییر کرده و شور ونشاطی در بین مردم به وجود آمده که رئیس‌جمهور منتخب بر سر کار آمده است باید از این فرصت استفاده کنیم. همچنین در جام جهانی حاضر شده‌ایم که این فرصت را باید غنیمت بشمایم. در زمان صفایی فرهانی که به جام جهانی صعود کردیم نگاه به ایران اروپایی شده بود نمی‌توانیم سر خود را کلاه بگذاریم همه فوتبال ما را می‌شناسند به نظرم مردم و رسانه‌ها نقش اصلی در راه‌یابی تیم به جام جهانی داشتند و اگر هم قرار باشد کسی در لیست پاداش قرار بگیرد این مردم هستند نه اینکه بخواهیم خودمان را در لیست قرار بدهیم. در فدراسیون فوتبال نکات منفی زیادی اتفاق افتاده البته کارهای مثبتی هم رخ داده است اما امیدوارم درها را باز کنیم تا مشکلات برطرف شود و تغییرات اساسی رخ دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها