خبر

حفاظ‌های آکواریومی به جای میله‌های فلزی

یک مهندس خوش‌ذوق ترکیه‌ای، برای ویلای لوکس و زیبایی که برای خودش در شهر ازمیر ترکیه ساخته است به جای استفاده از میله‌های فلزی به عنوان حفاظ، از آکواریوم‌هایی استفاده کرده که به طول 50 متر فضای اطراف این ساختمان را محصور کرده است.
کد خبر: ۵۸۰۸۳۱

این آکواریوم بزرگ سکونتگاه بیش از صدها ماهی و هشـــت‌پاست. ویلای این تاجر معروف و بنام ترک به یکی از دیدنی‌های شهر ازمیر مبدل شده و همه روزه گردشگران زیادی از این ساختمان دیدن می‌کنند.

گرچه ساختمان این ویلا هم بسیار دیدنی است اما آنچه موجب شده تا این ساختمان مورد توجه قرار گیرد، آکواریومی است که دور تا دور این ساختمان را گرفته است. ساخت این آکواریوم شیشه‌ای آسان‌ترین بخش کار بوده است و مشکل اصلی برای راه‌اندازی این آکواریوم انتقال ماهی‌ها و موجودات دریایی از دریای اژه بوده است.

برای این کار لوله‌ای به طول 400 متر از دریا به آکواریوم کشیده شده که موجودات دریایی از این طریق به آکواریوم منتقل شده‌اند. ارتباط دائم آکواریوم با دریای اژه موجب می‌شود همواره آب آکواریوم تمیز باشد و موجودات ساکن آین آکواریوم هم در شرایط کاملا طبیعی به سر برند.

صاحب این ویلا برای احداث حفاظ‌های آکواریومی بیش از 21 هزار دلار هزینه کرده است. او برای این‌که مطمئن باشد کسی به این آکواریوم نزدیک نمی‌شود تا به آن آسیب برساند، یک سیستم امنیتی پیشرفته متشکل از 17 دوربین در مقابل خانه‌اش نصب کرده است./ Odditycentral

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها